דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני דרכים ב-2025 - אלה המכוניות שהכי סיקרנו אתכם

Getting your Trinity Audio player ready...

מקום ראשון:

השווינו ארבעה רכבי פנאי לשבעה נוסעים. ויש לנו מנצח

ילדים זה שמחה, אבל מכוניות למשפחות מרובות ילדים זה בעיקר כאב ראש. השילוב בין העובדה שהמשפחות בישראל הן הגדולות ביותר במערב, לבין העובדה שרכבי 7 מושבים הם מוצר יקר להחריד, הופך את תהליך בחירת המכונית לאתגר לא פשוט. ארבעת הדגמים במבחן הם להיטים ותיקים, שעברו עדכונים בשנים האחרונות - אבל עדיין לא פתרו את הבעיה הגדולה מכולן: השורה השלישית מתאימה כרגיל לילדים בלבד, ומאחוריה לא נותר כמעט מקום למטען.

מקום שני:

אושקוש JLTV - כמו F35, רק בלי כנפיים

המבחן הזה פורסם בעיצומה של המלחמה, כאשר ההאמר הוותיק משנע את כוחותינו בעזה, לבנון, סוריה ואיו"ש, אך המחליף שלו כבר מתחמם על הקווים. ה-JLTV של אושקוש נחשב לרכב השטח הצבאי והממוגן המתקדם בעולם, ולכן היינו חייבים לקחת עליו סיבוב. ולמרות שאף אחד מהקוראים לא יקנה כלי כזה בעתיד הנראה לעין, ולא רק בגלל מחיר של 400 אלף דולר ליחידה, הכתבה הזו זכתה לפופולריות יוצאת דופן. והפרחים לצה"ל.

מקום שלישי:

טויוטה קורולה - פחות אירופית, יותר אמריקאית

מעט מאוד התחדש בקורולה הנוכחית, שהוצגה כבר ב-2019, אבל הסיפור אודותיה מרתק לא פחות מהמכונית עצמה. מי שהיתה אחד מלהיטי המכירות הגדולים ביותר של השוק המקומי,לא נחתה כאן יותר מאמצע 2024 בשל החרם שהטיל ארדואן על יצוא לישראל. המתחרות חגגו והיבואנית ניסתה לפצות באמצעות הקורולה קרוס, ואחרי שנה וחצי של ניסיונות התחדש היבוא. הפעם מהמפעלים ביפן ובתקינה אמריקאית, שגררו לא מעט שינויים לעומת הקורולה המוכרת.

מקום רביעי:

החשמליות החדשות של IM: סינית שמכוונת לטסלה

בשוק הרכב הישראלי יש כבר יותר סיניות שמתחרות בטסלה מאשר אירופאיות שמתחרות בפולקסווגן, אבל המקרה של IM בכל זאת זכה לעניין מוגבר. גם כי היא משתייכת ליצרנית ענק (SAIC) שכבר משווקת אצלנו מותג מצליח (MG), גם כי היא שכרה אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה (כולל מנכ"ל יוצא פורשה) וגם כי היא מציעה עושר טכנולוגי שנדיר למצוא גם במכוניות שעולות פי 3 ממנה, בין היתר עם מתלי אוויר, היגוי אחורי, Steer-by-Wire , מערכות הנעה מתוחכמות עם 3 ו-4 מנועים, סוללות מצב מוצק ועוד. חלק מזה כבר זמין באולמות התצוגה המקומיים, חלק יגיע בהמשך, ובינתיים המותג מנסה לפלס את דרכו בשוק הצפוף של המכוניות החשמליות.

מקום חמישי:

וויה קארג' - נכנס לגוב האריות

המותג וויה הוא דוגמה טובה לתהליכים שעברו החשמליות הסיניות בשוק המקומי בשנים האחרונות. הוא החל את דרכו עם דגמים יקרים שכיוונו לשוק היוקרה, במחירים שנעו סביב 400 אלף שקל. היבואנית היתה חדשה בתחום הרכב (מטרו-מוטור, שחקנית ותיקה בתחום הדו-גלגלי) והמכירות היו צנועות בהתאם. בהמשך עבר זיכיון היבוא לדלק מוטורס הגדולה, ובקיץ האחרון נחת כאן דגם ראשון שזכה לתמחור אגרסיבי ולכן משך תשומת לב רבה. בהמשך צפויה להגיע גם גרסה היברידית-נטענת שתיצור כנראה עניין מחודש במותג.

מקום שישי:

ניו ET9 - אצבע סינית בעין של הגרמנים

הסינית הזו פחות בעניין של הורדת מחירים, ויותר בקטע של תחרות ישירה במותגי היוקרה מגרמניה. לא רק במחיר, אלא גם בטכנולוגיה ובאיכות, עם כמה פיצ'רים שגם במרצדס, אודי וב.מ.וו עוד לא חשבו עליהם. זה בא לידי ביטוי גם במושב האחורי האולטרא-מפנק, גם במערכות האוטונומיות המתקדמות וגם במערכת מתלי האוויר, שזבכותה מצהירה ניו כי ה-ET9 מסוגלת להסיע מגדל של כוסות שמפניה על מכסה המנוע, מבלי שתישפך טיפה. את זה לא בדקנו, אבל על כל היתר היה לנו לא מעט מה לומר.

מקום שביעי:

השוואתי משפחתיות גדולות: סקודה סופרב מול יונדאי סונטה וטויוטה קאמרי

בניגוד לרכבי 7 המושבים, סגמנט המשפחתיות הגדולות - במיוחד אלו ללא החשמל - הוא שריד לעולם שהולך ונעלם. להיטי עבר כמו מאזדה 6, פורד מונדיאו או פולקסווגן פאסאט נעלמו מחיינו, ואת מקומם תפסו רכבי הפנאי שהשתלטו על כל חלקה טובה. מי שבכל זאת שרדו הם דגמים שמיועדים לשוק האמריקאי (כמו הסונטה או הקאמרי) או כאלה שמציעים בכל זאת איזשהו מתכון ייחודי, עם הגשה של מכונית שרד במחיר עממי (סופרב). המבחן ההשוואתי הפגיש את השלוש במהדורות עדכניות, אבל הבשורות קטנות מכפי שחשבנו.

מקום שמיני:

הונגצ'י גולי - כן אדוני הנשיא, שתיים כאלה

זו המכונית היקרה ביותר שבחנו השנה, שנושאת תג מחיר של מיליון דולר בשוק הסיני מבלי שהיא מתהדרת באף טכנולוגיה פורצת דרך. אבל הסיפור של ההונגצ'י הנשיאותית הוא הרבה יותר מטכנולוגיה ואפילו יותר ממוטוריקה. זו המכונית שנולדה עבור בכירי הממשל הסיני בימים בהם אף אזרח בסין לא חשב על האפשרות של קניית מכונית פרטית, וגם כאשר הונגצ'י הפכה בינתיים למותג שמנסה לשווק חשמליות מיינסטרים בישראל ובאירופה, הגולי הייחודית ממשיכה בשלה, ושומרת על נאמנות למסורת ולמנהיג. ספינה עם דגל אדום.

מקום תשיעי:

רנו 5 – סוכריה מוטורית

בטופ גיר הבריטי זה היה המבחן הנצפה ביותר ב-2025, אצלנו הרנו הקטנה הסתפקה במקום התשיעי, מה שממחיש היטב את הפער בין האהדה העצומה שבה היא התקבלה באירופה, לפרצוף החמוץ-מתוק שאותו היא פגשה בישראל. מתוק בגלל העיצוב, האופי, היכולת הדינמית, הנוסטלגיה, וכל מה שהופך אותה למכונית כל-כך מיוחדת; חמוץ בגלל תג המחיר הגבוה מאוד ביחס לשוק הרכב, שמונע ממנה להפוך למחזה שכיח על הכבישים. פספוס בולט, שלא גורע מהחוויה יוצאת הדופן שהיא מעניקה.

מקום עשירי:

איתן, הלמבורגיני של צה"ל

את הרשימה חותם כלי צבאי נוסף, הפעם נגמ"ש עצום על גלגלים ועם יכולות קיצוניות בכל תחום, שזוכה לביקוש עצום בכל יחידה של צה"ל. כדי לבחון אותו חיפשנו חייל קומנדו מעוטר, לוחם ביחידה מיוחדת עם סכין בין השיניים, אחד שגורס חצץ בתוך סלט הבוקר ומתקלח בפודרה של נבי מוסא. אבל בסוף גייסנו למשימה את רענן שקד.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

פורסם לראשונה ב- 14:58

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

לייעוץ חינם חזור למעלה
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות