ב.מ.וו M3 החדשה מבוססת כמובן על סדרה 3 הרגילה, אבל ההבדלים ניכרים כמעט בכל פינה. כונסי אוויר עצומים ממוקמים על הפגוש הקדמי ויבריחו נהגים איטיים מהמסלול השמאלי, חישוקי 18 אינץ' ברוחב עצום יסגירו את המראה מהצד, ומאחור בולטת רביעיית אגזוזים נחושה יחד עם דיפיוזר מודגש. גרסת ה-M4, שממילא מעוצבת באופן לא מאוד מופנם, מוסיפה אף היא את פריטי העיצוב הקרביים.
בחזית הרכב שוכן מנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר, שבעזרת צמד מגדשי טורבו מייצר הספק של 431 כוחות סוס ב-5,400 סל"ד. שיא המומנט עומד על 56.1 קג"מ החל מ-1,800 סל"ד. תיבת 8 ההילוכים האוטומטית והנינוחה של ב.מ.וו מפנה את מקומה לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (7 הילוכים), כאשר תהיה כמובן גם אופציה לתיבת 6 הילוכים ידנית. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 12 ק"מ לליטר, והביצועים - לא שכחנו - עומדים על 4.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, בדרך למהירות מרבית (מוגבלת אלקטרונית) של 250 קמ"ש.
מלבד הביצועים המרשימים, ב.מ.וו M3 היתה לאורך השנים מכונית שפונה לנהג הספורטיבי. הפעם, בדור החמישי שלה, נעזרת ה-M3 במיטב הטכנולוגיות כדי לייצר את אותה חווית נהיגה. ההנעה, כמובן, היא אחורית - והורדת הכוח לכביש מתבצעת בסיועו של דיפרנציאל מוגבל החלקה, שנקרא - איך לא - דיפרנציאל M. שדרוגים מקיפים עברו גם המתלים והשלדה, שמלבד הקשחה מתבקשת נעשה בהם שימוש בחומרים קלים כמו קרבון ואלומיניום. ההיגוי, שומו שמים, יהיה בתגבור חשמלי - אך בב.מ.וו מבטיחים תחושה ודיוק ברמה גבוהה, וגם בחירה בין 3 מצבי היגוי שונים.
רשימת השיפורים והיכולות שפרסמה היצרנית לא תיגמר גם אם נכין 3 כתבות לכל גרסה, אז בינתיים נמתין להשקה של הדגם בישראל - שצפויה להיות בקיץ 2014. ההצגה הרשמית לקהל תהיה בתערוכת הרכב של דטרויט בחודש הבא.
לדגמי ב.מ.וו בישראל -
ב.מ.וו למאמר זה התפרסמו 0 תגובות