דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עד 150,000 שקלים: רכבי הפנאי הבטיחותיים ביותר

Getting your Trinity Audio player ready...

שיקולי הבטיחות הולכים ותופסים מקום חשוב בשיקולי הקניה של הצרכן הישראלי, וטוב שכך. היצע הרכבים שכוללים מערכות בטיחות אקטיביות רק הולך וגדל, הודות למודעות הציבורית ולהטבות המיסוי שמעניקה מדינת ישראל.

אז אחרי שבחנו את רכבי הפנאי הבטיחותיים ביותר בתקציב של 130,000 שקלים, שם נמצאים בעיקר רכבי פנאי קטנים, הפעם בחרנו להגדיל את התקציב ל-150,000 שקלים - סכום שכולל רבים מרכבי הפנאי הקומפקטיים, שהם כלי הרכב הנמכרים ביותר בישראל.


את הדירוג ביצענו בעיקר לפי ספירת אביזרי הבטיחות שיש לכל רכב, אך התחשבנו גם בציוני הריסוק האירופאיים ובדירוג הבטיחות של משרד התחבורה (שגם הוא מבוסס למעשה על ספירת אביזרי הבטיחות).

מקום ראשון: סובארו XV

גרסה: 1.6 EyeSight.


מה יש כסטנדרט:
7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, התרעת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת במראות, ניטור תנועה חוצה מאחור, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור.

מה חסר: תיקון סטיה מנתיב (זמין בגרסאות CrossTrek), התרעת עייפות, זיהוי תמרורים.

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2017).

ציוני משנה: 94% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל, 68% בסעיף מערכות הבטיחות.

דירוג הבטיחות של משרד התחבורה: 7

ובכמה מילים: מערך הבטיחות של סובארו, ה-EyeSight, מבוסס על צמד מצלמות המתפקדות כמו "זוג עיניים", ומאפשרות ראיית עומק (מה שלא קיים במצלמה אחת) והבחנה בצבעים (מה שלא קיים במערכות מבוססות רדאר). בנוסף, כל הגרסאות של ה-XV מצוידות בהנעה כפולה, מה שמשפר את אחיזת הכביש בתנאי קיצון ומוסיף לבטיחות.

גרסת ה-CrossTrek הקנדית אמנם חורגת ממסגרת התקציב של הכתבה ב-3,000 שקלים, אך היא משלימה את מפרט הבטיחות עם תיקון הסטיה האקטיבי ובכך הופכת את סובארו XV לרכב הפנאי הבטוח בישראל בגזרת המחיר שלו. 

סובארו XV

מקום שני: סיטרואן C5 איירקרוס

גרסה: 1.5 FEEL

מה יש כסטנדרט: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, זיהוי רוכבי דו-גלגלי, תיקון סטיה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת במראות, ניטור תנועה חוצה מאחור, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת עייפות, זיהוי תמרורים.

מה חסר: בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור תנועה חוצה מאחור, כרית אוויר לברכי הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית (זמינה בגרסאות Shine PK)

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2019).

ציוני משנה: 89% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, 82% בסעיף מערכות הבטיחות.

דירוג הבטיחות של משרד התחבורה: 7

ובכמה מילים: רכב הפנאי החדש של סיטרואן מרשים במספר תחומים שונים, והבטיחות היא רק אחד מהם. אמנם החסרון של בקרת שיוט אדפטיבית בגרסת הכניסה פוגע במשהו בתחושת ה"נהיגה האוטונומית", אך יש לו כמעט כל מה שנדרש בכדי למנוע תאונה. הוא מסתפק במקום השני בגלל ויתור על חלק מהמערכות שיש בסובארו וגם בגלל ציוני ריסוק מעט יותר נמוכים ברוב הסעיפים.

סיטרואן C5 איירקרוס

מקום שלישי: יונדאי קונה

גרסה: 1.6 Prestige

מה יש כסטנדרט: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, זיהוי רוכבי דו-גלגלי, תיקון סטיה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת במראות, ניטור תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות.

מה חסר: כרית אוויר לברכי הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, זיהוי תמרורים, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור.

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2017).

ציוני משנה: 87% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 62% בהגנה על הולכי רגל, 60% בסעיף מערכות הבטיחות.

דירוג הבטיחות של משרד התחבורה: 7

ובכמה מילים: שני הרכבים שמובילים את הרשימה הם רכבי פנאי קומפקטיים, כך שמבין רכבי הפנאי הקטנים - יונדאי קונה הוא הבטוח מכולם. גרסת ה-Prestige מוסיפה את המערכת לניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור, אך אלו קיימות גם בגרסת ה-Premium אם תבחרו לרכוש אותה בתצורת ההנעה הכפולה. אותה הנעה כפולה מוסיפה לאחיזת הכביש ולבטיחות בתנאי קיצון.


יונדאי קונה

מקום רביעי: טויוטה C-HR

גרסה: 1.8 C-ITY / C-HIC / C-LUB

מה יש כסטנדרט: 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, זיהוי תמרורים.

מה חסר: זיהוי רוכבי דו-גלגלי, ניטור רכב בשטח מת ותנועה חוצה מאחור (זמין בגרסת C-ONCEPT), בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2017).

ציוני משנה: 95% בהגנה על מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, 78% בסעיף מערכות הבטיחות.

דירוג הבטיחות של משרד התחבורה: 7

ובכמה מילים: לרכב הפנאי הקטן / קומפקטי של טויוטה יש לא מעט מערכות חשובות, כולל המערכות ה"קטנות" יותר כמו זיהוי תמרורים או אורות גבוהים אוטומטיים. עם זאת, הוא נעדר מערכת חשובה לניטור שטחים מתים, ומציע אותה רק בגרסה הבכירה שחורגת ממגבלת התקציב שהוגדרה. מבחינת ציוני הריסוק הוא עולה על הקונה בהגנה על מבוגרים, אך פחות מוצלח ממנו בהגנה על ילדים.

 
טויוטה C-HR

מקום חמישי: קיה נירו

גרסה: 1.6 LX / EX

מה יש כסטנדרט: 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות.

מה חסר: זיהוי רוכבי דו-גלגלי, זיהוי תמרורים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעה על רכב בשטח מת במראות ותנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2016).

ציוני משנה: 91% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל, 81% בסעיף מערכות הבטיחות.

דירוג הבטיחות של משרד התחבורה: 7

ובכמה מילים: רכב הפנאי ההיברידי של קיה אולי מחסיר חלק מהמערכות שיש לרכבים האחרים ברשימה, אך כמעט כל המערכות שיש לו הן אקטיביות, וזהו יתרון חשוב. האח הפופולארי שלו, קיה ספורטז' זהה לנירו לחלוטין מבחינת מערכות הבטיחות למעט בקרת שיוט אדפטיבית בטווח המחירים האמור.

 קיה נירו

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה