דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מתכון מבטיח: טויוטה הציגה לנד קרוזר מוקטן וזול יותר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה חשפה אח קטן למשפחת לנד קרוזר
  • עם מנוע בנזין ומכלולי שטח מסיביים
  • בינתיים ישווק ביפן בלבד

בעזרת השם: יותר מעשור לאחר שהפסיקה את שיווק ה-FJ קרוזר בצפון אמריקה, מחזירה טויוטה את השם לאולם התצוגה שלה. הפעם כלנד קרוזר FJ, הדגם הקטן ביותר במשפחת רכבי השטח המפורסמת, בתצורת חמש דלתות ועם מקום לחמישה נוסעים. בשלב ראשון הוא מיועד רק לשוק הביתי בארץ השמש העולה.

כבסיס משמשת פלטפורמת IMV המשותפת להיילקס צ'אמפ, טנדר בסיסי המיוצר בתאילנד ומיועד גם עבור מדינות מתפתחות נוספות בדרום מזרח אסיה. התצורה דומה לאחיו הגדול, ה-250 המשווק כאן, עם שלדת סולם ומתלה נפרד מסוג עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור, עם קפיצי סליל בכל ארבע הפינות.

על ההנעה מופקד מנוע ותיק של טויוטה, בנזין עם 4 צילינדרים בנפח 2.7 ליטר, בחיבור לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. תיבת העברה מאפשרת בחירה בין הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח עם נעילת דיפרנציאל אחורית.

האח הקטן: בהשוואה ל-250 המשווק כאן, ה-FJ קטן משמעותית. הוא קצר ב-35 ס"מ (457.5 ס"מ), צר ב-12.5 ס"מ (185.5 ס"מ) ועם בסיס גלגלים קצר ב-27 ס"מ (258 ס"מ). בדומה לאחיו הגדול, המראה מאמץ קו רבוע וקשוח עם אפשרות בחירה בין יחידות תאורה קדמיות עגולות או מלבניות. הוא אפילו מציע איפור קרבי יותר כמו גלגל רזרבי תלוי על דלת תא המטען ובתי גלגלים, ספי דלתות ופגושים שחורים עמידים בפני שריטות.

גם סביבת הנהג מזכירה את ה-250 וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע המוצב בחלק העליון של הקונסולה, עיצוב דומה להגה ולבורר ההילוכים המכני, ידיות אחיזה בקורות A המקלות את הטיפוס פנימה ושמירה על מתגים פיזיים לבקרת האקלים.

מה אנחנו חושבים: עם יותר מ-12 מיליון יחידות שנמכרו ב-168 מדינות מאז הוצג לראשונה לפני כשבעה וחצי עשורים, טויוטה לנד קרוזר נחשב לרכב השטח הנפוץ בעולם. גם בישראל הוא זכה להצלחה אדירה, הדגם הנמכר ביותר מסוגו כבר שני עשורים ובעיקר בשנה האחרונה הנחשבת לשנת שיא עבורו עם 2,300 יחידות שעלו על הכביש עד כה (ינואר-ספטמבר).

הצגת אח קטן ללא ספק תאפשר לו להפוך פופולרי עוד יותר, וטוב שטויוטה שמרה על ה-DNA המשפחתי עם יכולת שטח באמצעות מכלולי שלדה, מתלים והנעה מסיביים ולא פנתה לפתרון הקל של טכנולוגיה כפי שעשתה לנד רובר.

צריך רק לקוות שהיא תציע אותו בעתיד גם בשווקים מערביים לרבות אירופה וצפון אמריקה, שם הוא ימלא נישה של רכב שטח בסיסי (יחסית) שנעלמה בשנים האחרונות. אנחנו מחזיקים אצבעות.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 25 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה