האייקון המוטורי של ג'נרל מוטורס, שברולט קמארו, חוזרת לייצור אחרי 16 שנים, כמעט ללא שינויים ביחס לדגם הקונספט שהסעיר את העולם. והיא גם תגיע לארץ בפחות מ-300 אלף שקלים
"הקמארו היא חיה קטנה ואכזרית, שאוכלת מוסטנגים", ענו בכירים בג'נרל מוטורס, חברת האם של שברולט, כאשר נשאלו למשמעות השם, כאשר הקמארו המקורית הוצגה בשנת1967. מה השתנה מאז? לא הרבה.40 שנה וקצת אחרי,ההיסטוריה חוזרת על עצמה: שוב שברולט מציגים דגם מתחרה לפורד מוסטנג, ושוב באיחור של4 שנים.
הדגם המקורי, כיאה ל"חיה קטנה ואכזרית", סווג כרכב קומפקטי כאשר – הכל יחסי בעולם. קלף הקסם של המוסטנג שהצליחה רבות היה היצע מנועים גדול ועיצוב מושך, ושברולט העתיקו את הנוסחה הזו, וכך נולדה הקמארו, שהתבססה על פלטפורמה חדשה לגמרי.35 שנים אחרי, כאשר ייצור הדור הרביעי הופסק, הקמארו עדיין התבססה בחלקה על הפלטפורמה הזאת. שני הדורות הראשונים זכו להצלחה מרובה, כאשר הדור השני יוצר במשך לא פחות מ-11שנים ללא שינויים משמעותיים. אך הדור השלישי(1982) הציג עיצוב "מודרני" יותר (ומכלולים מיושנים), וכך גם הרביעי(1993)והמכירות החלו לרדת. התופעה, אגב, לא דילגה על המוסטנג של אותן השנים – שהייתה בעלת עיצוב אנמי וחסר השראה.
אבל ב-2004,הפילה פורד פצצה, שהתפוצצה ישר בתערוכת צפון אמריקה של אותה שנה: מוסטנג בעיצוב חדש לגמרי אשר מבוססת על פלטפורמה חדשה. מילת הקסם: רטרו.
בג'נרל מוטורס, המתחרה המרה של פורד(שכמוה, שרוייה במשבר כלכלי קשה) לא נשארו חייבים והציגו קונספט קמארו חדשה."כראיה שאנחנו לא לגמרי מפגרים, אנחנו נביא את הקמארו ליצור", הכריז,ממש במילים אלה, ריק וואגוניר, מנכ"ל ג'נרל מוטורס. וכך, הפתיעו ג'נרל מוטורס את כל העולם, שציפה כי היצרנית השרויה במשבר הכלכלי מהגרועים שידעה, לא תביא את הקונספט ליצור.
שברולט קמארו החדשה. החזית אגרסיבית
הקונספט הציג קווים אגרסיביים עם בליטות שצועקות "כוח", וגריל קדמי הדומה לזה בדגם המקורי שזועק "רטרו" בכל סנטימטר שלו.ומאחור, לפנסים אילוזיה בולטת לקורבט. הפנסיםהאחוריים הם לא הדימיון היחיד לקורבט, כמובן. קונספט הקמארו היה קונספט נוסע, כלומר עם מערכות הנעה מלאות, והמנוע(V8 בריא כמובן, בנפח 6.0 ליטר עם 400 כוחות סוס)מרכב הספורט האיקוני של שברולט.
אמנם הקמארו החדשה זועקת "אמריקה", אך האמת היא שהיא עוצבה ע"י דרום קוריאני ומתבססת במלואה על פלטפורמת ההנעה האחורית של החטיבה האוסטרלית, הולדן. הקונספט של הקמארו, אגב, היה נוכח בתערוכות רכב רבות, ואפילו הגיע אלינו לתערוכת אוטומוטור – שם ללא ספק היה מסמר התערוכה. בינואר 2007 הוצגה גם גרסה נפתחת (קונברטיבל) לקמארו. התאריך ה-21 ליולי, 2008, נקבע כתאריך להשקה הרשמית של הקמארו.
השקה זו היתה אירוע צנוע במרכז הפיתוח הטכני של ג'נרל מוטורס במישיגן, שם פותחה גם הקמארו המקורית. לאט לאט התגלגלה הקמארו לתוך האולם, לקול תשואות הנוכחים. רק חדי האבחנה יוכלו לזהות את ההבדלים בין הקונספט לדגם הסדרתים - הישג משמעותי, שכן בדרך כלל רק קווי המתאר של הקונספט מגיעים ליצור, ומשילים מעליהם אביזרים שונים לטובת בטיחות, משקל קל ועלות ייצור. ומה הם ההבדלים, אתם שואלים? הבליטה הקטנה מעל מכסה המנוע נעלמה, והפנסים האחוריים צופו בדיפון כסוף. בתא הנוסעים העיצוב נשאר כמות שהוא, רק עם פחות כרום וכסף.
שברולט קמארו החדשה במבט צידי
מתחת למכסה המנוע, ההבדלים משמעותיים ליותר. המנוע של הקורבט שודרג לאחרונה, לנפחי של 6.2 ליטרים וזכה לתוספת של 22 סוסים - כך שכעת הוא מפיק 422 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד עם מומנט מרשים של 58 קג"מ ב-4400 סל"ד. מנוע זה ישווק גם עם הקמארו - אך הוא לא היחיד. בנוסף, תוצע גרסה מוחלשת של המנוע הנ"ל לטובת חסכון בדלק, עם הספק של "רק" 400 כוחות סוס ו-54 קג"מ מומנט, ויכולת לנתק 4 צילינדרים על מנת לחסוך בדלק. מנוע נוסף הוא יחידת 3.6 ליטרים, V6, המפיקה 302 כ"ס ב-6,300 סל"ד, המוכר מקאדילק CTS ושברולט טראוורס. גם כאן מדגישים האמריקנים את החסכון בדלק(וגם כאן הכל יחסי), המחוזק באמצעות תיבת הילוכים מודרנית עם שישה הילוכים.
וכמובן, המידות נאות. בסיס הגלגלים הוא 285.2 ס"מ באורכו, ונתון האורך הכולל עומד על 483.6 ס"מ. הרוחב, המושפע ע"י החרטום המוכר, מתקרב לשני מטרים והגודל המדויק עומד על 191.8 ס"מ, והגובה עומד על 137.7 ס"מ – ובג'נרל מוטורס מבטיחים ארבעה מושבים מלאים.
בתא הנוסעים, חגיגת הרטרו נמשכת. גלגל ההגה ענקי ומזכיר בצורתו את זה של הקמארו המקורית, ולוח המחוונים ענקי ומרובע. חיווי הטמפרטורה ולחץ השמן נמצאים במקום מקורי - ממש לפני ידית ההילוכים. מערכת השמע (מבית בוסטון אקוסטיקס), הכוללת חיבור USV וקישוריות בלוטות', והאווירה בתא הנוסעים משודרגת על ידי תיאורת ניאון זרחנית, העוטפת את המושבים הקדמיים. הקמארו מצויידת בנוסף במערכת התנעה מרחוק כדי להרשים את החבר'ה, רדיו לוויני ומערכת איתור. בתחום הבטיחות - הקמארו מצויידת ב-6 כריות אוויר ובמערכות בקרת יציבות ו-ABS כסטנדרט.
שברולט קמארו החדשה, במבט אחורי
יצור הקמארו יתחיל ב-16 לפברואר 2009, במפעל אושאווה בקנדה, והמכוניות הראשונות ימסרו ללקוחות באביב 2009. אך החדשות הטובות באמת הן שיבואן שברולט לישראל, UMI, יביא את שברולט קמארו לארץ ביבוא סדיר, בגרסת ה-V6 ובמחיר של פחות מ-300 אלף שקלים. שווה לחכות. לדגמי שברולט בישראל - שברולט
המחיר הצפוי הוא כ-300 אלף שקלים, וזה מחיר של "אולם תצוגה" - כלומר, המחיר שאתה קונה בו את הרכב (לפני אופציות וכו'). כמובן שאפשר יהיה גם להביא ביבוא אישי בהרבה פחות...