דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

2017, רבעון ראשון: עליה נוספת במכירות הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...


דו"ח המסירות המלא של איגוד יבואני הרכב מתפרסם בתקופה האחרונה אחת לרבעון, כך שרק כעת מתפרסמים הנתונים המלאים על מסירות הדגמים השונים בשנת 2017. אחרי 3 חודשים, ניתן לזהות עליה של 8.9% במסירות הרכב החדש בישראל, עם כמעט 100,000 כלי רכב חדשים שעלו על הכביש בתקופה זו. עוד בדו"ח: יונדאי חוזרת להוביל את השוק, מאזדה בנסיגה וסיטרואן מתברגת לעשיריה הראשונה.

בטבלת המסירות של המותגים השונים, יונדאי חוזרת למקום הראשון על חשבונה של קיה - ופותחת פער ניכר של כ-3,600 מסירות. הקפיצה של יונדאי נרשמה הודות לביצועים יפים של האיוניק החדשה, וגם הלהיטים הקבועים - טוסון, i10, אלנטרה ו-i25 הראו נתונים יפים.



בטור השמאלי בטבלה: המספרים בירוק מסמנים עליה בשיעור גבוה מהגידול הכללי בשוק (כלומר, עליה בנתח השוק). המספרים בשחור מסמנים עליה בשיעור נמוך מגידול השוק. המספרים באדום מסמנים ירידה.
טויוטה, למרות כ-1,000 יחידות של ה-C-HR החדש, הראתה צמיחה נמוכה בלבד. וזה עוד טוב לעומת מאזדה, שפתחה את השנה עם צלילה של כ-28%. ייתכן ובחודשים הקרובים ישתפר מצבה עם תחילת המכירות של ה-CX-3. סוזוקי צומחת ב-65% מרשימים, בין היתר הודות להשקת הקרוסאובר המחודש;

חברת "קרסו", יבואנית רנו, ניסאן ודאצ'יה, יכולה לטפוח לעצמה על השכם עם זינוקים של 60%, 43%  ו-40% בהתאמה. לעומתה, צ'מפיון מוטורס יכולה להיות מאוכזבת: סקודה אמנם עלתה ב-10%, אך סיאט ואודי צמחו בקצב נמוך מצמיחת השוק, ואילו פולקסווגן התרסקה עם ירידה של 22%.

רנו טווינגו

עליה מרשימה ביותר נזקפת לזכותה של שברולט, עם כמעט 50%, וגם לובינסקי יכולה להיות מרוצה עם התברגות ראשונה מזה שנים רבות של סיטרואן בעשיריה הפותחת, עליה של 20% בפיג'ו ואפילו המותג MG הסיני זינק בכ-400%.

חגיגה לא קטנה נרשמה גם אצל מותגי היוקרה, בעיקר אצל היקרים והאקזוטיים מביניהם. מלבד עליה של כ-25% במרצדס, שמופיעה בטבלה, פגשנו ברבעון הזה גם בעליה של 78% בקדילאק, 32% באלפא רומיאו, 97% ביגואר, 305% במזראטי, 240% בפורשה, 300% באסטון מרטין ו-33% בפרארי. מהצד השני של המטבע, נרשמו ירידות קלות במסירות ב.מ.וו, לקסוס, וולוו, אינפיניטי ולנדרובר.

מזראטי לבנטה


10 הדגמים המובילים
בטבלת הדגמים אין שינויים של ממש לעומת נתוני השנה שעברה, אלא רק חילופי מקומות. זה לא מובן מאליו: הפיקנטו, בימיה האחרונים לפני הגעת הדור החדש, מכרה כמעט 4,000 יחידות ברבעון; האוקטביה התייצבה במקום החמישי, כשמרבית המכירות הן לדגם שלפני מתיחת הפנים. וגם הספורטז' והטוסון, צמד מובילי השוק, מתמודדים כיום עם תחרות קשה בהרבה מזו שהיתה להם בשנה שעברה.



במקום ה-11 התייצבה יונדאי איוניק החדשה - שהיתה המכונית ההיברידית הנמכרת ביותר ברבעון הזה. גם סיטרואן ברלינגו היה קרוב מאוד לטבלת העשיריה הפותחת, וכך גם ניסאן מיקרה, סקודה ראפיד, יונדאי אלנטרה ויונדאי i20. בקיצור - ישראלים אוהבים קוריאניות. לא מפתיע, נכון?

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה