לרכב הפנאי הקומפקטי של אלפא רומיאו מראה רענן, יציע גם בעתיד גרסאות היברידיות עם או בלי אפשרות לטעינה, עם עדכון לרמות הגימור. האם זה יספיק מול התחרות הסינית?
אלפא רומיאו חשפה מתיחת פנים ראשונה לטונאלה, רכב הפנאי הקומפקטי שהושק בתחילת 2022 ושיווקו הופסק בישראל לפני כשנה. האיטלקים בחרו במתיחת פנים צנועה יחסית לזמן שחלף, הכוללת בעיקר עדכוני מראה ורמות הגימור, אך ללא שינויים דרמטיים למפרט הטכני - בעיקר, חסרונה של גרסה חשמלית מלאה. מועד תחילת שיווק מקומי - "במהלך 2026".
רכב הפנאי האיטלקי נושא כעת חרטום חדש, פגושים חדשים מלפנים ומאחור וגם גוונים חדשים למרכב. מאחור יש פתחי מפלט חדשים המשולבים בפגוש, שינוי מהדגם היוצא שהסתיר אותם מתחת למרכב בהתאם לעידן "הבריחה מבנזין". את שינוי העיצוב בחוץ משלימים חישוקי "19 ו-"20 חדשים.
בתא הנוסעים השינוי פחות מורגש. אלפא רומיאו מבטיחה רמות גימור מעודכנות, שיציעו בין היתר אפשרות לעור אדום או אלקנטרה בשחור-לבן. יש גם בורר הילוכים חדש ותאורת אווירה משודרגת, הפעם עם אפשרות למעבר מדורג בין הגוונים.
מבחינת מנועים, אין כאמור עדכון משמעותי. הטונאלה יוצע באירופה בעיקר בשתי גרסאות – היברידית רגילה, ללא טעינה ממקור חיצוני, שמשלבת מנוע עזר חשמלי ומנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין עיקרי. לזו 175 כ"ס (160 בעבר). גרסה היברידית נטענת תוצע בשתי רמות כוח – 190 או 270 כ"ס, לעומת עד 260 בעבר. נתון טווח חשמלי לגרסה זו לא פורסם (48 ק"מ ממצברי 15.5 קוט"ש בעבר).
אבזור הטונאלה כמעט ולא השתנה. הוא ימשיך להציע לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25, מסך מולטימדיה בגודל "12.3 ושפע מערכות עזר לנהיגה (אוטונומיה רמה 2), כמו בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בפקקים, סיוע בשמירה על מרכז נתיב, זיהוי שלטים והתאמת מהירות לפיהם, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ועוד.
נזכיר כי הוא שווק אצלנו עד לפני שנה בגרסאות בנזין (היברידי מתון, כלומר ללא סיוע חשמלי בהנעת הרכב בתנועה), לצידן גם גרסה היברידית לא נטענת משקע. מחירו בעת הפסקת השיווק עמד על החל מ-230 אלף שקל.