יונדאי הציגה מתיחת פנים קלה לסטאריה, הוואן הגדול והייחודי למראה. כל הפרטים הפנים, כולל מה השתנה בו, וגם מה שלא
מאת: ניר בן זקן
פורסם 15:13
בקצרה:
- יונדאי מחדשת את סביבת הנהג של הסטאריה
- עדיין עם מקום לתשעה נוסעים והנעה היברידית
- כאן כנראה במהלך השנה הבאה

עדכון קל: יונדאי הציגה מתיחת פנים לסטאריה, הוואן הגדול שלה המציע מקום לתשעה נוסעים ומעוניין להתמודד מול רבי מכר כמו פורד טרנזיט ופולקסווגן טרנספורטר. לישראל הוא צפוי להגיע במהלך שנה הבאה.
השינויים לעיצוב החיצוני צנועים, ומסתכמים בסבכה ויחידות תאורה שונות, בעוד שבתא הנוסעים יש כעת מסכים גדולים יותר ללוח המחוונים הדיגיטלי ולמסך המגע ("12.3 כל אחד, לעומת "10.25). יש גם הגה שלוש צלעות עדכני עם בורר הילוכים מימינו, לעומת מתגים בעבר.
מה עוד צריך לדעת: מערכת ההנעה ההיברידית נותרה זהה ומשלבת כבעבר מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (160 כ"ס) עם מנוע חשמלי (73 כ"ס). ההספק המשולב עומד על 225 כ"ס, ההנעה קדמית עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית.

יונדאי אומרת כי כיילה מחדש את מערך המתלים במטרה לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש, וכי הוסיפה חומרי בידוד במטרה לצמצם רעשי דרך ורוח.
מה אנחנו חושבים: עם הסטאריה שהחליף את ה-i800 המיושן, יונדאי הפכה תחרותית ורלוונטית מתמיד בקטגוריית המיניוואנים. עם עיצוב עתידני, תא נוסעים מודרני ובעיקר מערכת הנעה היברידית נדירה בקטגוריה. אבל כעת התחרות הופכת קשה יותר, מול מתחרים שמוצעים עם מערכות הנעה חשמליות מתקדמות. במקרה זה, העדכון מגיע לא רגע אחד מוקדם מדי.