דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו-סיטרואן: דגמים חדשים בארץ

Getting your Trinity Audio player ready...

באיחור אופנתי, ערכה היום יבואנית פיג'ו וסיטרואן את אירוע פתיחת השנה לעיתונאים, אירוע שעמד בסימן 200 שנות פעילות של חברת פיג'ו. דורי מנור, מנכ"ל חברת דוד לובינסקי, הציג בחגיגיות את סמל האריה המעודכן, שנמצא באבולוציה מתמדת מאז ימיה של פיג'ו כיצרנית מטחנות קפה בראשית המאה ה-19. גם סמלה של סיטרואן זכה זה מכבר לליטוש, והשלים את התפאורה לקראת עיקר האירוע- הצגת הדגמים החדשים.

בסיפתח הרשמי התכבד פיג'ו 3008, קרוסאובר אופנתי אשר על הגעתו הקרבה דיווחנו לכם זה מכבר. בישראל אנו צפויים לראותו לראשונה בתערוכת אוטומוטור שתיערך בפסח הקרוב, לשם יגיע ה-3008 כשהוא נושא בפיו בשורה מרעננת- תיבת הילוכים אוטומטית חדשה לחלוטין, מתוצרת יפנית. התיבה, בעלת 6 יחסי העברה, תחליף את תיבת ה-AL4 הותיקה והידועה לשמצה, וצפויה להיכנס בהדרגה לכלל דגמי הקונצרן. יחידת הכוח שתשודך ל-3008 תהיה לוגמת בנזין ומוגדשת טורבו, בנפח של 1.6 ליטרים המנפקת 156 כ"ס ו-24.4 קג"מ של מומנט הזמינים כבר ב-1400 סל"ד (!). בקונצרן PSA צופים כי זו תהיה יחידת הכוח שתניע בעתיד את מירב הדגמים, כאשר לכל דגם ישודך המנוע בהספק המתאים לו. כך, למשל, צפוי להשתדך מנוע זה גם לסיטרואן C5, כבר בתחילת שנת 2011. לקראת שנת 2012 צפויה להצטרף להיצע ה-3008 גם גרסה היברידית, אשר תציע אפשרות לנסיעה עירונית באמצעות המנוע החשמלי בלבד, וכן תאפשר טעינה מרשת החשמל הביתית.

פיג'ו 3008 - תמונת פרופיל           פיג'ו 3008- התפאורה לא מרמזת על יכולות שטח. בתמונה העליונה: סמל פיג'ו המעודכן / תצלומים: יצרן

פיג'ו 3008 יתהדר ברשימת אבזור נאה הכוללת תצוגה מולטימדיה עילית המוקרנת על גבי השמשה הקדמית, בורר מצבי אחיזה בעל 5 מצבים שונים (Grip Control) וכן תא מטען בעל חלוקת תאים מודולרית. המחיר הרשמי טרם נמסר, אך הוא צפוי להיות דומה לזה של ניסאן קשקאי (שמחירו בישראל מתחיל מ-159,000 ?). בלובינסקי מגדירים את הקשקאי כמתחרה הישיר של ה-3008, ולנו אף נראה כי ניסאן קשקאי היווה את מקור ההשראה הרעיוני לקרוסאובר של פיג'ו.

דגם נוסף שיגיע לתערוכת אוטומוטור הוא פיג'ו 5008, מיניוואן בעל 7 מושבים המבוסס על סיטרואן C4 גרנד פיקאסו. יחידת ההנעה ותיבת ההילוכים של המיניוואן החדש תהיינה זהות לאלו שב-3008, ויאיצו את ה-5008 ל-100 קמ"ש בתוך 9.7 שניות קצרות למדי. גם כאן לא נמסר עדיין מחיר רשמי, אך הוא צפוי להיות יקר רק במעט מסיטרואן C4 גרנד פיקאסו, אשר מחירו בישראל מתחיל מ-155,990 ?.

הדובדבן שמעטר את קצפת דגמי פיג'ו הוא רכב הספורט היפהפה, פיג'ו RCZ, אשר הגעתו לישראל מתוכננת לתחילת שנת 2011. גם כאן אנו צפויים לפגוש את מנוע הטורבו שפותח בשיתוף עם ב.מ.וו, המנפק 156 כ"ס מנפח של 1.6 ליטרים ומשודך לתיבה אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה. אך שימו לב: בנקודה מפוהקת זו מסתמן מפנה חד בעלילה, והמנוע שמנייד ביומיום מיניוואנים משפחתיים וקרוסאוברים חביבים מציג גרסה נוספת, לבושת מדי קרב המצוידת בלא פחות מ-200 סוסים צוהלים, אשר בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית אמורים להצדיק את העיצוב הספורטיבי. בהתאם ליומרות המבצעיות, גם המחיר מכוון גבוה: באירופה נמכרת פיג'ו RCZ תחת תג מחיר של 27,000 יורו, אשר בישראל צפויים להיות מתורגמים לאזור ה-300,000 ?- קרוב יותר לאודי TT מאשר לפולקסווגן שירוקו.

פיג'ו RCZ - תמונת פרופיל          פיג'ו RCZ. מחזירה עטרה ליושנה, ומזכירה כי פעם פיג'ו היתה סמל ליכולות דינאמיות משובחות

גם בסיטרואן צפויה שנה מעניינת, אם כי פחות מרעישה מאשר זו הצפויה בפיג'ו. בתערוכת אוטומוטור תוצג הסופר-מיני החדשה, סיטרואן C3. לאחר שנים של חוסר רלוונטיות בפלח השוק החשוב, חוזרת סיטרואן ומציגה שיק צרפתי במיטבו- עיצוב אלגנטי ומתוחכם, והבטחה לנוחות ולתחושה יוקרתית. כמו באחות מבית, פיג'ו 207, גם בסיטרואן C3 אנו צפויים לפגוש את מנוע הבנזין האטמוספרי בנפח של 1.6 ליטרים, המנפק 120 כ"ס. תיבת ההילוכים תהיה ה-AL4 המוכרת בעלת 4 ההילוכים, וטרם ידוע על שילוב עתידי של התיבה החדשה בדגמי ה-C3. השיווק בישראל צפוי להתחיל בחודש מאי.

מכונית דומה אך מסקרנת הרבה יותר היא סיטרואן DS3, אשר תגיע לישראל גם היא במהלך החודשים הקרובים. הבסיס הוא סיטרואן C3, אך הסטייל צפוי להיות שונה לחלוטין, וכפי שהיטיב להגדיר זאת דורי מנור, מנכ"ל לובינסקי: "זוהי מכונית ללקוחות השמנת של סיטרואן". האופי הייחודי של ה-DS3 מתבטא בעיצוב האופנתי מבפנים ומבחוץ, וגולת הכותרת צפויה להיות המודולאריות הבלתי נגמרת של הרכב. לקוחות ה-DS3 יוכלו להזמין את מכוניתם כך שתהיה מעוצבת על פי טעמם האישי, החל מצבעי הגג, דרך הריפודים והמראות וכלה בפסי הניקל המקשטים את הרכב מסביב. אפילו חישוקי הגלגלים ניתנים לבחירה מתוך 4 דגמים שונים- וכן, ניתן גם לשלב בין ארבעתם למקרה שתהיתם...

סיטרואן DS3 - תמונת פרופיל        סיטרואן DS3- גג תכלת נגד עין הרע. אם ממש תתעקשו, תוכלו לקבל גם חישוקי חמסה וראש שום מובנה

שיירת הדגמים הארוכה נסגרת עם בואן של צמד המסחריות הקטנות, פיג'ו ביפר וסיטרואן נמו, אשר תפגושנה גם הן את כבישי ישראל בחודשים הקרובים. בניגוד לאחיהן האיטלקי, פיאט פיורינו (אשר שיווקו בישראל הוקפא זמנית), זוג הטנדרונים הקלים ישווק בישראל במהלך 2010, על אף המחסור במערכת בקרת יציבות. זאת כיוון שהביפר והנמו משווקות בתצורת 4 מושבים, תצורה אשר לא מחויבת עדיין במערכת בקרת יציבות ע"פ חוק. מחירן של פיג'ו ביפר וסיטרואן נמו צפוי להיות תחרותי, ואף ירד אל מתחת לרף 100,000 השקלים. קהל היעד המוצהר הוא ציי הרכב, ועל פניו נראה כי מדובר ביעד ראוי ביותר לכיבוש.

אם כן, שנת 2009 הסתכמה בירידה קלה בגרף המכירות של סיטרואן, ומנגד נרשמה עליה מתונה בגרף המכירות של פיג'ו. את השנה האחרונה סגרו בלובינסקי כשהם שולטים במעט יותר מ-6% משוק הרכבים בישראל, ועם פתיחת שנת 2010 מצהירים אנשי היבואן על יעד מכירות ריאלי בהחלט של 7% מכלל השוק, המהווים עליה יחסית של כ-15% לעומת נתון המכירות שהושג בלובינסקי בשנת 2009. כאשר מתבוננים בהיצע הדגמים החדשים, אליהם יצטרפו במהלך השנה דגמי חברת SAIC הסינית, ובוחנים גם את ארסנל הדגמים המוצלח שכבר קיים- ניתן לומר כי יעדי הצמיחה ניתנים בהחלט להשגה ולמימוש, ואף הרבה מעבר לכך. בעזרת שיווק נכון אשר יקנה את אמונו וליבו של הצרכן הישראלי, יוכלו פיג'ו וסיטרואן להעפיל אל המקום הראוי להן, בצמרת טבלת המכירות הישראלית.

לסקירה מלאה של דגמי 2010 בישראל- לחץ כאן

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה