ב.מ.וו חשפה תמונות ראשונות של X5 חדש, דור רביעי לרכב הפנאי המצליח, ואישרה רשמית כי תהיה לו גם גרסת מימן סדרתית. טכנולוגיית תא הדלק אותה ישלב מוכרת מטויוטהמיראי המשתמשת בה מאז 2014. שיתוף הפעולה בתחום מכוניות המימן עליו חתמו בעבר הגרמנים והיפנים בכך. לישראל נטולת תשתית תדלוק במימן הוא לא צפוי להגיע.
ה-X5 החדש יוצע עם חמישה סוגי מנועים: בנזין רגיל, דיזל רגיל, בנזין היברידי-נטען, חשמלי מלא וכאמור תא דלק, שיצטרף למבחר אחרון ב-2028. בכך יהיה ה-X5 דגם ראשון בהיסטוריה שיציע את כל סוגי מערכות ההנעה במקביל, מהן שתיים לא מזהמות כלל בזמן הנסיעה.
בניגוד לרכב חשמלי מבוסס מצברים, רכב מימן אינו זקוק להטענה ארוכה משקע ומתודלק במימן בתחנת דלק, באופן דומה לבנזין ובפעולה שאורכת דקות ספורות. בדומה לרכב חשמלי מבוסס מצברים, רכב מימן לא מפיק זיהום כלל בזמן הנסיעה, שכן התוצר הכימי היחיד של פעולת מנוע תא דלק הם אדי מים זכים, שראויים אף לשתייה. מנוע מימן יוצר אנרגיה חשמלית כתוצאה מתגובה כימית בין מימן לחמצן.
ה-X5 מימן שנחשף בתמונות ראשונות, צפוי להיות זהה עיצובית ליתר הגרסאות, עם או בלי מנוע בעירה פנימית. כפי שניתן להתרשם מהתמונות, העיצוב מזכיר את ה-iX3 שנחשף בתערוכת מינכן החודש, כלומר משפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו "נויה קלאסה", ששואבת השראה מדגמים קלאסיים של המותג משנות ה-60 של המאה שעברה.
ב.מ.וו תייצר את ה-X5 במפעל הדגל שלה במינכן, עם רכיבי הנעה שייוצרו במפעל המנועים שטייר באוסטריה. רכיבים נוספים יורכבו במפעל לאנדשט, צפונית למינכן. ביצרנית לא מספקים בינתיים מפרט טכני רשמי של אף אחת מגרסאות ה-X5, אך לפי הערכות דגם המימן צפוי להציע טווח של קרוב ל-500 ק"מ בין תדלוקים.
ודווקא משום כך היא תיכחד ע"י הלוביסטים. כמו טראמפ הבובה שלהם, שטוען שהכל טוב באוזון והכל קונספירציה, יש מספיק בעלי אינטרסים להשארת הזיהום על כנו בכדי להמשיך למלא כיסיהם.
במוו תביא פרחים לטויוטה?! מה טויוטה תעשה בפרחים? מוזר.
לדני מטורונטו האמיתי, אני מאד מעריך אותך ואני מתחזה אליך מתוך הערצה ורצון להגיע למעלותיך הנשגבות! אם אמרת שאני מטומטם - כך יהיה! כל מי ששואל אותי אם אני מטומטם אני משיב בחיוב ובגאווה! אבל אני חייב לספר לך שאני מאד אשמח שתעדכן אותי עד מתי אני מטומטם שלא יהיו לי בושות מיותרות שלא מגיעות לי.