דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לראשונה: BYD מכרה באירופה יותר חשמליות מטסלה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הביקוש לחשמליות באירופה שוב עולה
  • למרות המיסוי הכבד, BYD מזנקת
  • מסירות טסלה במגמת צניחה כלל עולמית

מהפך אירופאי: טסלה ו-BYD ממשיכות להתחרות ביניהן על תואר "יצרנית החשמליות הגדולה בעולם", אותו החזיקה האמריקאית בשנים האחרונות למרות צמצום פערים משמעותי מצידה של המתחרה הסינית. אלא שבאירופה הובילה טסלה בבטחה בשנים האחרונות, בעוד BYD התקשתה לבסס את אחיזתה.

כעת תמונת המצב משתנה, כאשר טסלה חווה ירידה משמעותית בביקוש מתחילת השנה, בעוד BYD מזנקת. בחודש אפריל נרשם לראשונה המהפך, כאשר BYD מסרה 7,231 מכוניות חשמליות ברחבי אירופה, בעוד טסלה הסתפקה ב-7,165 מכוניות. אגב, שתי היצרניות יחד מסרו פחות חשמליות מפולקסווגן, שהובילה את שוק החשמליות באירופה בחודש שעבר.

מה עוד צריך לדעת: אחרי שנה של ירידה משמעותית בביקוש למכוניות חשמליות ביבשת, באפריל נרשמה התאוששות מפתיעה. בעוד המכירות הכוללות נותרו זהות לאלו של אפריל 2024 - כ-1.07 מיליון מכוניות - הרי שאצל החשמליות נרשמה עליה של 28%, לצד עליה של 31% בהיברידיות-נטענות. ולמרות המכס הכבד המוטל על חשמליות-סיניות באירופה, מותגים סיניים רשמו זינוק של 121% במסירות ביבשת, לעומת אפריל 2024.

אצל טסלה, לעומת זאת, הצרות מצטברות - בעיקר באירופה, אבל לא רק. הסיבות לכך מגוונות, וכוללות שורת התבטאויות שנויות במחלוקת של אילון מאסק, לצד תחרות גוברת עם חשמליות מסין, קצב רענון איטי של היצע הדגמים - מישהו יודע מה קרה לרודסטר? - ועיכוב משמעותי בייצור גרסאות הבסיס של מודל Y המעודכנת. המכונית שרק לפני שנתיים היתה הנמכרת ביותר באירופה.

עיקר הירידה מתרחשת באירופה, שם רשמה טסלה ברבעון הראשון של השנה צניחה של 62% בגרמניה, 55% עד 58% בדנמרק, בלגיה ושוודיה, 49% בהולנד ו-41% בצרפת. בספרד ובאיטליה הירידה היתה מתונה יותר, עם 12% ו-7% בהתאמה, בעוד בשוק הבריטי רשמה טסלה עליה מפתיעה של 6%.

גם במדינות אחרות מצבה של טסלה בעייתי, עם ירידה של 58% באוסטרליה ברבעון הראשון, 22% בשוק הסיני העצום ו-5% בשוק הביתי בארה"ב.

מה אנחנו חושבים: טסלה הצליחה לשמור על מעמדה כיצרנית החשמליות הגדולה בעולם, גם כאשר קמו לה מתחרות מכל כיוון. אבל היה ברור שהירידה תגיע - שכן היצע הדגמים שלה מזדקן במהירות, וקצב החידושים איטי משמעותית לעומת מתחרות צעירות ורעבות מסין. כמו שהדברים נראים כרגע, אין צורך באומץ יוצא דופן כדי להמר על כך שטסלה כבר לא תסיים את 2025 כיצרנית החשמליות המובילה בעולם.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה