דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ואיפה טסלה? טויוטה שוב מותג הרכב בעל הערך הגבוה בתעשייה

Getting your Trinity Audio player ready...

דירוג שווי המותגים השנתי של חברת נתוני השוק אינטרברנד, מעלה תמונה מעניינת על מצב מותגי הרכב השונים. הדירוג, שלוקח בחשבון את שווי שם המותג, מכירות, נכסים ועוד, עוסק מדי שנה בשוויים של מותגים מסחריים בכלל ותעשיית הרכב בתוכם.

שלא במפתיע ובהתאם לעידן בו אנו חיים, מותגי טכנולוגיה מובילים את הדירוג: אפל היא החברה בעלת השווי הגבוה ביותר עם כ-471 מיליארד דולר, כמעט חצי טריליון דולר, ובכל זאת ירידה של כ-4% מהשנה שעברה. , מיקרוסופט שנייה עם שווי מוערך 388 מיליארד (10%+), אמזון שלישית (320 מיליארד, עלייה של 7%).

את מותג הרכב המוביל בעולם אנחנו פוגשים במקום השישי: טויוטה. עם שווי מותג של 74.2 מיליארד ועלייה של 2%, יצרנית הרכב היפנית מובילה שנה שנייה ברציפות בדירוג. אחריה מרצדס וב.מ.וו, עם שווי מותג של 50.1 ו-46.8 מיליארד בהתאמה. בשני המקרים מדובר בירידה: 15% למרצדס, 10% לב.מ.וו. זאת בשל המשבר במכירות הרכב של מותגים גרמניים בתחום החשמל, החלשות השוק האירופאי וקשיים בהם נתקלו בסין.

את הקריסה הגדולה בשווי המותג רושמת השנה טסלה. כ-29.5 מיליארד "בלבד" – צניחה של 35%. לכך אחראית מעורבותו של מנכ"ל היצרנית, אילון מאסק, בממשל טראמפ – שהובילה למחאה ציבורית וירידה חדה בביקוש, אך גם תחרות עולה מסין שמחלישה את מעמדה של טסלה כמובילת שוק החשמליות.

במקום החמישי בתחום הרכב נמצאת הונדה, עם שווי מותג של 24.8 מיליארד דולר, לפני יונדאי עם 24.6 מיליארד. מדובר בירידה של כ-7% עבור הונדה ועלייה בשיעור דומה של מתחרתה מדרום קוריאה בהשוואה לשווי אשתקד. אודי ממוקמת שביעית עם שווי של 15.4 מיליארד (11%-), לפני פרארי עם שווי דומה – שמהווה זינוק של כ-18% בשווי המותג לעומת שנה שעברה.

את עשרת המותגים הגדולים סוגרים פולקסווגן ופורשה עם שווי של 15 מיליארד כל אחד, ירידה של 9% ו-14% בהתאמה, מסיבות דומות לאלו של ב.מ.וו ומרצדס.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה