בסקירה הקודמת הצגנו את מחירוני 2019 של מותגי היוקרה והפעם נציג את שינוי המחירים בקרב המותגים העממיים. מחירוני רוב המותגים הציגו עליות מחירים שנעות מעשרות בודדות של שקלים ועד לכמה אלפים, אך לצד זאת היו גם כמה מותגים ודגמים שהציגו ירידות מחירים או שמרו על מחירי 2018. חשוב לזכור שבתחילת חודש אפריל תעודכן נוסחת המס הירוק, ואז צפוי גל התייקרויות נוסף בשוק הרכב.
מכוניות קטנות
דאצ'יה סנדרו התייקרה ב-1,000 שקל ומחירה עומד על 63,990. גם הסנדרו סטפווי התייקרה ב-1,000 שקל. טויוטה אייגו התייקרה ב-1,000 שקל בכל הגרסאות ומחירה מתחיל מ-70,900 שקל.
סיטרואן C1 ופיג'ו 108 בגרסאות הקבריולה הוזלו ב-2,000 שקל. מחירי שאר הגרסאות נותרו ללא שינוי. סיטרואן C3 ברמת הגימור הגבוהה התייקרה ב-1,000 שקל ומחירה עומד על 102,990 שקל. מחיר גרסת הכניסה נותר ללא שינוי. סקודה פאביה בגרסת הכניסה הידנית התייקרה ב-5,000 ומחירה עומד על 81,990 שקל.
פיאט 500 הוזלה ב-8,910 שקל ומחירה החדש עומד על 87,990 שקל. גרסת הקבריולה הוזלה ב-9,910 שקל ומחירה עומד על 109,990 שקל. קיה ריו האצ'בק התייקרה ב-2,000 שקל ומחירה עומד על 98,900.
כל הגרסאות של רנו טווינגו התייקרו ב-3,000 שקל ומחיר הכניסה החדש לדגם עומד על 77,990 שקל. רנו קליאו שמרה על מחירי 2018 אך גרסת הסטיישן דיזל התייקרה ב-1,000 שקל.
מחירי ניסאן מיקרה, קיה פיקנטו, פיג'ו 208, טויוטה יאריס, הונדה ג'אז, רנו זואי ופולקסווגן פולו נותרו ללא שינוי.
סיטרואן C3 איירקרוס הוזל ב-3,000 עד 8,000 שקל ומחירו החדש מתחיל מ-118,990 שקל. פיג'ו 2008 הוזל ב-4,000 ברמת הגימור "פרימיום" ומחירו עומד על 121,990 שקל.
טויוטה C-HR שמר על מחירי 2018 של הגרסאות הבכירות C-HIC ו-C-ONCEPT, בעוד שאר הגרסאות התייקרו ב-1,000 שקל ומחיר הכניסה עומד כעת על 141,900 שקל. טויוטה ראב 4 החדש התייקר בימים אלו בכמה אלפי שקלים, בשל עליית המס הירוק שתשפיע על המשלוחים הבאים של הדגם.
יונדאי טוסון התייקר רק בגרסת 2.0 ליטר "עלית", שמחירה עלה ב-2,000 שקל ועומד על 171,900 שקל. מאזדה CX-5 התייקר ב-2,000 עד 3,000 שקל ומחירו מתחיל מ-169,000 שקל.
מיצובישי אקליפס-קרוס התייקר ב-1,000 שקל בגרסאות "אינטנס" ו-"עלית" ואילו שאר הגרסאות שמרו על מחירי השנה שעברה. סקודה קארוק התייקר ב-2,000 שקל בגרסאות 1.6 ליטר דיזל "אמבישן" ו"סטייל" וב-1.0 ליטר בנזין "אמבישן" האוטומטיות. גרסת הכניסה האוטומטית עולה כעת 137,990 שקל.
קיה נירו ההיברידי התייקר ב-4,000-5,000 שקל ומחירו מתחיל מ-142,000 שקל. הספורטז' הוזל בגרסת ה-2.0 ליטרים בנזין, לאחר הפסקת השיווק של גרסת ה-1.6 ליטרים בנזין. רנו קדג'אר התייקר ב-3,000 שקל בגרסת 1.2 ליטר בנזין "לייף" ומחירו החדש עומד על 142,990 שקל. אין שינוי במחירי שאר הגרסאות.
שברולט אקווינוקס ברמת גימור LS נותר ללא שינוי אך מחירה של גרסת LT התייקר ב-3,000 שקל ועומד על 162,990 שקל.
מחיריהם של סיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן נותרו ללא שינוי.
רכבי פנאי גדולים
יונדאי סנטה פה, בדור החדש שרק הגיע לישראל, התייקר בגרסאות 2.2 ליטר דיזל ב-1,000 עד 2,100 שקל ומחירן מתחיל ב-268,900 שקל. מיצובישי אאוטלנדר בגרסאות "אינטנס" 5 מושבים, "אינסטייל" ו"פרימיום" התייקר ב-1,000 שקל. מחירי שאר הגרסאות נותרו ללא שינוי.
פורד אקספלורר התייקר ב-6,000-11,000 שקל ומחירו מתחיל מ-310,000 שקל. פיג'ו 5008 התייקר ב-3,000 שקל בגרסת 1.6 ליטר בנזין "פרימיום" ומחירה החדש עומד על 204,990 שקל.
קיה סורנטו התייקר ב-5,000 עד 9,000 שקל ומחירו מתחיל מ-205,900 שקל. סאנגיונג רקסטון התייקר ב-5,000 שקל ומחירו עומד על 244,900 שקל.
מחירה של טויוטה קאמרי SE (גרסת היבוא המקביל) התייקר ב-9,000 שקל ועומד כעת על 198,900 שקל. הקאמרי ביבוא סדיר לא התייקרה. יונדאי סונטה התייקרה ב-2,000 עד 3,000 שקל ומחירה החדש מתחיל מ-167,900 שקל.
מאזדה 6 התייקרה ב-1,900 עד 3,900 שקל ומחירה מתחיל מ-169,900 שקל. קיה אופטימה התייקרה ב-5,000 עד 9,000 שקל ומחירה מתחיל ב-169,900 שקל.
איסוזו D-Max התייקר בגרסת הבסיס ב-4,000 שקל ומחירו עומד על 186,990 שקל. מחירי שברולט סילברדו נותרו ללא שינוי, אך גרסת MAX של שברולט סוואנה התייקרה ב-12,000 שקל ומחירה עומד על 189,990 שקל (ללא מע"מ).
דאצ'יה דוקר התייקר ב-1,000 שקל ומחירו עומד על 95,990 שקל. ניסאן NV200 התייקר ב-3,000 שקל ומחירו עומד על 142,990 שקל. רנו קנגו התייקר ב-4,000 שקל בגרסאות הבנזין שמחירן מתחיל מ-135,990 שקל. גרסאות הדיזל נותרו ללא שינוי פרט לגרסת 7 המושבים שהתייקרה ב-2,000 שקל ומחירה עומד על 146,990 שקל.
פיג'ו בוקסר התייקר ב-2,000 עד 5,800 שקל ומחירו מתחיל ב-214,000 שקל (ללא מע"מ). טויוטה פרואייס התייקר ב-2,000 שקל ומחירו מתחיל מ-206,900 שקל. טויוטה הייילקס התייקר בגרסאות ה-4X4 ב-2,000 שקל, בעוד גרסת 2X4 הוזלה ב-6,000 ומחירה עומד על 227,900 שקל.
יונדאי i800 הגיעה בגרסה מחודשת ומחירה התייקר ב-2,000 עד 2,300 שקל. מיצובישי טרייטון התייקר ב-1,000 עד 1,900 שקל ומחירו מתחיל מ-194,900. גרסת Desert נותרה ללא שינוי.
פורד טרנזיט קאסטום התייקר באלפי שקלים ומחירו מתחיל ב-250,000 שקל. כמו כן פורד טרנזיט התייקר ב-4,000 עד 9,000 שקל ומחירו מתחיל מ-228,000 שקל (ללא מע"מ).
מאזדה MX-5 התייקרה ב-15,000 שקל ומחירה החדש עומד על 248,000 שקל. מנגד, סובארו BRZ הוזלה ב-30,000 שקל ומחירה מתחיל מ-199,990 שקל.
פולקסווגן פולו GTI התייקרה ב-5,000 שקל ומחירה עומד על 169,900 שקל. פולקסווגן גולף GTI משווקת כעת רק בגרסת "פרפורמנס" שהינה מאובזרת ויקרה ב-10,000 שקל מגרסת ה-GTI הרגילה שנמכרה עד כה ומחירה עומד על 224,900 שקל.
פיג'ו 208 GTi התייקרה ב-2,000 שקל ומחירה החדש עומד על 141,990 שקל. קיה סטינגר התייקרה ב-9,000 עד 10,000 שקל ומחירה מתחיל מ-288,900 שקל. שברולט קאמרו קופה וקבריולה התייקרו ב-10,000 שקל.
כל כך הרבה השקעה במגילת אסתר הזאת...
יכולתם לבנות טבלה לכל קבוצת רכב והקורא יכל ברגע להבחין ברכבים שמעניינים אותו ובטרנדים תוך / חוץ קבוצתיים. תחת כל טבלה לסכם במשפט. כנראה שלמישהו במערכת היה יום לשרוף, אז אני מקווה שלפחות הבאתם בירות.