בקצרה:
- ה-EuroNCAP פירסם תוצאות למבחני ריסוק חדשים
- דונגפנג בוקס ופולקסווגן טי-קרוס כשלו
- דווקא בריסוק: חשיפה ראשונה ל-MG S6

ממשיכים לרסק: איגוד הבטיחות האירופאי EuroNCAP פירסם הבוקר (ד') שורה ארוכה של מבחני ריסוק לדגמים חדשים לצד ותיקים. האכזבה הגדולה מגיעה מכיוונה של דונגפנג בוקס, מכונית הסופר-מיני החשמלית, שזכתה ב-3 כוכבים בלבד מתוך 5 אפשריים.
לדברי הבוחנים, במכונית התגלו כשלים במספר נקודות ריתוך, בעיה שעלולה לגרום לעיוות המרכב בהתנגשות. בנוסף התגלה כי מנגנון נעילת הדלתות לא נפתח לאחר ההתנגשות, כשל שעלול להקשות על ניסיונות חילוץ של לכודים ברכב במקרה של תאונה.
עוד ציינו ב- EuroNCAP כי כרית האוויר של הנהג לא נפתחה בלחץ מספק, כך שראש הנהג פגע בגלגל ההגה, וכי חלקים מסוימים בקונסולה הקדמית סיכנו את רגלי הנוסעים מלפנים.

אכזבה נרשמה גם במותגי קבוצת פולקסווגן, עם שורה של דגמים ותיקים שנשלחו למבחנים חוזרים וזכו דווקא לציונים נמוכים מבעבר. סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף ו-ID.4 נבחנו לראשונה לפני 3-4 שנים, וזכו גם הפעם ב-5 כוכבים - אך השיגו ציונים נמוכים מבעבר בכל סעיפי המשנה (הגנה על נוסעים בוגרים, הגנה על ילדים ומערכות בטיחות), למעט בהגנה על הולכי הרגל שם נרשם שיפור קל. גם קופרה בורן, המשפחתית החשמלית, עברה מבחן חוזר ושמרה על חמשת הכוכבים, תוך שיפור ציון ההגנה על ילדים והולכי רגל.
רכב הפנאי הקטן פולקסווגן טי-קרוס, שנבחן לראשונה ב-2019 וזכה לציונים גבוהים במיוחד, ירד במבחן החדש ל-3 כוכבים בלבד - עם צניחה דרמטית של הציונים בסעיפי המשנה: מ-97% ל-74% בלבד בהגנה על נוסעים בוגרים, מ-86% ל-81% בהגנה על ילדים, מ-81% ל-60% בהגנה על הולכי רגל ומ-80% ל-57% בסך הכל בסעיף מערכות הבטיחות.

אכזבה נוספת נרשמה בציוני DS8, מכונית הסאלון-יוקרה הצרפתיה שזכתה ב-4 כוכבים (בלבד). תוצאה מאכזבת אך לא מפתיעה שכן זהו ציון זהה לאחיותיה לפלטפורמה, פיג'ו 3008 וסיטרואן C5 איירקרוס.
תיקונים: צמד רכבי הפנאי הסיניים צ'רי טיגו 7 ו-טיגו 8 זכו רק בחודש יולי האחרון לציון של 4 כוכבים, עם הערה על ליקוי בכריות האוויר. גם במבחן חוזר שנערך הופיעה תקלה דומה, והיצרנית נשלחה לתכנן מחדש את המערכת - שכעת פעלה היטב ולכן שודרג הציון ל-5 כוכבים.

חשיפה בהפתעה: ציון של 5 כוכבים הוענק גם ל-MG S6, רכב פנאי חשמלי חדש שעדיין לא הוצג רשמית וצפוי להחליף את המארוול R. מהתמונות ומפרטי המידע שפרסם ה-EuroNCAP ניתן להבין כי מדובר ברכב דמוי סטיישן, עם עיצוב שמרני המזכיר את זה של ה-S5. הוא יצויד בהנעה אחורית או כפולה ומשקלו 1.9 טון.
חשמליות נוספות שזכו בציון המרבי הן הונגצ'י E-HS5, מאזדה 6e (המיוצרת על-ידי צ'אנגן הסינית) ו-IM5. באגף היוקרה נרשמו ציונים של 5 כוכבים לדורות החדשים של אודי Q3 וב.מ.וו X3, וכן לקדילאק אופטיק החשמלית.

מה אנחנו חושבים: גם הפעם, כמו בסבב הקודם, ההודעות לעיתונות של ה-EuroNCAP גורמות לנו תחושת חוסר נוחות. ואנחנו עדינים כאן. נזכיר כי הארגון אמור לרכוש את המכוניות הנבחנות כ"לקוח סמוי", בשוק הפתוח,. ובמקרה שכזה, כיצד הוא יכול לבחון מכונית שכלל לא הוצגה לציבור כמו MG S6? ומה עם ההצהרה על כך שקבוצת פולקסווגן "שלחה" מכוניות למבחן חוזר - גם הצהרה זו אינה מסתדרת עם פעילות מנותקת מהיצרניות הנבחנות.
לכך יש להוסיף הפעם הערות מוזרות בנוגע למבחן של קדילאק אופטיק, שלדברי הארגון "הצליחה בניגוד למכוניות אמריקאיות שנבחנו בעבר כמו ג'יפ רנגלר ב-2018 (לפני לא פחות משבע שנים, נ.ר) וקרייזלר וויאג'ר ב-2007 (לפני כמעט שני עשורים, נ.ר)". ניסיון להחמיא לתעשייה האמריקאית, בעזרת השוואה בין טכנולוגיה ומערכות בטיחות עדכניות לאלה בנות 20 שנה? נראה יותר כמו הטרלה בטוויטר ופחות כמו הצהרה מכובדת של גוף מוערך וחשוב.