דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ניסאן ג'וק (1.6 היברידי) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

הדור השני של ניסאן ג'וק הגיע לישראל לפני כשנתיים וחצי, רגע לפני פרוץ מגיפת הקורונה, ועד היום לא הצליח לשחזר את ההצלחה של קודמו. אם לפני עשור נמכר כאן הג'וק בלמעלה מ-3,000 יחידות בשנה, הרי שבשנים האחרונות הוא מסתפק בכמה מאות בודדות. הסיבה ברורה: בתחילת דרכו נמנה הג'וק על מייסדי קטגוריית הג'יפונים הקטנים וכיכב שם כמעט לבדו, אך בשנים האחרונות הזירה רוויית מתחרים, רובם איכותיים יותר.

גרסה היברידית חדשה מצטרפת להיצע בימים אלו ואמורה לשפר את מעמדו של הג'וק. היא אמנם עולה 17,000 שקלים יותר מגרסת הבנזין, אבל היא תאפשר לו להתחרות מול דגמים היברידיים מצליחים כמו טויוטה יאריס קרוס ויונדאי קונה, ולמעשה תעניק לו יתרון שיש למעט מאוד ג'יפונים בקטגוריה שבה הוא מתמודד. עכשיו נותר לבדוק איך זה מתבטא על הכביש.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ניסאן ג'וק


ניסאן ג'וק, 1.6 ליטר בנזין-היברידי, 143 כ"ס, מ-147,990 שקלים
יתרונות חסרונות
עיצוב נוחות נסיעה
התנהגות כביש מערכות בטיחות
תחושת זריזות צריכת דלק לא מספיק חסכונית

ניסאן ג'וק היברידי


עיצוב

אם לפני שנתיים הג'וק היה נראה כמעט כמו רכב קונספט עתידני, כיום המראה שלו פחות חדשני, אם כי עדיין נאה מאוד. אהבנו את יחידות התאורה המפוצלות מלפנים, את הקורה האחורית הצפה ואת הפרופורציות הספורטיביות. ידיות הפתיחה המוסתרות של הדלתות האחוריות הם גימיק חביב, אך כזה שפוגע בשימושיות: ילדים בני 7-8 שניסו לפתוח את הדלת לא הצליחו לעשות זאת בכוחות עצמם.

בגרסה ההיברידית ישנה גם סבכה קדמית שונה, אטומה למחצה, וחדי עין ישימו לב גם לסמל המותג שהתעדכן. הגרסה הנבחנת כוללת גם צביעה שחורה לגג וחישוקי "19 שללא ספק משפרים את ההופעה.

בפעם הראשונה שפגשנו בג'וק, הוא הגיע בגרסה עם תא נוסעים בגווני שחור לבן יפהפיים. כיום הוא חזר לצבעים שחורים ושגרתיים יותר. גם סימני הגיל כבר ניכרים: המסך הצף קטן יחסית, לוח המחוונים אנלוגי ואיכות החומרים טובה בסך הכל, אך לא אחידה.

ניסאן ג'וק היברידי


תא הנוסעים

עמדת הנהג גבוהה יחסית והכסא - שקיבל ריפוד משולב עור בגרסה ההיברידית - מציע תמיכת גוף טובה למדי. כוונון גובה יש רק למושב הנהג. תאי האחסון קטנים ומעטים, כאשר התא היעודי לסלולארי לא מצליח לאכלס מכשיר בגודל ממוצע.

מפרט האבזור של הג'וק ההיברידי דומה לזה של גרסת הבנזין, וכולל כניסה והנעה ללא מפתח, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס (באיכות נמוכה), תאורת לד, מראות בקיפול חשמלי ובלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold. בנוסף מוצעים חיישני חניה מלפנים שלא קיימים בגרסת הבנזין. במחיר שמתקרב ל-150 אלף שקלים, ניתן היה לצפות למפרט נדיב יותר.

ניסאן ג'וק היברידי

במיוחד אמורים הדברים כלפי מפרט הבטיחות, שכולל אמנם בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטיה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים וזיהוי תמרורים, אך לא מציע בקרת שיוט אדפטיבית וגם לא ניטור שטחים מתים במראות. נציין כי בקרת הסטיה מנתיב פועלת באופן מעט משונה: כאשר היא מזהה סטיה מהנתיב היא מפעילה רטט בגלגל ההגה, צליל רטט ברמקולים וגם בולמת קלות את הרכב, אך לא מסיטה את ההגה בחזרה למרכז הנתיב.

גם הנדסת האנוש לא מצטיינת. מסך המידע שמול עיני הנהג עמוס בפריטי מידע רבים, ואילו מסך המולטימדיה איטי מעט וסובל מבעיית נראות תחת שמש ישירה. הרמנו גבה לנוכח מיקום כפתור הנסיעה החשמלית בין פתחי המיזוג, וכפתור הבלימה הרגנרטיבית שמתחבא משמאל למחזיקי הכוסות.

ניסאן ג'וק היברידי

המושב האחורי מציע מרווח רגליים סביר לשני נוסעים, אך המרווח לראש מצומצם ואילו מימד הרוחב יקשה על הכנסת נוסע שלישי. יש מאחור שקע טעינה בודד, אך לא פתחי מיזוג.

ניסאן ג'וק היברידי

נפח תא המטען בגרסה ההיברידית עומד על 354 ליטרים, קטן בכמעט 70 ליטרים לעומת גרסת הבנזין. עיקר הצמצום מתבטא בהגבהת הרצפה, אך מתחתיה מסתתר גלגל חלופי - לא פריט שקיים אצל כל המתחרים.

ניסאן ג'וק היברידי


נוחות נסיעה

מימדיו הצנועים יחסית של הג'וק הופכים אותו לכלי נוח להתניידות עירונית, על אף כי שטח החלונות המצומצם פוגע בשדה הראיה. רמת הנוחות בעיר נותרה ירודה, בעיקר בגרסת המבחן עם חישוקי הענק. הג'וק לא מסתדר עם שיבושים מכל סוג שהוא ומרגיש קופצני מאוד על פסי האטה, בורות ביוב או סתם כבישים שבורים. 

מחוץ לעיר רמת הנוחות משתפרת, אך גם במהירויות גבוהות כושר הספיגה איננו מרשים כאשר פוגשים בשיבושי כביש למיניהם. רעשי רוח נוכחים בחלל הרכב במהירות תלת ספרתית, רעשי כביש מבודדים בצורה סבירה.

ניסאן ג'וק היברידי


מנוע ותיבת הילוכים

והנה הסיבה שלשמה התכנסנו. לג'וק ההיברידי יחידת הנעה דומה לזו של רנו ארקנה, והיא כוללת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטרים עם הספק של 94 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 49 כ"ס. יחד מניבים השניים הספק משולב של 143 כ"ס, תוספת של 29 כ"ס לעומת גרסת הבנזין. תוספת הכוח, על אף תוספת משקל של כ-100 ק"ג, מתבטאת בתאוצה רשמית ל-100 קמ"ש שהתקצרה בשניה בודדת ואורכת 10.1 שניות בגרסה ההיברידית.

ניסאן ג'וק היברידי

ברנו-ניסאן בחרו בתיבת הילוכים מתוחכמת הכוללת ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי, ללא מצמדים. המעבר בין ההילוכים מתבצע בעזרת מנוע חשמלי נוסף. לנהג אין אפשרות שליטה עצמאית על החלפת ההילוכים.

בתוך העיר מאפשרת היחידה ההיברידית נסיעה שקטה למדי, אך מדי פעם נשמעו רעשים מכאניים מפתיעים, ככל הנראה מכיוונה של תיבת ההילוכים. כפתור יעודי מאפשר נסיעה חשמלית לחלוטין עד למהירות של 55 קמ"ש, כל עוד קיים מספיק כוח זמין בסוללה.

ניסאן ג'וק היברידי

הביצועים אכן השתפרו קלות, עם תגובה מיידית של היחידה החשמלית שמאפשרת לג'וק ההיברידי להיות זריז למדי בין הרמזורים. גם בעליות קצרות הכוח מספק, אך עליות ארוכות יותר יחסלו את שאריות החשמל בסוללה ויותירו את מנוע הבנזין לבד במערכה - סיטואציה שבה הג'וק הופך לרכב איטי למדי. 

התחושה מתיבת ההילוכים דומה לזו של תיבות רציפות, אך עם מידה פחותה של רעשים בנהיגה מאומצת. כפתור ה-e-Pedal מייצר בלימה רגנרטיבית שמאטה את הרכב בהרפיה מדוושת הגז, אך לא ברמה כזו שתאפשר ויתור על שימוש בבלמים.

ניסאן ג'וק היברידי

במהלך המבחן, שהיה מתון ברובו, מדדנו צריכת דלק של כ-15 ק"מ לליטר - שיפור קל בלבד לעומת גרסת הבנזין של הג'וק, איתה מדדנו 13 ק"מ לליטר. מבחן השוואתי עדיין לא בוצע, כמובן, אך יש לקחת בחשבון שהמתחרות לבית יונדאי וטויוטה משיגות בקלות יחסית נתונים של 20 ק"מ לליטר.

ניסאן ג'וק היברידי


התנהגות כביש

כיול המתלים הנוקשה, שפגע בנוחות הנסיעה, מחזיר דיבידנד על הכביש המפותל. הג'וק ממעט לרכון בעיקולים ומצליח להיות קליל ומהנה לנהיגה, עם כניסה מהירה לפניות והיגוי מהיר. דוושת הבלם סובלת מתחושה מעט מלאכותית ולא ישירה.

ניסאן ג'וק היברידי


סיכום

ניסאן ג'וק בגרסה ההיברידית הוא מוצר עדיף על פני הג'וק עם מנוע הטורבו-בנזין המוכר. ישנו שיפור קל בביצועים, באבזור ובצריכת הדלק, אך יחידת ההנעה ההיברידית איננה רהוטה ואיננה חסכונית במידה מספקת, וכמו בגרסה המוכרת אבזור הבטיחות טעון שיפור וגם נוחות הנסיעה והמרווח הפנימי אינם מצטיינים.

כאשר פער המחירים בין שתי הגרסאות גדול כל כך, והתמורה הכלכלית בצריכת הדלק מתגלה כמינימלית, סביר להניח שמרבית הלקוחות יעדיפו להישאר עם מנוע הבנזין המוכר - או לחלופין לבחור בחלופה היברידית חסכונית יותר שקיימת אצל המתחרים.


לצפיה בכל דגמי ניסאן בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה