הרבעון הראשון של שנת 2022 הסתכם עם 90,489 מסירות של רכבים חדשים, כולל מוניות ומסחריות קלות עד למשקל כולל של 3.5 טונות - ולא כולל אוטובוסים, משאיות וכלי רכב דו גלגליים, כמו גם רכבים שהגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל. מדובר בירידה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז עלו על הכבישים 100,594 רכבים חדשים.
המספרים המעניינים נמצאים, כרגיל, בתוך הטבלאות - שם יש שינויים דרמטיים אצל מותגים רבים. במרבית המקרים השינויים נובעים מבעיות מלאי מהן סובלים חלק מהיבואנים, ולא משינוי משמעותי בהעדפות הצרכן.

המותג המוביל הוא עדיין יונדאי, שרשם צמיחה של למעלה מ-16% - וזאת בתקופה שבה השוק ירד. גם טויוטה וקיה רשמו עליות. אצל מאזדה ישנה ירידה קלה בלבד, סקודה יורדת רק מקום אחד בטבלה למרות בעיות מלאי משמעותיות וכך גם מיצובישי השומרת על המקום השישי. פיג'ו וסיטרואן התמקמו בעשיריה הראשונה עם עליות מתונות, בין היתר הודות לצלילה דרמטית של מותגי קבוצת קרסו - רנו וניסאן, שבעבר איישו את העשיריה המובילה והשנה ירדו בכ-50-80 אחוזים.

ירידות בולטות היו גם אצל סיאט, סובארו ושברולט. מחוץ לטבלה ניתן לאתר את פורד שירדה למקום ה-25 בדירוג הכללי, פיאט שבמקום ה-34 לאחר ירידה של 40% והונדה שנמצאת במקום ה-37 עם ירידה של 86% ומלאי כמעט לא קיים של רכבים זמינים.
מבין היבואנים, נרשמה עליה של 7% עד 12% אצל כלמוביל, טלקאר, יוניון מוטורס ולובינסקי. לעומת זאת, מאיר ירדה ב-63%, קבוצת UMI ירדה ב-54%, צ'מפיון מוטורס ירדה בכ-47%, סמלת ירדה ב-35%, מכשירי תנועה ב-13%, דלק מוטורס ב-4% וקבוצת קרסו צנחה בכ- 60% וירדה מ-7,090 מסירות ברבעון הראשון של 2021 ל-2,858 מסירות בלבד ב-2022.
מותגי היוקרה
בקרב מותגי היוקרה חל מהפך, ומרצדס תופסת את המקום הראשון - ומתברגת במקום העשירי הכללי מבין כלל מותגי הרכב שנמכרים בישראל. בנוסף, נמכרו עוד כמה מאות יחידות של דגמי מרצדס בערוצי היבוא האישי והמקביל.
גם
ב.מ.וו עוברת את אודי, שמצידה ירדה בשיעור ניכר של כ-33%. ירידות נרשמו גם אצל ג'יפ, וולוו, קדילאק, לנדרובר ואלפא רומיאו.

הדגמים הנמכרים בישראל
גם בטבלת הדגמים הנמכרים ביותר ישנן כמה הפתעות. יונדאי איוניק, במשלוחים האחרונים לפני הפסקת הייצור, תופסת את המקום הראשון - אך לא צפויה לצבור מסירות נוספות בהמשך השנה. הפיקנטו מפתיעה גם כן לטובה, אולי בשל מלאים מצומצמים אצל המתחרה יונדאי i10. גם הטוסון נהנה על חשבון הספורטז', שברבעון הראשון סיים את המלאי של הדור היוצא לקראת השקת החדש.
טויוטה יאריס קרוס נהנתה מצמצום המלאים של היאריס הרגילה ותפסה את המקום החמישי, בצמוד לראב 4. האלנטרה החדשה של יונדאי התברגה גם כן בעשיריה המובילה.

בעשיריה השניה ניתן גם כן למצוא שמות חדשים, ובהם יונדאי וניו, מיצובישי ספייס סטאר, יונדאי סונטה וקיה סלטוס. בשנה שעברה כיכבו במקומות הגבוהים דגמים כמו סקודה אוקטביה, שברולט ספארק, מיצובישי אאוטלנדר, טויוטה יאריס, סיאט איביזה וארונה ורנו גרנד קופה - כולם סובלים השנה ממחסור בולט במלאים ונמכרו במספרים נמוכים מבעבר.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות