דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו 5 (מבחן ראשון) – סוכריה מוטורית

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי שלושה עשורים וחצי, רנו 5 חוזרת לכבישי ישראל. ולצעירים שבקוראים נזכיר כי ה-5 המקורית הייתה מהמכוניות המוצלחות ביותר של רנו בהיסטוריה, מחלוצות קטגוריית הסופר-מיני באירופה וגם אחת הנמכרות ביותר שם. היא אפילו נמכרה בצפון אמריקה, עניין נדיר למכוניות צרפתיות, שם כונתה לה-קאר.

הקליאו שהחליפה אותה נמכרה אמנם במספרים גבוהים בהרבה (כ-17 מיליון יחידות לעומת 9 מיליון), אבל גם סימלה את השינוי הגדול ברנו. במקום ייחודיות ופריצת דרך, ניסיון לייצר מכוניות יעילות ומתקדמות כמו פולקסווגן בה רצתה להתחרות.

החייאת ה-5 נולדה מתוך משבר עמוק ומתמשך שפקד את רנו בעקבות מספר החלטות גרועות ואירועים כמעט-הזויים דוגמת שערוריית המנכ"ל הקודם (קרלוס גוהן). במהלך כמעט נואש לשקם את ההריסות, הובא לוקה די מאו (שפרש מאז), עם גישה חדשה לגמרי - התבססות מחודשת על דגמים אמיצים, שונים, כאלה שמנגנים על מיתרים נכונים. תהליך דומה אותו ביצע בפיאט עם החייאת ה-500 ב-2007.

סיכום: ה-5 היא אחת המכוניות המהנות בהן נהגנו בשנים האחרונות, ונהיה ראשונים להודות שלמראה המיוחד חלק לא קטן בכך. מדובר ללא ספק בקלף החזק ביותר שלה, כזה שיציף באחריות רגשות נוסטלגיה בקרב מבוגרים ויעורר חשק בצעירים. לא פחות ואולי אפילו יותר ממתחרות כמו פיאט 500 ומיני קופר.

  • מתחרים ישירים: מיני קופר E, פיאט 500e
  • מחיר (לרכב הנבחן): 177 אלף שקל (182 אלף שקל)
  • טוב: עיצוב, מושבים, נוחות נסיעה, יכולת דינמית
  • בסדר: ביצועים, טווח נסיעה, אבזור
  • טעון שיפור: מושב אחורי, מחיר
  • ציון: 9

אבל לא רק מראה. איכות הנסיעה גבוהה בעיר ומחוצה לה, אפילו עם קורטוב הנאה מנהיגה - עניין נדיר בחשמליות בסביבת המחיר הזו. היא אינה נקיה מחסרונות: המושב האחורי שלה צפוף, איכות החומרים מאכזבת ותג המחיר גבוה לא רק ביחס למתחרות סיניות, הוא גם גבוה משמעותית מהתמחור שלה באירופה, שאמור היה לקבוע את מחירה כאן על כ-20 אלף שקלים פחות.

נותר אם כך להניח שהיבואנית רואה בה מכונית תדמית, לא אחת שתשבור את שוק המכירות אלא תשמש בעיקר תכשיט מוטורי אופנתי. ומבחינה זו לפחות, היא זוכה בציון מושלם.

איך נראית: ה-5 נראית מצוין, מושכת תשומת לב בכל פינה בה ביקרנו בארץ, וגם אנחנו מצאנו עצמנו מביטים בה שוב ושוב, מכל זווית אפשרית. ההומאז' לגרסת המקור פשוט נהדר, עם נגיעות מודרניות מתבקשות כמו יחידות התאורה מלפנים עם דגל הטריקולור או הספרה 5 המוארת על המכסה הקדמי.

סביבת הנהג לעומת זאת שגרתית יותר (מדי), עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.3) ומסך מגע ("10.1 עם מערכת הפעלה של גוגל, תוך שמירה על מתגי בקרת אקלים כך שהתפעול קל ונוח. מימין להגה יש לא פחות משלושה מנופים: לשליטה במערכת השמע, למגבים ולבורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור) - עם פוטנציאל בלבול מיותר.

הדיפון דמוי-ג'ינס אהוב עלינו, אבל יש יותר מדי פלסטיק מחוספס וזול, בעיקר בהתחשב בתג המחיר. המושבים הקדמיים הם מהטובים עליהם ישבנו במכוניות מתחת לרף חצי מיליון שקלים, עם נוחות ותמיכה מרשימות לאורך זמן.

בהשוואה לקליאו, ה-5 קצרה ב-13 ס"מ (392 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-4 ס"מ (254 ס"מ) ולכן מרחב המחיה לנוסעים מאחור צנוע ביחס למקובל בדגמי סופר-מיני עם מנוע בנזין. לתא המטען נפח ראוי (326 ליטר) והוא כולל תא ייעודי לאחסון כבל טעינה, אבל אין תא מטען נוסף מלפנים כמקובל בחשמליות מודרניות.

אבזור הנוחות מינימלי ומסתכם במפתח חכם, מצלמת נסיעה לאחור ומשטח טעינה אלחוטי, בעוד מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת. מימין להגה יש מתג שמבטל באחת את מערכות ההתרעה המטרידות (על פי התאמה אישית מראש), לדעתנו סידור שצריך להיות חובה בכל מכונית מודרנית.

איך נוסעת: ה-5 מוצעת עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה (קדמית), עם 120 כ"ס וסוללת 40 קוט"ש בגרסת הבסיס או 150 כ"ס וסוללת 52 קוט"ש כמו ברכב המבחן. ההספק נמוך מהמקובל בחשמליות כיום, ולמרות שהביצועים טובים מסופר-מיני ממוצעת עם מנוע בנזין (8 שניות ל-100 קמ"ש), היא עדיין תהיה איטית משמעותית ברמזור ממרבית רכבי הפנאי החשמליים מסין שמשווקים בסביבת המחיר שלה.

גם מערכת הבלימה הרגנרטיבית פשוטה יחסית וכוללת שני מצבים: תגבור רגיל הדומה להאטה המתקבלת במכונית בנזין רגילה או מוגבר (B). מעבר בניהם מתבצע באופן נוח באמצעות ידית בורר מצבי הנסיעה.

רנו מבטיחה טווח תיאורטי של 407 ק"מ, אבל אנחנו הצלחנו להשיג טווח ריאלי של 350 ק"מ עם צריכת חשמל של 14.7 קוט"ש ל-100 ק"מ בממוצע המבחן. טעינה מהירה (100 קילוואט) מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% ב-33 דקות, נתון אותו אימתנו בעמדה ייעודית.

כבסיס משמשת פלטפורמת AmpR הייעודית לדגמים חשמליים, עם מערך מתלים המשלב תצורה רב-חיבורית מודרנית מאחור, עם כיול מוצלח המקנה לה נוחות נסיעה טובה מאוד. הן בספיגת שיבושים במהירות עירונית ונמוכה והן בשמירה על ריסון המרכב בכביש גלי במהירות גבוהה.

בידוד הרעשים פחות מבריק, עם נוכחות של רעשי רוח וגם רעשי דרך, כשחלק מהאשם נעוץ בצמיגי חורף (M+S) של גודייר - בחירה מוזרה ומיותרת לגמרי ומשמעותית פחות טובה מהקונטיננטל אקו-קונטק 6 בה צוידה המכונית בה נהגנו בדרום צרפת. יודגש - צמיגים אלו שמיועדים לתנאי אחיזה וטמפרטורה נמוכים שאינם שכיחים כאן, אחראים גם לרמת אחיזה נמוכה יותר בתנאים המקומיים.

 למרות זאת, ה-5 הפגינה איכות דינמית גבוהה, עם נכונות מרשימה לשינוי כיוון. תענוג של ממש ואיכות נדירה בעידן החשמלי. לבלמים ולהגה תחושה טובה וטבעית וכושר תמרון מצוין (10.3 מטר קוטר סיבוב) ברחובות צפופים או בכניסה לחניה.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 52 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 150 כ"ס / 25 קג"מ
  • הנעה: קדמית
  • אורך: 392.2 ס"מ
  • רוחב: 177.4 ס"מ
  • גובה: 149.8 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 254 ס"מ
  • משקל: 1,524 ק"ג
  • נפח תא מטען: 326 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 8 שניות
  • מהירות מרבית: 150 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): ארבעה כוכבים
  • מחיר: 177 אלף שקל

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 45 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה
">