דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני ריסוק: צ'רי מתקנת, דונגפנג מאכזבת ו-MG נחשפת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-EuroNCAP פירסם תוצאות למבחני ריסוק חדשים
  • דונגפנג בוקס ופולקסווגן טי-קרוס כשלו
  • דווקא בריסוק: חשיפה ראשונה ל-MG S6

ממשיכים לרסק: איגוד הבטיחות האירופאי EuroNCAP פירסם הבוקר (ד') שורה ארוכה של מבחני ריסוק לדגמים חדשים לצד ותיקים. האכזבה הגדולה מגיעה מכיוונה של דונגפנג בוקס, מכונית הסופר-מיני החשמלית, שזכתה ב-3 כוכבים בלבד מתוך 5 אפשריים.

לדברי הבוחנים, במכונית התגלו כשלים במספר נקודות ריתוך, בעיה שעלולה לגרום לעיוות המרכב בהתנגשות. בנוסף התגלה כי מנגנון נעילת הדלתות לא נפתח לאחר ההתנגשות, כשל שעלול להקשות על ניסיונות חילוץ של לכודים ברכב במקרה של תאונה.

עוד ציינו ב- EuroNCAP כי כרית האוויר של הנהג לא נפתחה בלחץ מספק, כך שראש הנהג פגע בגלגל ההגה, וכי חלקים מסוימים בקונסולה הקדמית סיכנו את רגלי הנוסעים מלפנים.

אכזבה נרשמה גם במותגי קבוצת פולקסווגן, עם שורה של דגמים ותיקים שנשלחו למבחנים חוזרים וזכו דווקא לציונים נמוכים מבעבר. סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף ו-ID.4 נבחנו לראשונה לפני 3-4 שנים, וזכו גם הפעם ב-5 כוכבים - אך השיגו ציונים נמוכים מבעבר בכל סעיפי המשנה (הגנה על נוסעים בוגרים, הגנה על ילדים ומערכות בטיחות), למעט בהגנה על הולכי הרגל שם נרשם שיפור קל. גם קופרה בורן, המשפחתית החשמלית, עברה מבחן חוזר ושמרה על חמשת הכוכבים, תוך שיפור ציון ההגנה על ילדים והולכי רגל.

רכב הפנאי הקטן פולקסווגן טי-קרוס, שנבחן לראשונה ב-2019 וזכה לציונים גבוהים במיוחד, ירד במבחן החדש ל-3 כוכבים בלבד - עם צניחה דרמטית של הציונים בסעיפי המשנה: מ-97% ל-74% בלבד בהגנה על נוסעים בוגרים, מ-86% ל-81% בהגנה על ילדים, מ-81% ל-60% בהגנה על הולכי רגל ומ-80% ל-57% בסך הכל בסעיף מערכות הבטיחות.

אכזבה נוספת נרשמה בציוני DS8, מכונית הסאלון-יוקרה הצרפתיה שזכתה ב-4 כוכבים (בלבד). תוצאה מאכזבת אך לא מפתיעה שכן זהו ציון זהה לאחיותיה לפלטפורמה, פיג'ו 3008 וסיטרואן C5 איירקרוס.

תיקונים: צמד רכבי הפנאי הסיניים צ'רי טיגו 7 ו-טיגו 8 זכו רק בחודש יולי האחרון לציון של 4 כוכבים, עם הערה על ליקוי בכריות האוויר. גם במבחן חוזר שנערך הופיעה תקלה דומה, והיצרנית נשלחה לתכנן מחדש את המערכת - שכעת פעלה היטב ולכן שודרג הציון ל-5 כוכבים.

חשיפה בהפתעה: ציון של 5 כוכבים הוענק גם ל-MG S6, רכב פנאי חשמלי חדש שעדיין לא הוצג רשמית וצפוי להחליף את המארוול R. מהתמונות ומפרטי המידע שפרסם ה-EuroNCAP ניתן להבין כי מדובר ברכב דמוי סטיישן, עם עיצוב שמרני המזכיר את זה של ה-S5. הוא יצויד בהנעה אחורית או כפולה ומשקלו 1.9 טון.

חשמליות נוספות שזכו בציון המרבי הן הונגצ'י E-HS5, מאזדה 6e (המיוצרת על-ידי צ'אנגן הסינית) ו-IM5. באגף היוקרה נרשמו ציונים של 5 כוכבים לדורות החדשים של אודי Q3 וב.מ.וו X3, וכן לקדילאק אופטיק החשמלית.

מה אנחנו חושבים: גם הפעם, כמו בסבב הקודם, ההודעות לעיתונות של ה-EuroNCAP גורמות לנו תחושת חוסר נוחות. ואנחנו עדינים כאן. נזכיר כי הארגון אמור לרכוש את המכוניות הנבחנות כ"לקוח סמוי", בשוק הפתוח,. ובמקרה שכזה, כיצד הוא יכול לבחון מכונית שכלל לא הוצגה לציבור כמו MG S6? ומה עם ההצהרה על כך שקבוצת פולקסווגן "שלחה" מכוניות למבחן חוזר - גם הצהרה זו אינה מסתדרת עם פעילות מנותקת מהיצרניות הנבחנות.

לכך יש להוסיף הפעם הערות מוזרות בנוגע למבחן של קדילאק אופטיק, שלדברי הארגון "הצליחה בניגוד למכוניות אמריקאיות שנבחנו בעבר כמו ג'יפ רנגלר ב-2018 (לפני לא פחות משבע שנים, נ.ר) וקרייזלר וויאג'ר ב-2007 (לפני כמעט שני עשורים, נ.ר)". ניסיון להחמיא לתעשייה האמריקאית, בעזרת השוואה בין טכנולוגיה ומערכות בטיחות עדכניות לאלה בנות 20 שנה? נראה יותר כמו הטרלה בטוויטר ופחות כמו הצהרה מכובדת של גוף מוערך וחשוב.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. האמת וכל האמת 
    קביבו, 15-10-2025

    רוב המכוניות מסין כך שגם אם יתנו לי רכב חשמלי במחיר של שקלים בודדים, אסרב . סיבה ראשונה ..אני חד נגד חשמל וחושב שיש לחכות לפחות עוד חמש שנים להתפתחות טכנולוגית הבטריות.
    סיבה שניה.. אני נגד תוצרת סין שמאמצת את אירן .

    סגור תגובה

  • 2. 1 צודק. טכנולוגיית הסוללות מתפתחת בקצב מסחרר 
    יותם (מהנדס חשמל), 15-10-2025

    מי שיקנה היום, עוד כמה שנים יכעס על עצמו, שאם הוא היה רק מתאפק כמה שנים, אז הוא היה קונה רכב שנוסע 1000 ק"מ ויותר לטעינה.

    מי שלא יכול לחכות, אז שיבין מראש שאין מצב למכור בגלל שברגע שיכנסו סוללות ליתיום-מטל, ליתיום-חצי-מצב מוצק, ליתיום מצב מוצק, נתרן-יון, הידריד נתרן ואלומיניום-יון, אז בכל פעם שנכנסת כזאת סוללה כל הרכבים החשמליים על הכביש הופכים למיושנים ואף אחד לא ירק על רכב ישן, לכן המחיר של הרכב שלו ירד לרצפה.

    זה אומר שאורך חיי הסוללה קריטי, בגלל שברגע שהסוללה נגמרת, מראש אי אפשר יהיה למכור את המכונית, אז זה כבר טוטאל לוס: מחיר סוללה חדשה יהיה הרבה יותר גבוה ממחיר הרכב.

    בגלל זה חשוב מאוד לרכוש רכב עם סוללת LFP. כי אורך החיים של סוללת LFP רק מתחיל ב-3000 מחזורי טעינה. לנהג ממוצע זה אומר כ-30 שנה: הרכב יגיע למגרש הגרוטאות הרבה לפני שהסוללה תתקלקל.

    חלק מהרכבים נמכרים עם סוללות NCA או NMC, סוללות שנותנות ביצועים טובים, על חשבון אורך חיים. זאת טעות לקנות רכב עם סוללה מסוג זה. מי שלא ימכור, אחרי 8-10 שנים יתקע עם טוטאל לוס ובלי ביטוח. מי שכן ימכור, נניח אחרי 3 שנים, יאבד חצי ממחיר הרכב.

    אני מניח שברגע שיכנסו סוללות נתרן-יון, שיהיו אמנם עם ביצועים פחותים אבל עם אורך חיים ארוך מאוד והן גם יהיו מאוד זולות, יהיו יצרנים שיציעו סוללות תחליפיות נתרן-יון, למי שקנה סוללת NCA או NMC ונתקע בלי סוללה.. ויהיו אנשים שלא תהיה להם ברירה אלא לרכוש אחת כזאת. מבחינת ביצועים, זה יהיה יותר גרוע מ-LFP. כך שעדיף מראש לקנות רכב עם סוללת LFP וזהו.

    סגור תגובה

  • 3. בהמשך לתגובתי הקודמת.. 
    יותם (מהנדס חשמל), 15-10-2025

    ז"א, התכוונתי שאם אתם ממש חייבים לקנות רכב חשמלי היום ואתם לא יכול להתאפק, פשוט חייבים, אז חפשו רכב עם סוללת LFP. אבל בכל מקרה עדיף לחכות עם זה כמה שנים טובות, עד שטכנולוגיית הסוללות תתייצב.

    אני מכל מקום מרוצה מהאטו-3 שלי - 5 כוכבי בטיחות, סוללת LFP. אמנם רק 420 ק"מ לטעינה, שזה אומר מעשית 300 ק"מ על כביש מהיר, 420 רק במהירות איטית בעיר - אבל זה מספיק טוב לי. אני בד"כ גם כך טוען פעם בשבוע. רוב הנסיעות שלי בעיר והסוללה מספיקה לזה.

    אבל שוב, אם היום הייתי צריך לקנות רכב והייתה לי אופציה להמתין כמה שנים - הייתי ממתין. כי אני יודע איזה "מבול" של טכנולוגיות סוללה הולך לרדת.. רק בחודש הבא טסלה מורידה מודל Y חדש עם 750 ק"מ לטעינה ואופל מורידה מודל חדש עם 700 ק"מ לטעינה - וזאת רק ההתחלה! עדיין לא לקנות! חכו בסבלנות. מהר מאוד זה יעבור 1000. שזה מה שמגיב 1 בעצם אומר - והוא צודק מאוד.

    סגור תגובה

  • 4. ריסוק 
    לא מתחזה. , 15-10-2025

    גם אני מתפלא על אמינות האירגון. אני מצפה מכתבי הרכב פה לעדכן את תגובתם.

    יותם אתה מדבר לעניין.

    קביבו אתה צודק! אבל גם בעוד 5 שנים הטכנולוגיה לא תעצור ומי שיחכה עוד 5 שנים ירוויח... לכן כדאי לך להשאר עם הגראד צירוקי שלך לנצח!

    סגור תגובה

  • 5. יותם (מהנדס חשמל) 
    השואל בדרכים, 15-10-2025

    לגבי מדיניות קניית מוצרים מסין, כל אחד ומצפונו. רב הטלפונים הסלולרים מיוצרים בסין, להשתמש? איזה אלטרנטיבה טובה קיימת? כך עם רכבים חשמליים מסין.
    ישנם יתרונות רבים בקניית רכב חשמלי כיום יתרונות כמעט מיידיים 1.חיסכון ותפעול זול יותר
    עלויות התפעול של רכב חשמלי נמוכות בהרבה מדלק, במיוחד כשהחשמל הוא ממקורות זולים יחסית.
    תחזוקה פשוטה יותר: לרכב חשמלי אין מערכת הנעה עם חלקים נעים רבים, שמן מנוע, שמני גיר, מערכת פליטה וכו'.
    2. סוללות של היום שורדות די טוב — לא בהכרח “תתיישנה תוך 5–10 שנים”
    מחקר של Geotab מצא שיעור ירידה קיבולת ממוצע של כ־1.8% בשנה — משמעות הדבר: אחרי עשור, הרכב מחזיק חלק ניכר מהטווח המקורי שלו.
    בנוסף, הסוללות כיום מתוחכמות דיין וכוללות מערכות ניהול (Battery Management Systems) שמפחיתות את הבלאי ומגבירות עמידות לאורך זמן.
    הגרדיאן מצא שבבריטניה רכבים חשמליים שורדים כמעט כמו רכבי דיזל/בנזין, ממוצע שרידות של כ־18 שנים.
    חשוב: “התיישנות” של סוללות היא לא עניין של “מוות מידי” — גם אם יש ירידה, אם בחרת רכב עם סוללה בעלת ניהול נכון האיכות נשמרת.
    3. נכון יש שיפור בטכנולוגיה — אך לא כזה שמבטל את הערך של הטכנולוגיה הקיימת
    נכון בטכנולוגיות מתקדמות כמו סוללות מוצקות (solid-state) או למשל ליתיום־גבישי, צפוי שישפרו צפיפות אנרגטית, אמינות וטעינה מהירה יותר.

    אבל: פיתוחים כאלה לוקחים זמן, שנים של ניסויים, התאמות תעשייתיות, אישורים בטיחותיים ומסחור.
    גם ברגע שהטכנולוגיה החדשה תצא לשוק, מחיר ההשקה יהיה גבוה, והמודלים הנפוצים כרגע ימשיכו להיות רלוונטיים (עם אפשרות לשדרוגים ותחזוקה).
    4. העלייה בתשתיות וההסתמכות העתידית על חשמל
    ככל שיותר רכבים יימכרו, גם תשתיות הטעינה ישתפרו — יותר עמדות, מהירות טעינה גבוהה יותר.
    שימוש ברכב חשמלי כבר היום מזרים ביקוש עודף ביקוש ממריץ פיתוח תשתיות ויכולת שירות רחבת היקף.
    במדינות שהחלו מוקדם עם המעבר לרכבים חשמליים, נשקפת ירידה בעלויות הייצור והתשתיות.
    5. סיכון בהמתנה לטכנולוגיה חדשה -המחיר שעלול לעלות
    אם תחכה, אתה מפסיד את היתרונות המיידיים (חיסכון בדלק, איכות נסיעה וכו׳).
    עלויות התחבורה רק צפויות לעלות (דלק, מיסוי, רגולציה סביבתית).
    יתכן שבעתיד יהיו מגבלות רגולטוריות על רכבים מזהמים, העלאת מסי רכב מבוססי דלק, או הטבות לרכבים “ירוקים”. מי שקנה מוקדם נהנה מהטבות

    סגור תגובה

  • 6. 5 - כמו בסוללה, בכל דבר יש פלוס ומינוס :-) 
    יותם (מהנדס חשמל), 15-10-2025

    הפלוסים של רכב חשמלי חדש אינם מבוטלים - חווית נהיגה אחרת לגמרי מטרקטור בנזין, אתה לא רואה תחנת דלק ולא רואה מוסך לפחות ל-5 השנים הראשונות של הבעלות על הרכב החשמלי (כל עוד תצליח לא לעשות תאונה, אבל זה רק תלוי בך). טכנולוגיה מתקדמת, עזרי נהיגה מתקדמים, נהיגה שקטה וחלקה לחלוטין - בקיצור, חוויה. אני לא מנסה להתעלם מהפלוסים האלה, להפך, אני נהנה מהם.

    הבעיה האמתית עם רכב חשמלי כיום, היא עלות אגרת הרישוי ועלות הביטוח. נכון שבשלוש השנים הראשונות לא צריך לעשות טסט, אבל אתה עדיין משלם אגרת רישוי. כלומר אתה משלם על טסט, גם אם אתה פיזית לא עושה אותו. כאשר למעשה הפרמיה של הביטוח, הולכת בחלקה הגדול למדינה.

    במילים אחרות, כבר מאוחר מדי להנות מכך שאתה חוסך את מחיר הדלק, כי המדינה כבר התלבשה על הפרה החולבת החדשה (רכבים חשמליים).

    במקרה האישי שלי, הביטוח המקיף עלה לי כ-13,000 שקל השנה. כמובן שזאת פונקציה של כמה הרכב מבוקש ע"י גנבים וכנראה שבשנה הבאה האטו-3 כבר תהיה פחות מבוקשת, כי נכנסו דגמים אחרים לא פחות טובים מהאטו-3 בטווח המחירים שלה, אז אולי המחיר של הביטוח המקיף ירגע קצת. אבל אגרת רישוי של 2400 שקל (כאשר אם מחיר הרכב מעל 200,000 שקל לפי המחירון, אז אגרת הרישוי לרכב חשמלי עם מחיר מחירון מעל 200,000 שקל, היא בסביבות 5000 שקל לשנה).

    בקיצור, מחיר הדלק שולי לגמרי. המדינה שוחטת את בעלי הרכב החשמלי במיסוי כבר עכשיו. אם וכאשר חו"ח יכנס מס נסועה, אז זאת בכלל תהיה מכת מוות לרכבים החשמליים. כבר עכשיו, בגלל המחיר של הביטוח והטסט, זה כבר לא כלכלי כי מחיר הדלק שולי לגמרי יחסית למחיר הביטוח והטסט. זאת הסיבה שדוחפת אנשים לקנות רכבים היברידיים במקום חשמליים..

    אבל גם הם לא יברחו. כמו שאנחנו מכירים את המדינה שלנו, זה לא שיקלו עם בעלי הרכבים החשמליים - להפך, בסוף ידפקו גם את בעלי הרכבים ההיברידיים במיסים. העיוות במיסוי יתוקן, כמו תמיד, כלפי מעלה. ואז יכניסו גם מס נסועה ובכלל ידפקו את כולם.

    בקיצור, לא זמן טוב לקנות רכב חשמלי ואפילו לא היברידי. גם בגלל שטכנולוגיית הסוללות לפני כמה קפיצות דרך נחשוליות, כפי שכבר הסברתי קודם - אבל גם בגלל שהמדינה כבר התלבשה על בעלי הרכב החשמלי מבחינת מיסוי ובקרוב 'ידפקו' גם את ההיברידיות. זה ברור.

    אז מה אני ממליץ לעשות? טוב, אם יש לך רכב בנזין טוב ואתה נהנה ממנו, אם אתה יכול להמתין שנה-שנתיים לפחות עד שיכנסו סוללות שיאפשרו לרכבים חשמליים טווח של מעל 1000 ק"מ לפחות, אם לא כואב לך לחכות - אז קצת סבלנות. מה יש.

    סגור תגובה

  • 7. מבחן חוזר מבוצע במימון היצרן 
    ניר, 15-10-2025

    עפ חוקי המבחן, הארגון קונה מכוניות כרצונו. יצרן המבקש מבחן חוזר מממן את המכוניות. ככה יוצא שפולקסווגן שלחה מכוניות. הבדיקה בתוקף ל 6 שנים ולכן בוצעה שוב לדגמים ישנים שעדיין נמכרים.
    ובסוף, זו הבדיקה הכי טובה שיש ברשותנו.

    סגור תגובה

  • 8. ליותם 
    ניר, 15-10-2025

    יותם, אני מעריך את הידע שלך אבל חייב להעיר:
    לפני 7 שנים קניתי טלויזיה חכמה. כיום מתברר שאינה תומכת באפליקציות חדשות. האם היה כדאי לחכות לחדשות ? האם כדאי לחכות לסוללות חדשות או להנות בינתיים ממה שיש ? אני נוהג כבר 3 שנים בגילי חשמלי עם 460 קמ אמיתיים. בשום אופן לא אחזור לבנזין אלא אתקדם לחשמלי חדש עם טווח פצצה.

    סגור תגובה

  • 9. 8 - ניר, כמובן שאף אדם שנוהג ברכב חשמלי, לא יחזור לבנזין 
    יותם (מהנדס חשמל), 15-10-2025

    אין אדם אחד שיחזור לבנזין אחרי שהיה בבעלותו רכב חשמלי. זה כמו להגיד לחקלאי שנוהג בטרקטור, שיחזור לחרוש את השדה עם מחרשה ידנית ושור. כלומר, יחסית לרכב בנזין, רכב חשמלי מספק חווית נהיגה אחרת לגמרי. לא יקרה שאתה (או אני), נחזור לבנזין. פשוט לא יקרה.

    אבל, גם אתה מציין שיש סיכוי שתחליף את הג'ילי שלך ברכב חשמלי עם טווח גדול יותר. זה מובן וברור. עכשיו, כמה זה יעלה לך? כמה לדעתך תקבל על ג'ילי גיאומטרי C משנת 2022?

    לפי מחירון יד 2, כיום אתה אמור לקבל 99,100. למעשה לא תקבל יותר מ-80,000 כיום וגם זה בתנאי שהמצב של הרכב טוב מאוד - וזה היום. קח עוד שנתיים קדימה. כמה תקבל בשביל הג'ילי שלך עוד שנתיים כאשר כבר נכנסות לשוק מכוניות עם סוללה שמאפשרת טווח של 1000 ק"מ וצפונה? מי בכלל ירצה רכב עם טווח של 460 ק"מ לטעינה "בלבד", כאשר כבר נכנסים רכבים עם טווח של 1000 ק"מ? אז אתה מבין את הבעיה? תצטרך להיפרד ממנה בשביל בערך 40,000 שקל ואני עוד אופטימי כאן.

    זאת אומרת שתפסיד בערך 120,000 על זה שרכשת את הג'ילי שלך בשנת 2022. אז אתה יכול להגיד משהו כמו "אבל היי, לפחות נהניתי ממנה חמש שנים ולא שילמתי דלק". כן, אבל שילמת אגרת רישוי ושילמת ביטוח - ובשניהן המדינה "שחטה" אותך. למעשה שילמת "דלק" ועוד בריבית דריבית למדינה. אני מבין, הכאב משותף. גם לי זה כואב.

    בקיצור, הנושא של טווח ברכב חשמלי הוא נושא מהותי. זה לא כמו טלוויזיה שלא תומכת בכמה יישומונים. זה הרבה פחות מעניין. טווח לטעינה תמיד היה ותמיד יהיה, המגבלה העיקרית של רכב חשמלי ולכן כאשר יכנסו סוללות שמאפשרות טווח גדול יותר, גם אתה תרצה להחליף את הרכב.

    נו אז מה המסקנה? שאם היה לך רכב בנזין, היה עדיף לך לחכות קצת. זה בדיוק מה שאני אומר כאן, לכל מי שיש להם רכב בנזין ורוצים להשתדרג לרכב חשמלי - חכו קצת. בקרוב סוללות חדשות, טווח הרבה יותר גדול. מי שיקנה עכשיו, יבכה אח"כ.

    סגור תגובה

  • 10. לא מאמין לסינים 
    משה, 15-10-2025

    הסינים שקרנים, לדעתי הם שולחים רכבים מוקשחים למבחנים ולא כאלו שעוברים לייצור שוטף.

    סגור תגובה

  • 11. 10 - הממ.. במקרה בדקתי ולפחות כריות האוויר, באמת שם 
    יותם (מהנדס חשמל), 15-10-2025

    באטו-3 מודל 2023 לא הייתה מצלמת דרך אבל אפשר היה להזמין מעלי ולהתקין בעצמך. ההתקנה דורשת לפרק את הפאנל כדי להעביר את הכבלים (לפחות זה מה שאני עשיתי) וכן, כריות האוויר במקום. אז לפחות באטו-3 מודל 2023, כנראה שהדירוג של חמש כוכבי בטיחות מוצדק. אני לא יודע לגבי דגמים אחרים.. אבל לדעתי למבחני הריסוק לא מאפשרים ליצרן לבחור את הרכב שייבחן, אלא בוחרים רכב באקראי מכלל הרכבים שמגיעים. כך שזה קצת קשה לשלוח למבחני הריסוק, רכב מוקשח בכוונה.

    סגור תגובה

  • 12. חשמלי - חשוד כבעל השפעה רעה על הבריאות 
    מהנדס ביו רפואי, 15-10-2025

    רוב המומחים מטעם מסכימים שכלי רכב חשמליים אינם חושפים אנשים לרמות מזיקות של קרינה.
    תבדקו מה מהנדסים שאינם מטעם מספרים.

    תזהרו! תזהרו! תזהרו!

    אם אין לכם יכולת דחיית סיפוקים - תקנו רכב חשמלי אבל דבר אחד אני מציע - אל תעיזו להסיע אשה בהריון או תינוקים ברכב חשמלי.
    זה התרומה שלי לדיון.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה