דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה קארוק (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


סקודה קארוק הוא האח הקטן של הקודיאק, כשהפער המשמעותי ביניהם הוא יתרון המימדים של הקודיאק המאפשר אכלוס של שבעה נוסעים. למרות המראה החיצוני הקומפקטי והצנוע של הקארוק מדובר ברכב פנאי שמתמודד מול שחקנים מבית כגון פולקסווגן טיגואן וסיאט אטקה וגם מול להיטי המכירות מהמזרח הרחוק כמו ספורטז', טוסון ומאזדה CX-5.

במסגרת מתיחת הפנים הנוכחית הקארוק מיישר קו בהיבט האבזור ואף מרים אותו ביחס לחלק מהמתחרים, אך בו-זמנית גם מבחינת התמחור הקו מתיישר, ובזמן שהמתחרים מרחיקים לכת ואף חוצים לפעמים את רף ה-200,000 שקלים בגרסאות המפוארות, גרסת ה"סטייל" המאובזרת של הקארוק כבר מגרדת את הרף הזה מלמטה. היא גם זו שהתייצבה למבחן.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה קארוק

סקודה קארוק, 1.5 טורבו-בנזין, 150 כ"ס, מ-168,500 שקלים
יתרונות חסרונות
אבזור עיצוב ונוכחות
ביצועים מחיר
צריכת דלק חוסר ייחודיות


סקודה קארוק

עיצוב

מבחינה חיצונית השינויים שחלו במתיחת הפנים בהחלט מינוריים, ברמה של כמעט "לא נגענו". חדי העין יבחינו בטיפול מסוים שנעשה בצבירי הפנסים הקדמיים שעכשיו הם מעט צרים יותר וכן פנסי הערפל שעוצבו מחדש. מראה החזית והסבכה הקדמית המעודכנת מתיישרים לפי קו העיצוב העכשווי של סקודה. חישוקי הסגסוגת בגלגלים התחדשו בסטייל חשמלי-אווירודינמי עם שילוב של פלסטיק מושחר. פנסי הלד מאחור מקבלים עכשיו מופע דינאמי וגם הספוילר האחורי מעוצב מחדש ומגיע בצבע הרכב. בפועל הקארוק עדיין לא מצליח לבלוט אלא רק בזכות צבע ייחודי, במקרה וזכה לכזה.

סקודה קארוק

פנים הרכב גם כן עבר שיפורים מינוריים שהבולטים שבהם אלה פסי הלד של תאורת הפנים, צג-לוח מחוונים דיגיטלי מרשים (רק בגרסה הבכירה) וכן קישוטי דיפון בדלתות שמרימים-משהו את תא הנוסעים. גם ההגה החדש של סקודה בעיצוב מוצלח ומרשים מצא את מקומו בקארוק המחודש. איכות החומרים וההרכבה היו ונותרו ברמה טובה. ועדיין זה לא מספיק - תא הנוסעים לא מרגיש עשיר ועדכני כמו אצל חלק מהמתחרות בקטגוריה, אך הוא מרגיש אוורירי ובעיקר מספק את הסחורה.

סקודה קארוק

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית וכוללים זכרונות, מה שמאפשר לגבש תנוחת נהיגה טובה, זקופה וגבוהה. המושבים כוללים כרית לתמיכה בגב התחתון, רבת אפשרויות כוונון. פחות אהבנו את הריפודים הפשוטים למגע והתחושה הקשיחה של המושבים. בסך הכל תא הנוסעים בקארוק שלאחר מתיחת הפנים מאובזר ומפנק מבעבר, במיוחד בגרסת הסטייל שנבחנת כאן.

המשמעות של יותר אביזרים היא גם יותר מערכות לתפעול, אך בסך הכל יישום השליטה במערכות השונות מוצלח ומאפשר הגדרה של תצוגות ואינפורמציות שונות לצד כפתורים פיזיים הקשורים הכרחיים למערכות האקלים והבידור המאפשרים שליטה מיידית וללא חשיבה יתרה. בסקודה עדיין לא הטמיעו בקארוק את מערך המולטימדיה-מיזוג של האוקטביה החדשה, וטוב שכך.

סקודה קארוק

ובכל זאת, כן הפריע לנו למשל שמוט השליטה על בקרת השיוט האדפטיבית ממוקם סמוך למוט התאורה, כך שלא פעם החלפנו הבהוב באורות גבוהים לרכב חולף ממול כשהתכוונו למעשה להחזיר את בקרת השיוט לפעולה.

מתיחת הפנים מציידת את הקארוק הבכיר בפריטי אבזור מרשימים ונציין כמה כאלה שאי אפשר להתעלם מהם, כגון גג השמש הפנורמי הנפתח חשמלית, כוונון חשמלי עם זכרונות למושבים, מראות צד מתקפלות חשמלית (צד הנהג גם כולל הפשרת אדים והכהיה אוטומטית), לוח מחוונים דיגיטלי (10.25"), מערכת מולטימדיה באיכות צליל מרשימה עם 8 רמקולים, פנסים קדמיים עם תאורת מטריקס לד ותאורת אווירה בתא הנוסעים.

סקודה קארוק

הרשימה נמשכת עם מערכות בטיחות כמו בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור - גם במהירות של חניה! וגם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי (מאוד). מערכות הבטיחות אגב זהות בשתי גרסאות הקארוק, כשבגרסת הסטייל נוספת רק מערכת תאורה אדפטיבית. מערכת לניטור שטחים מתים במראות, פריט מקובל ברמות המחיר האלו, לא מוצעת בקארוק וגם לא בדגמים אחרים של סקודה, בין היתר בשל משבר השבבים.

סקודה קארוק

תא הנוסעים מרווח. בספסל האחורי מרווח הראש מאוד נדיב וזאת למרות הגג הפנורמי המונמך, וגם מרווח הברכיים טוב מאוד. כצפוי, הספסל מותאם יותר לשני מבוגרים בצדדים ופחות למבוגר השלישי במרכז. את רצפת הספסל גם חוצה תעלת הינע, עליה מונחת קונסולת פתחי המיזוג עבור הספסל האחורי.

כיאה לבת משפחת סקודה, גם בקארוק תא הנוסעים מומחה לפונקציונאליות וכולל תחכומים פרקטיים לרוב, תאים, כיסים, גומיות ובליטות בתחתית מחזיקי הבקבוקים (כדי לאפשר פתיחת בקבוק ביד אחת בלבד) ומה לא. תא המטען רבוע ויעיל, נפחו 426 ליטרים וכצפוי גם הוא מאובזר היטב ברמה הפרקטית.

סקודה קארוק

נוחות נסיעה

התחושה המתקבלת בנסיעה בקארוק לרוב נינוחה ושקטה. הגרסה הנבחנת מצוידת בגלגלים נדיבי מידות, עם חישוקי 18 אינץ', לעומת 17 באמבישן הבסיסית. המתלים לרוב נותנים תחושה מעט קשוחה; בנסיעה עירונית זה עובד פחות טוב, מחוץ לעיר נרשם שיפור. אך גם בכביש בינעירוני בסלילה בינונית ומטה מתקבלת תחושה עסוקה של המתלים ולא מעט בורות ובליטות ישודרו אל תא הנוסעים. הקארוק היא מכונית לרוב די נוחה, אך יש נוחות ממנה - זה לא ממש הפורטה שלה. בגרסת האמבישן, שגם בה נהגנו לאחרונה, רמת הנוחות עדיפה.
בידוד הרעשים טוב כאשר רק שאון הכביש הוא זה שמצליח לעתים לחדור באופן משמעותי יותר, ובהתאם לאיכות הסלילה המשתנה. רעשי הרוח והמנוע מבודדים היטב.

סקודה קארוק

מנוע ותיבת הילוכים

בתחילת דרכו שווק הקארוק בישראל עם מגוון רחב של ארבעה מנועים, שניים מתוכם לוגמי סולר, ואפילו עם תיבת הילוכים ידנית. בשלב זה (עוד מלפני מתיחת הפנים) שרדה יחידת הנעה אחת בלבד, המצוידת במנוע ה-1.5 טורבו המוכר משלל דגמי קונצרן פולקסווגן ובתיבת הילוכים כפולת מצמדים, גם היא מוכרת היטב. הנתונים בסימן חמסה: ההספק עומד על 150 כוחות סוס ושיא המומנט של 25.5 קג"מ מושג כבר ב-1,500 סל"ד.

סקודה קארוק

תגובת הגיר מיידית לרוב והביצועים כצפוי טובים וזריזים. מצב הנהיגה הספורטיבי ממצה את מיטב יכולת מערכת ההנעה הזו באופן מרשים, ומאפשר לקארוק להיות נמרץ מאוד, גם ביחס לרבות מהמתחרות. הביצועים המצוינים לא באים על חשבון החסכון: צריכת הדלק בסופו של מבחן עמדה על ממוצע מרשים של 12.8 ק"מ לליטר.

סקודה קארוק

התנהגות כביש

הקארוק הקומפקטי נהנה ממרכב שאינו מכביד, עם משקל עצמי של 1,395 ק"ג בלבד - כבד ב-24 ק"ג מהאוקטביה המשפחתית. המתלים הנוטים לכיוון הנוקשה, גם הם תורמים לתחושת השליטה והביטחון. ההיגוי מנותק וחסר תחושה ומעבר לשלדה תגובתית אין כאן יתר דינמיות, אבל הקארוק הוא רכב פנאי שמעניק תחושה של שליטה וביטחון ברמה גבוהה.

סקודה קארוק

סיכום

אצל יצרנים כמו פיג'ו או פולקסווגן, בחרו לייצר רכב פנאי קומפקטי מושקע ומוקפד וגם דאגו עבורו לגרסת 7 מושבים מוארכת. בסקודה התכנון היה שונה: הקארוק הוא רכב של אמצע הדרך, לא רק קטן מהקודיאק אלא גם פשוט הרבה יותר.

גם ביחס למתחרים הקארוק לא מתבלט או מצטיין בתחום מסוים, למעט אולי ביצועי המנוע, אך בוודאי שגם אינו נכשל. וזה גם מה שהופך את הקארוק לחסר ייחוד ביחס כמעט לכל רכב פנאי אחר בקטגוריה. מתיחת הפנים הזו אולי קצת פספסה את המטרה בכך שהתמקדה בעיקר בהארכת רשימת האבזור. יכול להיות שאם היצרן היה בוחר פרמטר נוסף להתמקד בו ולהשביח אותו, היינו יוצאים מהמבחן הזה בתחושה אופטימית יותר עבור הקארוק. עד כמה זה יהפוך אותו לאטרקטיבי מבעבר? זה כבר עניין של מחיר (שהתייקר משמעותית, בדומה למתחרים) וכיום גם של מלאי זמין.

לצפיה בכל דגמי סקודה בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. רכב טוב אבל משעמם 
    א, 18-09-2022

    והמחיר ממש מוגזם אבל זה נכון לרוב הרכבים
    במחיר הזה לטעמי המאזדה עדיפה . אמנם פחות חסכונית אבל זולה לאחזקה לטווח ארוך ואמינה יותר במקצת. גם מרווחת
    הפעגו עדיפה בעיצוב ובחוויה אבל בכל זאת חלשה יותר ולא עדיפה בחסכון
    המחיר יקר גם

    סגור תגובה

  • 2. עבודה מהבית 
    צחי דבש, 09-10-2022

    דרוש/ה נציג/ת שירות לקוחות-לא מוקד!! ללא מכירות!!
    שכר-48 לשעה, א-ה 8-17 הגשת מועמדות במייל - workingnowonline12@gmail.com

    סגור תגובה

חזור למעלה