שוק הרכב הישראלי ממשיך לנפץ את שיאי המכירות. 31,722 רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל במהלך חודש יוני, ובסך הכל נמסרו בישראל 183,801 רכבים חדשים במחצית הראשונה של 2021 – לא כולל כמה אלפי כלי רכב נוספים שהגיעו ארצה במסגרת יבוא אישי ומקביל, ולא כולל עוד כמה אלפי מוניות, אוטובוסים, משאיות וכלי רכב דו-גלגליים. לשם השוואה, בשנת 2016 – שהיתה שנת שיא של כל הזמנים בשוק הרכב הישראלי – נמסרו במחצית הראשונה רק 165,000 רכבים.
מובילת השוק היא עדיין יונדאי, כאשר במקום השני ניצבת טויוטה – שתיהן עם עליה של כ-60% ביחס לשנה שעברה, אז נעצר השוק לתקופה ממושכת בשל מגבלות הקורונה. קיה וסקודה תופסות את המקומות הבאים ברשימה, אך עם עליות של 48% ו-43% בהתאמה. אצל מאזדה חל זינוק משמעותי של כמעט 80%, בעוד מיצובישי כמעט ולא גדלה – בשל ההמתנה הממושכת לאאוטלנדר החדש.
המותגים הנמכרים בישראל:

* בירוק מסומנים המותגים שהגדילו את נתח השוק שלהם - כלומר, רשמו עליה גדולה מזו של השוק כולו.
עליות בולטות ניתן למצוא גם אצל ניסאן (84%+), פיג'ו (95%+) ו-אמ.ג'י (144%+). אצל פורד ואופל נרשם גידול של למעלה מ-200%, אך מדובר במותגים שפעילותם נמוכה ממילא.
.jpg)
אצל מותגי היוקרה השלישיה הגרמנית עדיין מובילה בבטחה את השוק – אך בעוד אודי (2,890 מסירות) ומרצדס (2,644 מסירות) צמחו בכ-40%, ב.מ.וו הפתיעה עם גידול של 100% לעומת השנה שעברה ורשמה בסך הכל 2,436 מסירות. ג'יפ רשמה גם כן עליה דומה ומסרה 1,627 מכוניות, ואילו וולוו סוגרת את החמישיה המובילה בתחום היוקרה עם 1,497 מסירות.
טסלה מובילה כמובן את מכירות הרכבים החשמליים, עם 2,912 מסירות של המודל 3 שהציבו אותה במקום ה-15 מבין מותגי הרכב הנמכרים בישראל – גבוה יותר ממותגים כמו פולקסווגן או הונדה. הדגמים החשמליים הבאים בטבלת המכירות הם MG ZS עם 690 מסירות, אודי אי-טרון עם 168 מסירות ו-GAC GE3 עם 129 מסירות.

ברשימת הדגמים הנמכרים בישראל טויוטה קורולה ממשיכה להוביל את השוק, בפער ניכר על פני יונדאי איוניק שבמקום השני. שני הדגמים שבהמשך הטבלה הם במפתיע דגמים שעמדו לקראת עדכון משמעותי - הפיקנטו עברה לאחרונה מתיחת פנים אך נמכרה במספרים משמעותיים ללקוחות שהעדיפו את הדגם היוצא עם התיבה האוטומטית על פני הדגם המחודש עם התיבה הרובוטית, ואילו אצל יונדאי i20 מרבית המכירות הן של הדגם היוצא, שהמשיך להגיע לצה"ל ועדיין מוצע לציבור הרכב בחברות הליסינג בעסקאות "אפס קילומטר".
הדגמים הנמכרים בישראל:

האוקטביה החדשה ניצבת במקום החמישי, על אף תלונות מצידה של היבואנית על מחסור במלאי זמין. מרבית המסירות של האוקטביה הן דווקא מגרסת ה-1.5 ליטרים היקרה יותר. גם במקרה של קיה ספורטז' מדובר בדגם שעומד לקראת החלפה, בעוד האח יונדאי טוסון שהוחלף לאחרונה מסר 2,611 יחידות ולא הצליח להתברג לעשיריה המובילה.

מחפשי הפיקנטריה יוכלו למצוא בטבלאות המסירות שתי יחידות של אודי R8, שתי יחידות של שברולט קמארו בגרסת ה-ZL1 המוקצנת, יחידה אחת של מרצדס S650 מייבאך, 3 יחידות של פרארי רומא ויחידה אחת בלבד של רכב הפנאי אסטון מרטין DBX. מותג הפאר הבריטי בנטלי מסר השנה כבר 14 יחידות, במחיר התחלתי של 1.6 מיליון שקלים.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות