ואיפה טסלה? טויוטה שוב מותג הרכב בעל הערך הגבוה בתעשייה
ואיפה טסלה? טויוטה שוב מותג הרכב בעל הערך הגבוה בתעשייה
דירוג מותגי הרכב השווים ביותר בעולם ממצב שוב את טויוטה בצמרת התעשייה, עם ערך של יותר מ-70 מיליארד דולר. יצרניות הרכב הגרמניות ירדו באופן לא אופייני, טסלה התרסקה
דירוג שווי המותגים השנתי של חברת נתוני השוק אינטרברנד, מעלה תמונה מעניינת על מצב מותגי הרכב השונים. הדירוג, שלוקח בחשבון את שווי שם המותג, מכירות, נכסים ועוד, עוסק מדי שנה בשוויים של מותגים מסחריים בכלל ותעשיית הרכב בתוכם.
שלא במפתיע ובהתאם לעידן בו אנו חיים, מותגי טכנולוגיה מובילים את הדירוג: אפל היא החברה בעלת השווי הגבוה ביותר עם כ-471 מיליארד דולר, כמעט חצי טריליון דולר, ובכל זאת ירידה של כ-4% מהשנה שעברה. , מיקרוסופט שנייה עם שווי מוערך 388 מיליארד (10%+), אמזון שלישית (320 מיליארד, עלייה של 7%).
את מותג הרכב המוביל בעולם אנחנו פוגשים במקום השישי: טויוטה. עם שווי מותג של 74.2 מיליארד ועלייה של 2%, יצרנית הרכב היפנית מובילה שנה שנייה ברציפות בדירוג. אחריה מרצדס וב.מ.וו, עם שווי מותג של 50.1 ו-46.8 מיליארד בהתאמה. בשני המקרים מדובר בירידה: 15% למרצדס, 10% לב.מ.וו. זאת בשל המשבר במכירות הרכב של מותגים גרמניים בתחום החשמל, החלשות השוק האירופאי וקשיים בהם נתקלו בסין.
את הקריסה הגדולה בשווי המותג רושמת השנה טסלה. כ-29.5 מיליארד "בלבד" – צניחה של 35%. לכך אחראית מעורבותו של מנכ"ל היצרנית, אילון מאסק, בממשל טראמפ – שהובילה למחאה ציבורית וירידה חדה בביקוש, אך גם תחרות עולה מסין שמחלישה את מעמדה של טסלה כמובילת שוק החשמליות.
במקום החמישי בתחום הרכב נמצאת הונדה, עם שווי מותג של 24.8 מיליארד דולר, לפני יונדאי עם 24.6 מיליארד. מדובר בירידה של כ-7% עבור הונדה ועלייה בשיעור דומה של מתחרתה מדרום קוריאה בהשוואה לשווי אשתקד. אודי ממוקמת שביעית עם שווי של 15.4 מיליארד (11%-), לפני פרארי עם שווי דומה – שמהווה זינוק של כ-18% בשווי המותג לעומת שנה שעברה.
את עשרת המותגים הגדולים סוגרים פולקסווגן ופורשה עם שווי של 15 מיליארד כל אחד, ירידה של 9% ו-14% בהתאמה, מסיבות דומות לאלו של ב.מ.וו ומרצדס.
הורדה יצרנית המנועי בעירה פנימית הגדולה בעולם. פה היא חמישית ואצלנו כמעט לא קיימת היום לצערי בגלל שהיבואן מייבא את הרכבים רק מאירופה (טימטום מוחלט אפשר להביא מיפן או ארצות הברית רכבים..) והונדה העולמית ויתרה על אירופה כנראה בגלל תקנות זיהום (יורו6,7..)
העולם עובר לחשמל, יצרני הבנזין ייפלו אחד אחרי השני טויוטה הפופולרית תחזיק זמן רב מאחר ותקלוט את לקוחות החברות שנפלו, אך אם לא תתעשת תוך עשור גם תורה יגיע
עושה בית ספר לכל הדינוזאורים של עולם הרכב הישן.
טסלה המייצרת רכבים חשמליים עם אפס!!! תחזוקה, רמת בטיחות שאף אחד מיצרני הרכב של העולם הישן לא מסוגל לערער ו/או להתקרב אליה.
נכון, אולי יש ירידה בביקוש. חשבתם שזה אולי בגלל שלא ממהרים למכור רכב חשמלי כמו רכב בנזין/דיזל?!…
טסלה עשתה ועושה מהפכה בעולם הרכב, כזאת שלא הייתה מעולם.
צריך לנהוג ברכב כדי להבין את מקומו בהיסטוריה של עולם הרכב.
מה שהיה לפני הופך ברגע אחד להיסטוריה עתיקה.
טסלה ודומיה הם העתיד.
תאכלו את הכובע, קנאים
שווי שוק בדרכ נמדד ע"י שוק המניות. טסלה מובילה במכירות רכבים חשמליים ויש לה את הדגם הנמכר בעולם + פתרה את בעיית נהיגה אוטונומית. מספיק עם השנאה ובלבולי מוח. תודה רבה ????????
כל פעם שמכונית טסלה מעורבת בתאונה, מייד מפרסמים בעיתונים ומפחידים קוני רכב. זה כמובן אינטרס של חברות מתחרות ושל נהגים שמפחדים מחידושי טכנולוגיה דרמטיים. זה גם מראה כמה המכונית טסלה, בטוחה, כשכל תאונה איתה עולה לחדשות. אני נוהג מודל Y כבר כמעט שנתיים. כבר כמה חודשים עם נהיגה אוטומטית מלאה. ואני מאוד מרוצה מהיכולות המדהימים שלה.
מי שכתב את זה כל כך עצלן שגם לרשום בגוגל את שם החברה כדי לבדוק מה השווי האמיתי הוא לא עשה.
לצורך העניין השווי של טסלה הוא מעל טריליון דולר.
סתם כתבה מגמתית להכפשת טסלה
מאיפה השנאה הזאת לטסלה? זאת בסך הכל חברה טכנולוגית. אם לא טסלה, כל המושג של רכב חשמלי לא היה איפה שהוא היום. היא שינתה את המציאות של עולם הרכב. אני לא מכיר בעל טסלה אחד שיהיה מוכן להחליף את הרכב שלו בכל אחד מהרכבים של החברות שכביכול מדורגות מעל. תשתו מים ותרגעו קצת. יש דברים יותר חשובים בחיים
תודה, אבל שימו לב ששווי חברה כולל נכסים. חלק ניכר מהנכסים של חברות רכב הוא המפעלים שלהם. מה הבעיה בזה? מפעלים של רכבי מנוע בעירה פנימית שווים היום אולי 10% ממה שעלה להקים אותם. זה בדיוק מה שקרה ליונדאי שהקימה שני מפעלי רכבי מנוע בעירה פנימית בסין לפני מספר שנים, לא הצליחה למכור כמעט מכוניות עם מנוע בעירה פנימית מאותם מפעלים, ולכן מכרה את שניהם בשווי של 10% משווי הקמתם, והפסידה מיליארדי דולרים.
14.000 שקל ביטוח חובה ומקיף עם נהג צעיר.
גאדמט מה קורה במדינה הזו. לחיות פה זה סחטנות ושרידות. אפילו קנדה כבר לא ידידותית כלפינו. נשאר לעבור ליהודה ושומרון שם סמוטריץ מפזר כספים בשפע
המספרים מדברים פה על השווי הממשי של כל חברה (רכוש, מזומן בקופה, אחזקה בפטנטים ששווים כסף, שווי שם המותג, בניכוי חובות והלוואות), לא על ערך מניות, שזה מושג לא יציב ואי אפשר לבנות עליו כלום. טסלה אולי שווה הרגע טריליון דולר, אבל אם מחר תהיה שווה רבע טריליון זה לא ישנה לאף אחד. מצד שני, הנתון לגבי פולקסווגן שגוי. השווי שלה צריך לכלול את אאודי ופורשה.