דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 3008 יוצג בדור חדש וחשמלי עוד השנה

Getting your Trinity Audio player ready...


בקצרה:
- פיג'ו 3008 החדש יחשף בקרוב עם הנעה חשמלית בלבד
- מנועי הבנזין המוכרים יזכו לחיזוק חשמלי ולתיבת הילוכים חדשה
- בפיג'ו מעריכים: רכב חשמלי ישרוד 25 שנה על הכביש


פיג'ו, מיצרניות הרכב הותיקות באירופה, הציגה היום (ה') את התכנית האסטרטגית שלה למעבר לחשמל תחת הכותרת e-Lion. הבשורות לטווח הקרוב: גרסאות חשמליות חדשות שיוצגו עוד השנה ל-3008 ול-5008, לצד חיזוק מיקרו-היברידי ליתר דגמי המותג. בטווח הבינוני, תעבור היצרנית למכירה של רכבים חשמליים בלבד בשוק האירופי עד לשנת 2030, כאשר כבר בעוד כשנתיים תוצע גרסה חשמלית לכל אחד מדגמי המותג. עד לשנת 2038 מתכננת פיג'ו להשיג "נייטרליות פחמנית" - כלומר, אפס פליטות החל משלב הייצור.

כיום כולל ההיצע החשמלי של פיג'ו גרסאות נטולות זיהום ל-208, ל-2008 וכן לדגמים המסחריים של החברה. בחודשים הקרובים תתחיל פיג'ו לשווק את הגרסה החשמלית ל-308 שכבר הוצגה, על בסיס הפלטפורמה הקיימת, עם מנוע בהספק של 156 כ"ס וסוללת 54 קוט"ש שמעניקה טווח חשמלי של 400 ק"מ.

פיג'ו 3008 יוצג בדור חדש וחשמלי עוד השנה
רב המכר עובר מהפכה: במחצית השניה של 2023 יחשף דור חדש לחלוטין של רכב הפנאי פיג'ו 3008, שיתבסס על פלטפורמת STLA Medium של קונצרן סטלנטיס - פלטפורמה המיועדת להנעות חשמליות בלבד. ה-3008 החדש יוצע עם 3 אופציות להנעה חשמלית, כולל אחת עם צמד מנועים והנעה כפולה, ויגיע לטווח מירבי של 700 ק"מ. זמן קצר לאחר מכן תוצג גרסה חשמלית גם לפיג'ו 5008 הגדול יותר.

פיג'ו מבטיחה כי עד לשנת 2025 תוצג גרסה חשמלית גם לפיג'ו 408 - ובאופן תמוה לא מזכירה את ה-508, מה שעשוי לרמז על פרידה אפשרית ממכונית המנהלים.

פיג'ו 3008 יוצג בדור חדש וחשמלי עוד השנה
כל דגמי המותג המונעים בבנזין יקבלו בקרוב מערכת מיקרו-היברידית במתח של 48 וולט. מנוע חשמלי בהספק של 28 כ"ס יוצמד למנועי ה-1.2 טורבו-בנזין המוכרים, ובמקביל תוחלף גם תיבת 8 ההילוכים הפלנטרית בתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. בפיג'ו מבטיחים כי המערכת תספק חסכון של 15% בצריכת הדלק ותאפשר שימוש בחשמל בלבד למשך 50% מזמן הנהיגה בעיר.

החל מ-2026 תציע פיג'ו גם היגוי "על-חוט" שיתמזג בממשק משתמש חדש למערכות ההפעלה של תא הנוסעים. בגזרת הקיימות, מלבד שימוש מתבקש בחומרים ממוחזרים, בפיג'ו מפתיעים ואומרים כי אורך החיים של מכונית חשמלית צפוי לגדול ל-20-25 שנה, לעומת 15 שנה בממוצע למכונית עם מנוע בעירה פנימי. כדי לתמוך בכך, צפויה פיג'ו לאפשר "רענון" של חלקי פנים והחלפת ריפודים ברכב, וכן עדכוני תוכנה מאסיביים שיאפשרו שדרוגים לרכבים קיימים. 
 

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה