דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X1 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

אם לא הייתה גרסת מיניוואן לב.מ.וו סדרה 2 (טורר שמה) אין ספק שב.מ.וו X1 היה אחד הרכבים הכי פחות "בימריים" בליין-אפ של החברה ממינכן. הג'יפון הקטן והיוקרתי מוצע עם מנוע קטן נפח, הנעה קדמית – בגרסת המבחן – ועם מראה שלא ממש מתכתב עם ספורטיביות (בשביל זה תקנו X2). 

ובכל זאת, בשוק הצפוף והקשוח של רכבי הפנאי-יוקרה הקטנים, ב.מ.וו X1 מציג נתוני מכירות לא רעים בכלל. באירופה הוא גובר על מרבית המתחרים, ללא קושי של ממש. אבל אירופה היא לא ישראל; הלקוחות אחרים וסדר העדיפויות שונה.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו X1


ב.מ.וו X1, מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין, כפולת מצמדים, 140 כ"ס, מ-249,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

מרווח פנימי

נוחות עירונית

איכות תא הנוסעים

עיצוב

צריכת דלק

  אבזור בטיחות

ב.מ.וו X1

האם מתיחת הפנים של רכב הפנאי הגרמני תאפשר לו להישאר רלוונטי מול מתחרים חזקים שנוגסים ברעבתנות בנתח השוק? האם גם היום, זמן ניכר אחרי השקתו, הוא יכול להתמודד מול החדשים והמוצלחים שברכבי הפנאי הקטנים והיוקרתיים?

עיצוב

את רמת הקשיחות של רוב רכבי הפנאי אפשר לקבוע במבט קצר. ישנם שני פרמטרים עיקריים שמגדירים את זה: הראשון, או הראשונה, היא קורה C. הקורה האחורית ברכב, זאת שבדרך כלל מחברת את הגג עם דלת תא המטען. כשרכב פנאי רוצה להכריז שהוא הכי גבר בשכונה, הוא מציג קורה C גדולה ורחבה. רוצים דוגמאות? תביטו על הקורות של אודי Q3, וולוו XC40 או פה קרוב – ב.מ.וו X2.

בנוסף, כשרכב פנאי רוצה לשכנע את הנהג שהוא נוסע ברכב פנאי רציני הוא מציג לפניו מכסה מנוע שטוח וארוך שנותן תחושה של ישיבה בלנדרובר דיפנדר. 

ב.מ.וו X1 לא מציע אף אחד מאלו. הוא פשוט לא מנסה להיות ג'פיון מסוקס. הקווים העדינים והחרטום שמשתפל מעניקים ל-X1 תחושה של מיניוואן מודרני, עם מספר גימורים מתחייבים כדי שאפשר יהיה לשים לו X בהתחלה ולא "טורר" בסוף. בתפריט הקישוטים המתבקש תמצאו קשתות גלגלים בולטות, פסי גגון ופלסטיק אופקי מתחת לפגוש הקדמי. 
 
ב.מ.וו X1

נכון, רכב הפנאי הזול ביותר מבוואריה לא מרגיש הכי קשוח, אבל מתיחת הפנים הפכה אותו לרכב הרבה יותר מרשים. הפנסים מקדימה נראים כמעט עתידניים עם קווי הלד בתחתית שלהם. הפגוש זוכה להרבה כונסי אוויר שנותנים לו מראה קשוח וגם בצד ומאחור הוא מקבל נגיעות מודרניות ומוצקות שלא היו מנת חלקו של הדגם לפני מתיחת הפנים.

ב.מ.וו X1

תא הנוסעים

פעם, ב.מ.וו הייתה יצרנית שהביאה לקטגוריה איכויות נהיגה טובות במיוחד. על ההתנהגות של ה-SUV הקטן נדבר בהמשך, אבל מבחינת איכויות – היום הבימר מציע את אחד מתאי הנוסעים הכי איכותיים שניתן לפגוש. 

כמעט כל חתיכת פלסטיק מרגישה גמישה ורכה. כשיש עור אתה לא יכול להיות טבעוני לידו, ובגרסת ה-X-line שהתייצבה למבחן העץ היה כזה שאתם ממש תרצו לחבק, או ללטף, או מה שלא יהיה. וכל הטוב הזה מורכב בצורה מרשימה ואיכותית במיוחד. 

העיצוב של תא הנוסעים לא נמצא באותה הרמה של איכות החומרים המבריקה. ביחס למסכי הענק, לוחות המחוונים הדיגיטלים והמינימליזם שמשתלט על כל רכבי היוקרה בסביבה, הבימר מציגה תא נוסעים עמוס, פחות מודרני, ועם מחוונים שנראים אנלוגיים לגמרי. 
 
ב.מ.וו X1

רכב המבחן מצוייד באבזור די נרחב, אבל באופן שמאפיין את היבואנית, המיקוד הוא לא במקומות הקלאסיים. בתפריט החוסרים נרשמו, כאמור, העדרו של לוח מחוונים דיגיטלי, פונקציית Auto-Hold ועוד אי אלו דברים קטנים שהיינו שמחים לפגוש. מצד שני, הבימר מפתיעה בכמה דברים. חיישני חנייה ומצלמת רוורס הם כמעט מובן מאליו, אך מערכת לחנייה אוטומטית היא בהחלט תוספת מבורכת. תא המטען נפתח חשמלית וניתן לסגור ולפתוח אותו בהושטת רגל. בנוסף, תקבלו בגרסת המבחן X-Line (השנייה מבין ארבע רמות), כניסה והנעה ללא מפתח, חלון שמש פנוראמי, חישוקי 18 אינצ' ומסך מולטימדיה מוגדל (8.8 אינצ'). 
 
ב.מ.וו X1

בסעיף הבטיחות תמצאו בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית אבל מאכזב לגלות שאין תיקון סטייה אקטיבי אלא רק התרעה. 

המבנה הפנימי של ה- X1 מרגיש גם הוא פחות ג'יפוני. במקום קונסולה חסונה וגבוהה בין המושבים יש לנו תאי אחסון. זה אולי מרגיש כמבנה מיניוואני, אבל הסידור הזה, והמבנה הכללי של הב.מ.וו פשוט, מציע המון מקום למשפחה. 
 
ב.מ.וו X1

לנהג ולנוסע יש המון מקום. המרווח לראש, לרגליים ולברכיים פשוט מאוד מאוד טוב. מנקודת המבט של הנהג לא מורגשת ישיבה גבוהה במיוחד. גם החרטום שצולל מוקדם נעלם בקלות מהעין ולנהג לא פשוט להעריך היכן נמצא קצה הרכב. 

במושב האחורי המצב עוד יותר מוצלח. שני נוסעים יהנו ממרווח ראש מצויין וממרווח רגליים מוצלח. גם שלושה נוסעים יוכלו לשבת שם בנוחות נסבלת למרחקים קצרים. במקום קורה C מאסיבית יש כאן חלונות גדולים שמכניסים המון אור פנימה. יחד עם חלון הגג וקו המותניים הנמוך התחושה בשורה השנייה היא מהיותר מוצלחות לילדים. 
 
ב.מ.וו X1

תא המטען לא גדול, אך קל מאוד להכניס ולהוציא ציוד בזכות רצפה שטוחה. בניגוד לרכבים אחרים בקטגוריה, את מקום הרצפה הכפולה - שאמורה לתת נפח משמעותי נוסף - תופס כאן צמיג חלופי בגודל מלא. יתרון או חסרון? ההחלטה שלכם. 

ועוד נקודה קטנה. ברכב יש את מערכת ה-iDrive המוכרת של היצרן. המערכת מעולה, וכיף לפגוש מכונית שלא זנחה את גלגלת התפעול (המולטימדיה מאפשרת גם מגע) לטובת מסכי מגע בלבד.

 
ב.מ.וו X1

נוחות נסיעה

הציפייה מרכב בעל אוריינטציה משפחתית קלאסית היא לחוויית נסיעה שממוקדת כל כולה בנוחות. ה-SUV הגרמני הקטן הוא רכב מאוד משפחתי, אבל הוא לא ממש נוח. לפחות לא בעיר. חייבים לציין שהאשמה, בניגוד לרוב המקרים, לא נופלת על החישוקים הגדולים. דווקא הם סופגים מהמורות היטב. האשמה נופלת על מתלים עם מהלך לא ממש ארוך. השילוב בין מתלה לא הכי נוקשה לבין מהלך קצר מוביל להרבה מקרים בהם המתלה מגיע לסוף המהלך שלו, ואז עוברת מכה ברורה לתא הנוסעים. 

מחוץ לעיר הרכב הגבוה מרגיש מאוד מרוסן. כאן רק מהמורות ממש אכזריות יביאו את המתלה לאותה נקודה בה נגמר לו טווח התנועה. בתחילת הנסיעה התרשמנו מבידוד רעשים לא מוצלח, בדגש על בידוד רעשי כביש, אך ככל שהנסיעה התמשכה התברר שמדובר היה בכביש ממש רע ולא בבעייה אקוטית ברכב. אחרי נסיעה ארוכה מאוד אנחנו יכולים לדווח על מעט רעשים שעולים מהגלגלים או מצידה של הרוח. זה לא הרכב עם הבידוד המושלם אך הוא בהחלט טוב בפני עצמו.

ב.מ.וו X1

מנוע ותיבת הילוכים

בחזית הרכב ניצב לו מנוע בעל 3 צילינדרים בלבד. ב.מ.וו, עם כל הסיפור של הספורט והדינאמיות, מגישה לשולחן מנוע שלא אכל שבוע? לפני שאתם יוצאים לרחובות, נזכיר שגם ל-i8 יש מנוע של 3 צילינדרים, שמפרק כמה מכוניות מאוד חזקות.

ונכון, יכולת ספורטיבית זה לא הסיפור של ה-X1. ברכב הזה יש פשוט מנוע מוצלח. זה מתחיל בשיא מומנט שמגיע ב-1,500 סל"ד וכמו מנוע שאוהב לעבוד - שיא ההספק (140 כ"ס) מגיע ב-6,500 סל"ד מאוד לא אופייניים. בתכלס, מדובר על רצועת כוח של 5,000 סל"ד – גבוה יותר מהסל"ד בשיא ההספק בכמה מכוניות. 
 
ב.מ.וו X1

רכב המבחן הגיע עם 300 ק"מ על השעון, כך שהמנוע שלו עדיין לא "נפתח". ולמרות זאת, לחבר משולש הצילינדרים לא הייתה בעיה לעקוף, לטפס ולמשוך היטב. נכון, צליל המנוע לא מבריק, אבל באמת שאלו יהיו הצרות של כולנו. לכל שימוש משפחתי המנוע הקטן נפלא. הוא גמיש, זריז ו... חסכוני. 

את המבחן התחלנו בנסיעה עירונית ארוכה שעברה לעמידה ממושכת בפקקים ומשם לנהיגה דינאמית ומאומצת. למרות המתווה המאוד תובעני, צריכת הדלק עמדה בסוף החלק הזה על כ-8.5 ק"מ לליטר. 

המשך המבחן כלל כבישים מהירים בהרבה ונסיעה רגועה יותר עם חלקים ממושכים של שיוט. בסוף המבחן הצריכה עמדה על 11.8 ק"מ לליטר - נתון מרשים למבחן תובעני בהרבה מהממוצע.

 
ב.מ.וו X1

התנהגות כביש

בואו נחשוב שמדובר במכונית אחרת. פשוט נתעלם מהסמל על החרטום. כי על פניו, ל-X1 יש התנהגות שמצופה מכל ג'יפון. הוא אוחז את הכביש באופן סביר, התגובות של השלדה מצויינות ואפשר ממש לכוון את החרטום באמצעות העברות משקל. 

אבל זאת מכונית עם סמל של ב.מ.וו, וכאן הציפיה היא למשהו הרבה יותר דינאמי. איפה הדברים מתפספסים? בעיקר ברכינה. בכל כניסה לסיבוב רכב הפנאי הקטן רוכן באופן משמעותי, הרבה יותר מחלק מהמתחרים. לצד הרכינה, האחיזה, למרות שהיא טובה, רחוקה מחלק מהמתחרות.

ההגה עצמו מקבל משקל מעולה והוא מדויק כדרכם של בימרים לאורך כל הדרך.

 
ב.מ.וו X1

סיכום

הג'יפון הקטן של ב.מ.וו מציג משהו מאוד שונה ביחס לשאר הרכבים של ב.מ.וו. הוא מבריק בשימוש המשפחתי עם שדה הראיה נפלא, מרחב פנימי מעולה, מנוע מצוין ובעיקר תחושה נעימה מאוד ליושבים מאחור. בנוסף יהנו הלקוחות גם מאבזור לא רע בכלל. רק הנוחות בעיר מסתמנת כנקודת תורפה של הבימר המשפחתי הקטן.

מצד שני, לא ממש מדובר בב.מ.וו דינאמית וספורטיבית. אם אתם מחפשים את הג'יפון הספורטיבי בסביבה, כנראה שקדילאק XT4 או יגואר E-Pace יתאימו לכם יותר. בסופו של יום הרכב הגרמני הוא SUV משפחתי שאולי לא מציע את ההופעה הכי עדכנית או את הדינאמיות המצופה מהמותג, אך הוא בהחלט מתחרה איכותי ומוצלח בקטגוריה מאוד מאתגרת.

לצפייה בכל דגמי ב.מ.וו בישראל

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה