בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

מאזדה 3 החדשה בישראל



לאחר חודשים רבים של ציפייה, נוחת הדור החדש של מאזדה 3 בישראל לאחר שהוצג בסוף 2008. המתכון נותר זהה




מאת טל ברונפר

לאחר שהוצגה לראשונה בתערוכת לוס אנג'לס באוקטובר 2008, מגיעה מאזדה 3 [לחוות דעת על הרכב החדש - מאזדה 3] - המכונית הנמכרת ביותר של היצרן היפני - לישראל. מדובר בדור החדש של המכונית הפופולרית שכיכבה אצלנו בטבלת המכירות, ונטלה את תואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל מ-2005 ועד היום, לא מעט בזכות הצלחה גורפת בשוק ציי הרכב.

מאזדה 3 החדשה ממשיכה להתבסס על פלטפורמת הדור הקודם. מדובר בפלטפורמה המכונה C1 ומשותפת עם קונצרן פורד. בין המכוניות שמתבססות על הפלטפורמה ניתן למנות את פורד פוקוס ווולוו S40. עם זאת, מאזדה 3 החדשה צומחת בממדים לעומת הדור הקודם, כאשר מימד האורך גדל ב-5.5 ס"מ ועומד כעת על 458 ס"מ.

מאזדה 3 החדשה 2010

מאזדה 3 החדשה / צילומים: יצרן

יחידות ההנעה נותרות כמעט ללא שינוי, כאשר הספקה של גרסת ה-1.6 יורד במעט ועומד כעת על 105 כוחות סוס - במקום 107 בדור היוצא.  הספקה של הגרסה הבכירה, בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטרים - נותר 150 כוחות סוס. זו האחרונה, אגב, זוכה גם לתיבת הילוכים משופרת בעלת 5 יחסי העברה - זאת לעומת גרסת המנוע הבסיסי, אשר ממשיכה להעזר בתיבת ההילוכים האוטומטית מרובעת ההילוכים מהדור הקודם. לשתי התיבות אפשרות לתפעול ידני (טיפטרוניק).

לבד מזאת, נרשם שינוי לרעה בנתוני הביצועים, כאשר גרסת ה-1.6 תבצע את המיאוץ הקלאסי מאפס למאה ב-13.1 שניות, וגרסת ה-2.0 ליטר ב-10.4 שניות (12.4 ו-10 שניות ביחס לדור הקודם, בהתאמה). בשלב זה לא ברור מה מקור השינוי, אך יתכן שהתשובה נעוצה ביחסי העברה ארוכים יותר לטובת חסכון בדלק.

 

מאזדה 3 החדשה תוצע כעת ברמת בטיחות משודרגת ביחס לדור היוצא, עם 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות (ESP). עם זאת, הדור החדש של מאזדה 3 טרם נבחן במבחן הריסוק הפומבי של איגוד EuroNCAP. הדור היוצא זכה לציון של 4 כוכבים מתוך 5 במבחן זה.

מאזדה 3 החדשה 2010
מאזדה 3 החדשה במבט אחורי

במאזדה מבטיחים כי תא הנוסעים שודרג לטובת איכות חומרים ובידוד טוב יותר, כמו גם מרווח רגליים משופר. רמות האבזור שתגענה ארצה, לעומת זאת, נותרות ללא שינוי - בבסיס ההיצע תמשיך לעמוד גרסת ה-Active אשר תשודך למנוע ה-1.6 ליטרים ולמרכב סדאן (4 דלתות) בלבד. זוהי הגרסה החשובה ביותר עבור היבואן, מכיוון שהיא מהווה את מרבית מכירות המכונית לציי הרכב החשובים. עם זאת, הגרסה המדוברת תגיע לארץ בחודש אוגוסט ובשלב זה מחירה לא נקבע והוא תלוי בציון הירוק (ראה רפורמה במיסוי הירוק) שתקבל המכונית. רמת האבזור בדגם הבסיסי צפויה להיות ללא שינוי משמעותי מלבד הסרת מערכת בקרת האקלים מרשימת האבזור.

רמת הביניים תוסיף להיות מכונה Comfort, והיא תציע את מנוע ה-1.6 ליטרים הזהה, אך עם רמת אבזור גבוהה יותר - הכוללת בין היתר חישוקים קלים, בקרת אקלים, שליטה מההגה על מערכת השמע ומראות מתקפלות השמלית. רמת הגימור הבכירה - Spirit - תוצע עם מנוע ה-2.0 ליטר בלבד, ותציע בנוסף גם חלון שמש בגג ושדרוג למערכת השמע. בשתי הגרסאות ניתן יהיה לבחור בין מרכב סדאן לבין מרכב האצ'בק (5 דלתות), אך גרסת ההאצ'בק תדרוש תוספת מחיר של 2,000 שקלים מול גרסת הסדאן.

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מאזדה3  מכונית מעולה לנהיגה אבל לא נעימה לחיות איתה. קשיחה...

עידו,30.06.2009

2. מאזדה  עוד אוטו שמתאים לליסינג מבית מאזדה איכס, יפה ולא י...

אוהב רכב,09.08.2009
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים