2,400 ק"מ על מיכל סולר בודד: שיא הטווח המטורף של סקודה
2,400 ק"מ על מיכל סולר בודד: שיא הטווח המטורף של סקודה
יצרניות הרכב עוסקות כיום בעיקר בשיפור נתוני הטווח של דגמים חשמליים והיברידיים-נטענים. סקודה הזכירה להם כמה ק"מ יכול להשיג מנוע דיזל פשוט וסדרתי על מיכל דלק צנוע אחד בלבד
סקודה קבעה שיא לטווח נסיעה על מיכל דלק בודד עם 66 ליטר : 2,381 ק"מ. והיא עשתה זאת עם נהג ראלי אחד חובב חסכון, וסופרב משפחתית בסיסית, כמעט ללא שינויים.
את השיא הבלתי נתפס למכונית סדרתית קבע מיקו מרצ'יק, נהג הראלי הפולני של סקודה, שערך מסע נהיגה מוורשה לפאריז וחזרה מבלי לתדלק, עם הסופרב הפרטית שלו. מכונית שלא עברה שינויים מלבד שימוש בצמיגים נמוכי חיכוך ("ירוקים") ומתלי ספורט שהנמיכו את המרכב ב-15 מ"מ ושיפור בכך את היעילות האווירודינמית. אלה האחרונים, יש לציין, לא הותקנו במקור אך זמינים ברמות גימור גבוהות יותר של הסופרב.
הנסיעה החלה בפולין וחצתה הלוך-חזור דרך גרמניה על כבישים ציבוריים. הסופרב דיזל - עם מנוע 2.0 ליטר, 150 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד - קבעה תצרוכת דלק מרשימה של 38.3 ק"מ לליטר (2.61 ליטר ל-100 ק"מ), טוב בכמעט כפליים מהנתון הממוצע הרשמי של 20.8 ק"מ לליטר (4.8 ליטר ל-100 ק"מ) בלבד.
מרצ'יק מסביר כי הסוד לתצרוכת הנמוכה נעוץ במהירות נסיעה נמוכה יחסית של 80 ק"מ לשעה בלבד, בה היעילות האווירודינמית ויעילות המנוע במיטבם. הוא גם ממליץ על נהיגה לאחר שינה של לפחות שבע-שמונה שעות כדי לשפר את הריכוז, לצפות קדימה לנעשה בכביש כדי להימנע מבלימות והאצות מיותרות ולעשות שימוש במצב "אקו" (חסכון) אם קיים במכונית שלכם. במצב זה תגובת המצערת (האצה) מתונה יותר, ולעיתים הוא כולל גם הפחתה בכוח המנוע והעברות הילוכים מוקדמות יותר לשמירה על סל"ד נמוך.
נהג המירוץ החסכן
זו אינה פעם ראשונה בה מרצ'יק מתמקד בניסיון לנהוג באופן היעיל והחסכוני ביותר. הנהג, שעל מסלולי הראלי רושם ביצועים מרשימים, כולל מקום שלישי באליפות העולמית ב-2021 ו-2024 וראשון באליפות פולין ב-2019 ו-2021, סחט 730 ק"מ בין טעינות מסקודה אנייק באזור הים הבלטי.
עם סקודה אוקטביה RS iV היברידית-נטענת הוא נהג 108 ק"מ על ליטר בנזין אחד. והיעד הבא? לנסות שוב לשבור את שיא הדיזל, הפעם עם סולר באיכות גבוהה יותר ויעד של יותר מ-3,000 ק"מ בין תדלוקים.
החלה כיצרנית רכב שאף אחד לא רצה לגעת בו, רכב שהתפרק בכביש תוך כדי נסיעה. נרכשה על ידי תאגיד לא מוצלח ועשתה מזה מטעמים. כל מה שקשור לסקודה פשוט איכותי. הבעייה שזה רכב שכבר מזמן לא נגיש לכיס הממוצע. ופה הקסם הגדול של כל יצרן רכב. זו לא חוכמה לייצר טוב ולמכור יקר, זו חוכמה לייצר טוב ולמכור הוגן. חפשו בהיסטוריה, לא כזה מסובך.
זה 36 ק''מ לליטר. ברשותי רנו מגאן סופר קופה, דיזל, 200,000 ק''מ, צריכת דלק ממוצעת בדרך בין עירונית כ- 31 ק''מ לליטר, אני משוכנעת שבדרך שהסקןדה עשתה את הבדיקה הייתי מקבלת תוצאה דומה.
זהו לאחר מחשבה רבה והתייעצות עם מומחי תדמית רציניים,ולאחר שקיבלי פידבק חיובי מדני טורונטו + לחץ ממעריצי הרבים שאין לי..החלטתי לכבד את מעריצי הרבים ולהודיע ששמי יישאר ללא שינוי
"לא מתחזה" תודה לכל אלו שחיכו להודעה מרגשת זו
ערן, מה זה הקשקוש הזה? תקרא קצת על ההיסטוריה של סקודה, לפני שאתה כותב שטויות.
הלוואי עלינו כזאת היסטוריה, כשסקודה השתתפה במירוצים, אנחנו אפילו לא התחלנו לחשוב על הסוסיתא. סתם שתדע
רכבי דיזל הכי טובים. צריכת דלק מעולה, בלי חרדת טווח. מה שהכי טוב זה שסין מחוץ לתמונה, לא קונים רכבי עליאקספרס.
למה לא לנצל את כל העולמות, כמו מרצדס, דיזל היברידי, ואז יעשה 1/50
1. כי אף אחד לא קונה את מה שכתבת,
2. אם אפשר להשיג את זה זה לא אומר בישראל
3. הסופרב רכב גדול בהרבה ממגאן קופה (קלאס גבוה יותר) עם מנוע גדול וחזק יותר ועדיין חסכוני על הנייר ב10% (גם בלי החלפת הצמיגים)
בפועל עם המנוע הגדול, המשקל העודף בגלל הגודל, היית מצפה לצריכה גבוהה ב15% והמצב בפועל 10% פחות על הנייר
כלומר הרנו עושה מה שמצפים ממך והסקודה עושה יותר
אגב מרצדס יכולה גם לנצח סופרב (E CLASS).
אבל מאידך יקרה יותר (כך שההשוואה בעייתית)
ומי שחושב לקנות כזו , שיבין שבסיטואציה אמיתית , בנסיעה משולבת 1:18-1:19
מחוץ לעיר כאמור אפשר להגיע למספרים יפים מאד בנסיעה איטית למדיי ללא תאוצות (1:30 נניח)
אבל בעיר, יותר קרוב ל1:12
וואהו! ברכות לנהג וליצרן !
יש בחלק מהסקודות מצב של שימוש רק ב-2 צילינדרים, הוא נקבע אוטומטית לא ניתן לכוון ידנית) .
מנסיון אישי שלי בנהיגה בקארוק 1.5 בנזין - בנהיגה סבירה ולא פזיזה וללא האצות חזקות ובלימות חזקות - צריכה של 20+ קמ לליטר ועד 25 ק/ל- היא מצב יומיומי במהירות 100-110.
אם נוסעים בכביש פחות או יותר מישורי, במהירות קבועה האוטו עובר ל-2 צילינדרים, ואז הצריכה מעל 30 קמ לליטר. נסו והביטו בתצוגה של צריכת דלק, ותרגישו במירווח בין מילוי למילוי.
>> כדאי להכין כתבה עם נהיגה מתונה וחסכונית בליווי מספרים. לפחות עבור אלו שמשלמים מכיסם על הדלק.
זה נכון מה שכתוב בכתבה כי הנהג של סקודה נהג בתנאים אופטימליים במהירות ממוצעת של 80 קמ"ש באמצעות טכניקות Hypermiling Techniques, מצב Eco ומתלים מעט מורדים על מנת לשפר את האווירודינמיקה. לסקודה יש מנוע בנפח 2 ליטר עם הזרקת טורבו ישירה (TDI).
2. אתה טיפש.
7. אתה צודק.
12. לא לסולר אבל כן לבנזין.
13. קרא את האמור לעיל "מר חכם".
ל12 הסיבה שאין דיזל היברידי משום שהוא לא בנוי להנעות תכופות המצויות בהיברידי.
לגבי פלאג-אין זה יכול להיות רעיון מעולה: בעבר גם בפלאג-אין המנוע החשמלי היה סוג של מנוע עזר. היום המנוע החשמלי הוא העיקרי ומנטע הדיזל יטען את הסוללה וזה אמור להיות מוצלח. תציע את זה לסקודה. אולי יותם (מהנדס חשמל) ידע לענות.
כתבה מעניינת שנותנת בוסט ועתיד מדהים למנוע לא חשמל. צריכים רק לטפל בנושא זיהום האויר מהמנועים הנ׳ל והחיים ורודים.בעתיד הגבולות יפתחו בהסכמי שלום ונוכל לנסוע עם טנק דלק ליוון.
האוטו ברשותנו 5 שנים ואנחנו יד ראשונה עליו. כמעט 50,000 מייל, כלומר כ80,000 ק"מ. מעולם לא איפסנו את המונים של הרכב, כלומר אלו נתוני האמת. 122 מייל לגאלון, כלומר כ53 ק"מ לליטר.
באיטליה הצלחתי להגיע עם פיאט טיפו דיזל ל-3.3/100 אם מחשבים נפח מיכל כמו פה זה אומר שיכולתי ליסוע 2000ק"מ (הנתון היה בנסיעה של 300 ק"מ ולא נסיעה קצרה במדרון)
יש לי רכב חברה קיה פיקנטו 1.2 בנזין עשיתי איתה בשבוע 22 ליטר לעומת הרכב הקודם קיה סיד טורבו דיזל 1.6 אותה עבודה בערך 24 ליטר. הרכב הקטן חייב סל"ד גבוה כדי לנסוע
לעומת הדיזל בעל מצמד כפול ו7 הילוכים שלא צריך להתאמץ וכמאט אותו צריכת דלק . כנראה שזה באמת משנה איך נוהגים ועם מה.
בישראל היו משיגים תצרוכת דלק הרבה יותר טובה! בזכות התנועה האיטית להחריד בכבישי הארץ. נא להעביר את נהגי המבחן לארץ. ותודה למשרד התחבורה שדואג לנו לנסוע בשיא האיטיות!
דני מטורונטו - 2 הוא לא טיפש הוא צוחק ובמידה מסוימת צודק.
באותה מידה הנהג החסכן יכל פשוט לא להניע את האוטו בכלל וככה היה חוסך את כל הסולר ולא מבזבז שקל…
באותה מידה יכל גם לעצור את הנשימה ולחסוך אוויר.
וברצינות להזדחל על 80 קמ״ש בכבישים של אירופה? די נו… בשביל מה לחיות אם כך??