מותג הרכב הנחשק בעולם שמציג בשנים האחרונות זינוק מרשים במכירות, נתקל בחומת חשמל. תוכנית לרכב חשמלי בייצור סדרתי נדחית שוב, לאחר שביצרנית גילו שהלקוחות פשוט לא מעוניינים בפרארי שקטה
והנה קורבן לא צפוי לירידה בביקוש לרכב חשמלי: פרארי. יצרנית מכוניות העל האיטלקית נתקלת לראשונה בתופעה שהיא לא מורגלת אליה - אף אחד לא רוצה לקנות את המכונית שלה ללא מנוע בנזין. וליתר דיוק, אף אחד לא מוכן לשלם מאות אלפי יורו עבור פרארי שאולי נראית נהדר ומהירה כשד, אבל שקטה כמו BYD אטו 3.
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ביצרנית החליטו לדחות השקת דגם חשמלי שני שתוכנן לשנה הבאה, בשנתיים לפחות, זאת לאחר שבפרארי התקשו לעורר עניין בקרב לקוחות שבדרך כלל רוכשים כל מהדורה מיוחדת – אזוטרית ככל שתהיה – בכמעט כל מחיר. לפי שני מקורות ביצרנית שביקשו להישאר בעילום שם, פרארי דוחה את השקת הדגם ל-2028 לפחות, דחייה שנייה ביחס לתוכנית המקורית להשקה בסוף 2025.
במקור, פרארי תכננה להשיק שני דגמים חשמליים: הראשון, מכונית "הצהרתית", שהייתה אמורה להשיק את עידן החשמל בפרארי עם ייצור מוגבל ותג-מחיר אסטרונומי. מכונית זו הייתה אמורה להדגים בעיקר את הטכנולוגיה ולהפוך לרכב אספנות, כלומר להימכר במספר יחידות מצומצם של עשרות בודדות לכל היותר.
הדגם השני אמור להיות "פרארי אמיתית", או דגם בייצור מלא שיועד להימכר ב-6,000-5,000 יחידות בדומה לדגמי פרארי אחרים.
אלא שביצרנית זיהו שהביקוש פשוט לא קיים. והם לא היחידים: דחיית הדגם מגיעה זמן קצר לאחר שיריבתה העיקרית של פרארי, למבורגיני, הודיעה על דחיית החשמלית הראשונה שלה בשנה ל-2029. מזראטי, שותפתה הוותיקה של פרארי, ביטלה לאחרונה דגם חשמלי המבוסס על ה-MC20 בשל היעדר ביקוש ואילו פורשה, עוד יצרנית שנהנתה מביקושים מוצקים לכל דגמיה בשנים האחרונות, צמצמה תוכניות חשמול בעקבות נתוני מכירות מאכזבים לטענתה של המקאן החשמלי החדש ושל הטאייקן הוותיקה.
פרארי תציג בכל זאת כאמור חשמלית ראשונה בשנה הבאה, כדי לעמוד ביעד שהובטח להשקת דגם ראשון ב-2026. זה עוצב על-ידי מעצב אפל לשעבר, ג'וני אייוי, ויעלה יותר מחצי מיליון דולר. חשיפת הדגם צפויה להתחיל בשלבים עוד השנה, ותושלם במלואה באביב הקרוב, עם מסירות ראשונות במחצית השנייה של 2026.
צפייה בתוכן אתגר ראשון מסוגו לפרארי: אף אחד לא רוצה לקנות
פרארי מציעה כיום מכוניות בנזין בלבד, אם כי אינה מתעלמת מהחשמול לחלוטין. ל-296GTB שהוצגה ב-2021 יש מערכת היברידית-נטענת עם טווח חשמלי תיאורטי של 25 ק"מ. למכונית זו מנוע V6 המספק 663 כ"ס ומנוע חשמלי עם 167 כ"ס. יחד הם מפיקים 830 כ"ס ומשגרים את ה-296GTB מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-330 קמ"ש. מחירה בישראל עומד על כשלושה מיליון שקלים.
בעבר טענה פרארי שלא תייצר רכב 4 מקומות וגם לא SUV, כי הלקוחות לא רוצים. המציאות הוכיחה אחרת. הקהל של המכוניות המסורתיות המשיך לקנות והגיע קהל חדש שקנה רכב SUV שהמכירות שלו בשמיים, ועד שנתיים המתנה לרכב. גם לחשמלי יקרה אותו הדבר, יבוא קהל אחר, צעיר יותר ופחות שמרן ויצתרף עם רכב חשמלי .
זה טוב שלא רוצים לקנות מכונית ״ספורט״ חשמלית.
3 בנזין. אתה ממש צודק.
6. אתה הזין, shut up, fucking! זה מה שאני אומר לך.
אף אחד גם לא יקנה פרארי חשמלית.