דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שיא היומרה: "הסמארט הזו שקטה כמו מרצדס S קלאס"

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הסמארט הגדולה מכולן תהיה גם היברידית
  • עם 435 כ"ס וכ-200 ק"מ ללא זיהום
  • לא ברור אם תגיע לישראל

חשמל ובנזין: סמארט מתחילה לשווק בסין גרסה היברידית-נטענת ל-5, רכב הפנאי הגדול ביותר של המותג. למעשה זו היברידית ראשונה לסמארט, ודגם לא-חשמלי ראשון בגלגול הנוכחי של המותג, תחת הבעלות המשותפת של ג'ילי ומרצדס. מהיבואנית המקומית נמסר כי עדיין אין לדגם תקינה אירופית, ולכן לא ברור מתי - ואם בכלל - יגיע לישראל.

מערכת ההנעה מגיעה מתוך הארסנל של ג'ילי, וזוכה לכינוי NordThor Hybrid 2.0. היא כוללת מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטרים עם הספק של 163 כ"ס, ולצידו מנוע חשמלי מוכר בהספק של 272 כ"ס. ההספק המצטבר - 435 כ"ס - הוא גם ההספק המשולב עליו מכריזה היצרנית, ללא התייחסות לזמני התאוצה.

סוללת 41.4 קוט"ש, מתוצרת CATL הסינית, מספקת טווח חשמלי של 252 ק"מ בתקן CLTC הסיני - או קצת יותר מ-200 ק"מ בתקן WLTP המערבי, וכנראה פחות מכך בחיים האמיתיים. הטווח המשולב לצד מערכות ההנעה גבוה מ-1,300 ק"מ (WLTP) ואילו טעינה מהירה מאפשרת מילוי של הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 20 דקות.

מה עוד צריך לדעת: המראה דומה לזה של הגרסה החשמלית, למעט פגושים חדשים עם גימורים מוכספים, כאשר האחורי הוגדל במעט במטרה להסתיר את פתחי המפלט. מלבד שקע הטעינה שנותר בפינה השמאלית-קדמית, נוסף כמובן פתח למיכל תדלוק בפינה הימנית-אחורית. הממדים כמעט-זהים, למעט תוספת זניחה של ס"מ אחד לאורך (470.5 ס"מ), עקב הגדלת הפגוש מאחור. נפח תא המטען עומד על 625 ליטרים, קטן ב-5 ליטרים בלבד מזה של הגרסה החשמלית.

גם תא הנוסעים זהה, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25 ולצידו צמד מסכי "13 עבור מערכות הנוחות-בידור, האחד במרכז והשני עבור הנוסע. בסין תצויד הסמארט ההיברידית ברדאר-לייזר (LiDAR) שימוקם על הגג, בנוסף ל-12 מצלמות ו-12 רדארים, שיחד עם שבב נהיגה חכמה של Nvidia יעניקו יכולות אוטונומיות נרחבות - כאלו שעדיין לא מותרות לשימוש במערב.

בסמארט מבטיחים כי למרות תוספת מנוע הבנזין, ה-5 תהיה שקטה במיוחד הודות לשילוב של למעלה מ-170 חומרי בידוד אקוסטיים. לדברי היצרנית, המכונית תציג בידוד רעשים "דומה לזה של מרצדס S קלאס", משפט שספק אם אושר על ידי אנשי השיווק של מרצדס בטרם הפרסום.

מה אנחנו חושבים: מכוניות היברידיות-נטענות הן הלהיט של שוק הרכב, ולא רק מהסיבות הנכונות. מכיוון שעבור מי שמסוגל להתקין עמדת טעינה בחניה הביתית, רכב חשמלי יהיה כמעט תמיד פתרון טוב יותר; ועבור מי שלא, רכב היברידי רגיל יספק את המענה ההגיוני וממילא, מרבית המחקרים מראים כי אחוז הנוהגים בהיברידי-נטען שדואגים גם לטעון את הסוללה על בסיס קבוע, נמוך במיוחד.

אבל כל עוד הן מאפשרות ליצרניות סיניות לחמוק מתשלום המכס האירופי על חשמליות-סיניות, ובשווקים כמו שלנו הן נהנות מהטבות מס נוספות, הן ימשיכו במגמת הצמיחה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה