דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קונצרן רנו-ניסאן מפרסם את תכנית החומש

Getting your Trinity Audio player ready...


קבוצת רנו – מה אתם באמת יודעים על החברה הצרפתית? למשל, האם ידעתם שהיא כיום חברת הרכב הגדול בעולם? רובנו מכירים את הקבוצה כבעלים של רנו, דאצ'יה, ניסאן ואינפיניטי; חלקנו שמנו לב גם שלאחרונה מיצובישי הצטרפה לקבוצה. אך קבוצת רנו היא גם הבעלים של רנו-סמסונג הקוריאנית, לאדה הרוסית, ואלפיין - מותג היוקרה שהוקם לתחיה ובנוסף מתחזקת שיתופי פעולה חשובים עם דיימלר (מרצדס בשבילכם).

בימים אלו קבוצת רנו מפרסמת את תוכנית החומש האסטרטגית שלהם. התוכנית כוללת, מעבר לנתונים העסקיים המתבקשים כדוגמת הגדלת רווחים, התייעלות והתרחבות לשווקים חדשים, גם לא מעט ידיעות מעניינות שללא ספק ישפיעו על עולם הרכב בשנים הבאות.

דגמי רנו

הנעה חשמלית

נתחיל מהבון-טון היום בעולם ברכב והוא ההנעה החלופית. ככל הנראה, ימיהם של מנועי הבעירה הפנימית נמצאים בסופם. מדינות ויצרני רכב משקיעים הון עתק ביצירת חלופות הנעה, וכבר היום נעים בכבישי העולם רכבים חשמליים ורכבי פלאג-אין היברידיים. כבר לא מדובר באופנה "ירוקה" של שמירה על הסביבה, אלא בטכנולוגיות ישימות לכל סוגי הרכבים (מי אמר משאית חשמלית של טסלה?).

רנו מצהירה כי תשקיע ב-3 השנים הקרובות סכום העומד על מעל 400 מיליון יורו במחקר ופיתוח, בדגש על כלי רכב חשמליים. הקבוצה תשאף להוביל בתחום הנעת החשמל ובנוסף תהיה מוכנה לתקנות ה-CAFE (Corporate Average Fuel Economy), תקנות הנוגעות לצריכת הדלק הממוצעת של כל יצרן, עד לשנת 2020.

כבר היום רנו מתחזקת שיתוף פעולה עם חברת LG הקוריאנית כאשר המטרה המובילה הינה טיוב הסוללות החשמליות. כולנו מכירים את בעיית הטווח של רכבים חשמליים, שהוא אחד מהחסמים הבולטים ביותר של מכירות רכב חשמלי. עקב כך רנו מצהירים כי יפתחו בשיתוף עם LG סוללה בעלת יכולת אמיתית של נסיעה לטווח של 400 ק"מ ואפשרות הטענה מהירה של 15 דקות בלבד שיספקו טווח של 230 ק"מ.

חסם נוסף ברכישה של כלי רכב חשמליים הינו עלויות הרכישה היקרות של הסוללה והמנועים. על כן קבוצת רנו הצהירה כי תפעל להפחתת עלויות הסוללה ב-20% וכן הפחתת עלויות ייצור המנוע החשמלי ב-30%. הצהרה זו עומדת לצד הרצון להנגיש את הרכבים החשמליים - כדוגמת הקליאו שתהיה חשמלית במחיר עממי לעומת הזואי היקרה.

רנו טוויזי

התוכנית החשמלית של רנו נובעת לאור צפי גידול השוק החשמלי מ-30% ל-80%. לאור כך תייצר החברה עוד  8 רכבים חשמלים, ועד 2022 יגיעו ליעד של 20% דגמים חשמליים לגמרי ו-50% מהדגמים שיעזרו בהנעת חשמל.

נקודה מעניינת וחשובה היא ההצהרה על הפחתת 50% מהנעת הדיזל. רנו הוא יצרן מוביל בתחום הדיזל בעולם, ומנוע ה-1.5 דיזל שלו אף נמצא בשורות מרצדס. ככל הנראה תקנות זיהום האוויר החדשות ביבשת הישנה, בשילוב שיפור ניכר ביעילות מנועי הבנזין, יחד עם הנעות היברידיות וחשמליות יביאו לקיצוץ משמעותי בכמות רכבי הדיזל שתייצר החברה.
כלי רכב אוטונומיים

רנו מצהירה כי החל משנת 2019 תתחיל ליישם מערכות נהיגה אוטונומית ב-15 דגמים. הפריצה תחל ברבת המכר של הקונצרן, הלא היא הקליאו. בקליאו ייושמו מערכות ברמת "שלב 2". מערכות אוטונומיות "שלב 2" הינן מערכות ההגה וההאצה-בלימה המשתמשות בנתוני הסביבה לצורך תפעול באופן אוטומטי. למשל מערכות בקרת שיוט אדפטיביות ומערכות שמירה על נתיב הנסיעה. הדגש העיקרי הוא שבשלב 2 על הנהג להיות מוכן תמיד לקחת פיקוד.

עד שנת 2022 רנו מצהירים כי יהיה לחברה רכב רובוטי לחלוטין - מערכות "שלב 5". במצב זה ההתייחסות הינה לרכבים אוטונומיים לחלוטין והציפייה הינה להתנהגות שווה לנהג אנושי בכל תרחיש אפשרי.

עוד מציינים ברנו כי יחזקו את שיתוף הפעולה עם מיקרוסופט וייצרו 30 שירותים מקוונים במסגרת Connected Driving / My Renault לביצוע פעולות שונות ברכבים.

רנו קליאו

גלובליזציה

רנו לא קופאים על השמרים וב-5 השנים הקרובות יתרחבו לשווקים נוספים. 3 עיקריים מתוכם הם השוק הסיני, אחד מהשווקים הגדולים בעולם, הודו ואירן. בסין לרנו יש שיתוף פעולה עם היצרן הגדול בסין "דונגפנג" (שנמצא בעצמו בשיתופי פעולה עם יצרנים נוספים כדוגמת פולקסווגן ופיג'ו), אך כעת לרנו יהיה שחקן נוסף בזירה הסינית והוא Jinbei עימו יעסקו בעיקר בתחום המסחריות. בשוק ההודי המתפתח רנו ישיקו 4 דגמים, כאשר אחד מהם יהיה חשמלי. בנוסף חתמה רנו על הסכם עם קונצרן IDRO האירני וישיקו שם 4 דגמים. קונצרן IDRO הינו קונצרן בבעלות ממשלתית, השם לנגד עיניו את פיתוח התעשייה האירנית. הקונצרן כולל תחת 117 חברות בת מתחומים שונים ומגוונים כגון תחבורה, אנרגיה, חקלאות, בנקאות, בריאות ועוד.

בנוסף לכך, יפעלו לביסוס מעמדם בשווקי דרום אמריקה כגון ברזיל וארגנטינה, אך לא יפעלו בכל המישורים וההחלטה היא להכניס מותג "לואו-קוסט" אחד בכל שוק, כלומר לאדה או דאצ'יה, אך לא את שניהם. רנו לא מתעלמים משוק המסחריות וגם שם שמו לעצמם מטרה לכבוש את המקום הראשון בייצור 2.5 מיליון רכבים מסחריים. שגם שם יפעלו בתחום הנעת החשמל.

תחום חשוב נוסף בו רנו מתכוונת להשקיע בשנים הקרובות הינו שביעות רצון הלקוחות. המטרה לשנים אלו הינה להתברג בשלושת המקומות הראשונים. בסקר שביעות רצון ממותגי הרכב שנערך בבריטניה בתחילת 2017, התמקמו המותגים המובילים של הקבוצה במקומות לא מחמיאים – ניסאן במקום ה-20 ורנו במקום ה-22. בסקר שביעות רצון יצרנים שנערך בארה"ב בסוף 2016, מותג אינפיניטי של קבוצת רנו הגיע למקום ה-27 מתוך 29 המותגים. על פי הסקרים הללו, לקבוצת רנו צפויה הרבה עבודה בתחום הזה.

רנו חשמליות

ומה בישראל?

ההצהרות הגרנדיוזיות של קבוצת רנו-ניסאן ישפיעו באופן ממשי על פעולתה של הקבוצה בשוק הרכב הישראלי. הבשורה המעשית ביותר היא ההצהרה בעניין פעילותם של מותגי הלואו-קוסט של הקבוצה, שלא יתקיימו במקביל בשוק מקומי - מה שאומר שלאדה לא תעשה את הקאמבק לישראל, ודאצ'יה תישאר לבדה במסגרת הזו.

ההצהרות על הקליאו החשמלית יותר מרומזות על כך שימיה של רנו זואי צפויים להסתיים בקרוב. לאחר שבשנה החולפת נמכרו בישראל 24 יחידות של רנו זואי, לא מדובר בבשורה שצפויה לטלטל את השוק.

שיתופי הפעולה עם סין ואיראן, כצפוי, פחות רלוונטיים לשוק הישראלי - שרגיל לקבל מכוניות בעיקר מאירופה, ארה"ב, קוריאה ויפן. התכניות לדגמים חשמליים חדשים, לעומת זאת, יכולות להיות מאוד משמעותיות עבורנו - בשל הטבות המס המפליגות הניתנות לרכבים חשמליים בישראל (10% מס בלבד).

ולסיכום, יכול להיות שהיבואנית המקומית תצטרך לחשוב מחדש גם על האסטרטגיה שלה. אם בשנים האחרונות חוותה רנו צמיחה משמעותית בזכות הפופולאריות של דגמי הדיזל, הרי שהצהרות החברה על נסיגה מתחום זה צפויות להשפיע משמעותית על פעילות החברה בישראל.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה