ואיפה טסלה? טויוטה שוב מותג הרכב בעל הערך הגבוה בתעשייה
ואיפה טסלה? טויוטה שוב מותג הרכב בעל הערך הגבוה בתעשייה
דירוג מותגי הרכב השווים ביותר בעולם ממצב שוב את טויוטה בצמרת התעשייה, עם ערך של יותר מ-70 מיליארד דולר. יצרניות הרכב הגרמניות ירדו באופן לא אופייני, טסלה התרסקה
דירוג שווי המותגים השנתי של חברת נתוני השוק אינטרברנד, מעלה תמונה מעניינת על מצב מותגי הרכב השונים. הדירוג, שלוקח בחשבון את שווי שם המותג, מכירות, נכסים ועוד, עוסק מדי שנה בשוויים של מותגים מסחריים בכלל ותעשיית הרכב בתוכם.
שלא במפתיע ובהתאם לעידן בו אנו חיים, מותגי טכנולוגיה מובילים את הדירוג: אפל היא החברה בעלת השווי הגבוה ביותר עם כ-471 מיליארד דולר, כמעט חצי טריליון דולר, ובכל זאת ירידה של כ-4% מהשנה שעברה. , מיקרוסופט שנייה עם שווי מוערך 388 מיליארד (10%+), אמזון שלישית (320 מיליארד, עלייה של 7%).
את מותג הרכב המוביל בעולם אנחנו פוגשים במקום השישי: טויוטה. עם שווי מותג של 74.2 מיליארד ועלייה של 2%, יצרנית הרכב היפנית מובילה שנה שנייה ברציפות בדירוג. אחריה מרצדס וב.מ.וו, עם שווי מותג של 50.1 ו-46.8 מיליארד בהתאמה. בשני המקרים מדובר בירידה: 15% למרצדס, 10% לב.מ.וו. זאת בשל המשבר במכירות הרכב של מותגים גרמניים בתחום החשמל, החלשות השוק האירופאי וקשיים בהם נתקלו בסין.
את הקריסה הגדולה בשווי המותג רושמת השנה טסלה. כ-29.5 מיליארד "בלבד" – צניחה של 35%. לכך אחראית מעורבותו של מנכ"ל היצרנית, אילון מאסק, בממשל טראמפ – שהובילה למחאה ציבורית וירידה חדה בביקוש, אך גם תחרות עולה מסין שמחלישה את מעמדה של טסלה כמובילת שוק החשמליות.
במקום החמישי בתחום הרכב נמצאת הונדה, עם שווי מותג של 24.8 מיליארד דולר, לפני יונדאי עם 24.6 מיליארד. מדובר בירידה של כ-7% עבור הונדה ועלייה בשיעור דומה של מתחרתה מדרום קוריאה בהשוואה לשווי אשתקד. אודי ממוקמת שביעית עם שווי של 15.4 מיליארד (11%-), לפני פרארי עם שווי דומה – שמהווה זינוק של כ-18% בשווי המותג לעומת שנה שעברה.
את עשרת המותגים הגדולים סוגרים פולקסווגן ופורשה עם שווי של 15 מיליארד כל אחד, ירידה של 9% ו-14% בהתאמה, מסיבות דומות לאלו של ב.מ.וו ומרצדס.
הורדה יצרנית המנועי בעירה פנימית הגדולה בעולם. פה היא חמישית ואצלנו כמעט לא קיימת היום לצערי בגלל שהיבואן מייבא את הרכבים רק מאירופה (טימטום מוחלט אפשר להביא מיפן או ארצות הברית רכבים..) והונדה העולמית ויתרה על אירופה כנראה בגלל תקנות זיהום (יורו6,7..)