בקצרה:
- סטלנטיס זונחת את תוכנית האוטונומיה
- תנסה מחדש באמצעות ספקים חיצוניים
- בשנה האחרונה צנח שווי המניה ב-40%

ברקס לאוטונומיה: למרות שבפברואר השנה הודיעה סטלנטיס כי היא מוכנה לפריסת מערכת לנהיגה אוטונומית ברמה 3, מערכת שלדברי היצרנית מהווה "עמוד תווך מרכזי" באסטרטגיית החברה, בסוכנות הידיעות רויטרס מדווחים כי כעת החליטה החברה להקפיא את התוכניות עד להודעה חדשה.
המערכת, שהיא חלק מתכנית AutoDrive שהציגה סטלנטיס כבר ב-2021, אמורה היתה לאפשר לנהג להוריד את העיניים מהכביש ולצפות בתכני וידאו או לקרוא ספר בזמן הנסיעה. אלא שחששות מפני עלויות גבוהות, ביקוש מצומצם וככל הנראה גם אתגרים טכנולוגיים לא פתורים, הובילו לעצירה של התוכנית עד להודעה חדשה.
מחפשים עזרה: על פי הדיווחים, החברה פונה כעת לספקי תוכנה חיצוניים לטובת סיוע בפיתוח מערכות אוטונומיות, על מנת לצמצם את הסיכון להפסד במקרה של כישלון. בנוסף, סטלנטיס ניתקה לאחרונה את השותפות עם אמזון בפיתוח מערכות הפעלה לרכב, ותשתמש במקום זאת במערכות אנדרואיד מבית גוגל.

השנה החולפת היתה לא פשוטה עבור סטלנטיס, חברת האם של מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, פיאט, קרייזלר, דודג', גיפ ועוד. זאת לאחר שקצב המכירות ברחבי העולם הואט, שווי המניה צנח ב-40% והמנכ"ל קרלוס טווארס עזב. מחליפו, אנטוניו פילוסה, צפוי להציג תוכנית אסטרטגית חדשה בתחילת 2026 - ואולי להעלות אותה מחדש אל מסלול הרווחיות.
מה אנחנו חושבים: מערכות אוטונומיות ברמה 3 הן לא מוצר עתידני - במרצדס וב.מ.וו כבר משווקים כאלו לקהל הרחב, בסין הן נפוצות בהרבה. ולכן הקפאת התוכניות של סטלנטיס היא לא רק סימן אזהרה לגבי עתיד החברה, אלא גם לגבי יכולותיה בהווה.
למנכ"ל החדש מצפה עבודה רבה, עם בחירת ספקים מוצלחת משל קודמו, צמצום היצע המותגים הרחב-מדי ובניית היצע דגמים שיחזיר את סטלנטיס למקום אליו היא ראויה - במרכז הבמה של שוק הרכב העולמי.