דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שוק הרכב האירופי רחוק מהתאוששות

Getting your Trinity Audio player ready...

בעוד שוק הרכב הישראלי רשם את שנתו הטובה ביותר בכל הזמנים, באירופה עדיין מתקשים להתאושש ממשבר הקורונה ומהמשבר הנלווה של תעשיית השבבים. רק 11.75 מיליון כלי רכב חדשים עלו על כבישי היבשת, ירידה של 200,000 רכבים (1.6%) לעומת 2020 וירידה של 26% לעומת נתוני 2019. למעשה, זוהי השנה החלשה ביותר של שוק הרכב האירופי מזה 36 שנה.

מנתונים שמפרסמת חברת JATO, עולה כי בשנתיים האחרונות חל גידול משמעותי בנתח השוק של קונצרן יונדאי-קיה, שעלה מ-6.7% ב-2019 ל-8.6% ב-2021, כאשר גם טויוטה נהנתה מצמיחה והגדילה את נתח השוק שלה מ-5% ל-6.4% בתוך כשנתיים. הצמיחה של המותגים האסייתיים עשויה להסביר את יכולת הגידול המרשימה של השוק הישראלי לעומת ההתכווצות של השוק האירופי.

קיה סיד

ירידה קלה נרשמה בנתח השוק של קבוצת רנו, סטלנטיס (פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר), מרצדס ופורד. לעומת זאת, בקבוצת פולקסווגן ובב.מ.וו נהנו מגידול קטן בנתח השוק.

נתח השוק של רכבי הפנאי ממשיך לטפס, ועמד בשנה החולפת על 45% - לעומת 40% ב-2020 ו-38% בשנת 2019. בכך ממשיכה אירופה להתקרב למצב בארה"ב, שם תופסים רכבי הפנאי נתח של 52% מעוגת המכירות.

פיג'ו 2008

בדירוג המותגים, פולקסווגן ממשיכה להוביל את הטבלה בפער ניכר, אך ספגה ירידה קלה לעומת השנה שעברה - בדומה לפיג'ו שבמקום השני. ירידות בולטות נרשמו גם אצל רנו, מרצדס, פורד וניסאן. לעומת זאת, אצל יונדאי וקיה הזינוק בולט, וגם אצל טויוטה וסוזוקי נרשמו עליות נאות - כאשר בסוזוקי למעשה מוכרים באירופה גם את דגמי טויוטה (קורולה סטיישן וראב 4 פלאג-אין) עם סמל סוזוקי.

העליה הבולטת ביותר היא של טסלה, שצמחה בתוך 3 שנים מ-29 אלף ל-168 אלף כלי רכב בשנה ומתייצבת במקום ה-21 מבין מותגי הרכב הנמכריםבאירופה. מודל 3 הוא הדגם החשמלי הנמכר ביותר ביבשת, והוא מתייצב במקום ה-17 בטבלת הדגמים הכללית. באוסטריה ובגרמניה כבשה טסלה מודל 3 את המקום העשירי, בבריטניה זהו הדגם השני הנמכר ביותר ואילו בשוויץ ובנורבגיה זהו הרכב הנמכר ביותר.

מחוץ לטבלה ניתן למצוא את קופרה שמסרה 73 אלף רכבים ומתייצבת במקום ה-26, מיצובישי שבמקום ה-27 עם 72,000 רכבים והונדה שמכרה 68 אלף רכבים ונמצאת במקום ה-28. 

 פולקסווגן גולף

את טבלת הדגמים הנמכרים ביותר באירופה מובילה פולקסווגן גולף כבר 13 שנים ברציפות, אך הפער בינה לבין פיג'ו 208 שבמקום השני הולך ומצטמצם, ובנה החולפת עמד על פחות מ-10,000 רכבים. מבין 10 הדגמים הנמכרים ביותר באירופה, 6 הם דגמי סופר מיני ולצידם עוד מכונית מיני אחת (פיאט 500). 


פיג'ו 2008 הוא רכב הפנאי הנמכר ביותר באירופה, ומיד אחריו פולקסווגן טי-רוק שלא מוכר לקהל הישראלי. הרכב הנמכר ביותר בישראל, טויוטה קורולה, נמצא רק במקום ה-14 באירופה - ואילו הרכב האירופי הנמכר ביותר בישראל, סקודה אוקטביה, נמצא רק במקום ה-16 ביבשת הישנה.

עוד דגמים שפופולאריים בישראל: יונדאי טוסון נמצא במקום ה-13 עם עליה משמעותית הודות להשקת הדור החדש, טויוטה ראב 4 - מקום 6 בישראל - רק 30 באירופה, שני מקומות מתחת לטויוטה C-HR (אצלנו 16). קיה נירו וקיה ספורטז', שניהם בחמישיה הפותחת בישראל, חולקים את המקומות 37 ו-38 באירופה, קצת מתחת לב.מ.וו X1; יונדאי i20 נמצאת במקום ה-59, אחד מתחת לג'יפ רנגייד, 5 מקומות מתחת לסיאט איביזה שבעצמה ממוקמת מתחת לרנו זואי ולטויוטה אייגו.


עוד הפתעות? קיה פיקנטו נמצאת במקום ה-61, סקודה קודיאק נמצא רק במקום ה-67 ואילו יונדאי i10 הגיעה למקום ה-71 - בין ג'יפ קומפאס לסוזוקי ויטרה, ומתחת לאודי A1. סקודה סופרב נמצאת רק במקום ה-97, שני מקומות מעל סקודה אניאק וארבעה מתחת למיני קאנטרימן. מאזדה, עם 3 דגמים מבין ה-30 הנמכרים ביותר בישראל, מופיעה בטבלת ה-100 המובילים רק במקום ה-86, שם נמצא ה-CX-30.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה