דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

UMI רוצה לייבא חשמליות מסין

Getting your Trinity Audio player ready...

נדמה שזו רק שאלה של זמן עד שמותגי הרכב הסיניים יכבשו את המערב, ועד שזה יקרה - יבואני הרכב הישראליים מרכזים מאמצים בהשגת זכיונות יבוא למותגי רכב סיניים, על אף שרובם לא מייצרים כרגע דגמים בתקינה אירופית.

עד כה נעשו שני ניסיונות ממשיים בתחום: חברת המזרח יבאה עד לפני מספר שנים מכוניות מתוצרת גרייט וול, שכיום לא זכאיות לתקינה אירופית, ואילו קבוצת לובינסקי מייבאת את דגמי MG מבית SAIC - וזוכה להצלחה לא רעה עם רכב הפנאי ZS. במקביל מחזיקה כלמוביל בזכיון היבוא למותג ג'ילי, טלקאר מעוניינת ליבא מסחריות של המותג דונגפנג, יוניון מוטורס מנהלת מגעים ליבוא רכבי GAC ודלק מוטורס החזיקה בעבר בזכיון למותג צ'רי, שעבר מאוחר יותר לקבוצת כדורי.


רכב מתוצרת האנטנג / צילומים: cc_Jengtingchen

היום (ג') הודיעה חברת UMI, יבואנית שברולט, קדילאק ואיסוזו, על חתימת הסכם יבוא עם חברת האנטנג (Hanteng) הסינית. החברה, שהוקמה בסך הכל בשנת 2013, מייצרת כיום מספר רכבי פנאי ותעבור בקרוב למיקוד בכלי רכב חשמליים. במידה ויתקבלו האישורים הרגולטוריים למכירת כלי הרכב של האנטנג בישראל, יפתח השיווק כבר בשנה הבאה.

האנטנג היא יצרנית רכב קטנה במונחי השוק הסיני: בשנת 2018 היא מכרה בסין 64,357 כלי רכב, נתון המציב אותה במקום ה-45 מבין יצרני הרכב הפועלים בסין, עם נתח שוק של 0.3% בלבד. בשוק הסיני פועלים כיום 90 יצרני רכב, מתוכם 28 יצרנים בין לאומיים והיתר מקומיים.

דוד עיני, יו"ר קבוצת UMI: "שוק הרכב הסיני הוא שוק דינמי וחזק שעתיד להפוך למשמעותי מאוד בעולם. שיתוף הפעולה עם HANTENG Automobile הוא תוספת מבורכת לשוק הרכב הישראלי. מדובר בחברה צעירה ומודרנית, שמפתחת ומייצרת רכבים חשמליים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. ההסכם יחזק את מעמדה של קבוצת UMI כשחקנית מובילה בענף הרכב בישראל ויאפשר ללקוח הישראלי להנות ממגון מוצרים חשמליים בהתאם לדרישות השוק המשתנות".

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה