דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'אקו 5 EV (מבחן ראשון) - וזה האח הקטן

Getting your Trinity Audio player ready...

ג'אקו רשמה פרק חשוב בהיסטוריית ההשתלטות הסינית על שוק הרכב המקומי, עם ה-7 שהפך השנה לדגם הנמכר ביותר כאן. הוא אומנם לא סיני ראשון שעושה זאת, ולא רכב פנאי ראשון שזוכה בתואר, אבל הוא כן היברידי-נטען ראשון שמוצא את עצמו בראש טבלת המכירות. לפחות סוג ההנעה לא לגמרי מפתיע, שכן החשמליות שתפסו את מקום הבנזין, נכנעו לאחרונה לגל חדש של היברידיות מתקדמות מאוד, מי שתופסות כעת את תפקיד "להיט המכירות העכשווי".

אבל ה-5, האח הקטן של ה-7 ההיברידי-נטען, מגיע אלינו בשתי גרסאות - בנזין כמו פעם, חשמל כמו עכשיו. ובניגוד לאחיו הגדול, נאלץ להשתלב או בקטגוריית בנזין שצריכה להוכיח כי אינה יקרה מדי מבחינת תחזוקה, או אחת עמוסת מתחרים סיניים שהביקוש לה הואט. לא חיים קלים.

סיכום: כמו אחיו הגדול, גם הג'אקו 5 מציע יחס מפתה של תמורה גבוהה למחיר סביר בשוק המקומי. הוא זול למשל מרוב להיטי המכירות החשמליים, מציע אבזור עשיר, ביצועים טובים ותא נוסעים שימושי.

  • מתחרים ישירים: צ'רי FX, איון Y, קיה EV3
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 160 אלף שקל (151 אלף שקל)
  • טוב: אבזור, ביצועים
  • בסדר: מושב אחורי, תא מטען
  • טעון שיפור: טווח נסיעה, נוחות, הנדסת אנוש
  • ציון: 7

אלא שהוא מפגין גם חולשות. למשל טווח נסיעה בפועל צנוע, איכות נסיעה לקויה בעיר ורק סבירה מחוצה לה, הנדסת אנוש ותפעול מערכות לא מבריקים. כך שלמרות תג המחיר האטרקטיבי, ובגלל סוללת מתחרים איכותיים, קשה לראות כיצד הוא משחזר את ההצלחה המסחררת של אחיו הגדול.

איך נראה: החלק האחורי דומה ל-7 הגדול וללא ספק החלק המוצלח ביותר במרכב, מזכיר את סגנון ריינג' רובר. גם החזית מיוחדת מעט, עם סבכה אטומה במקום גימור הפסים המשפחתי והמרשים. בסך הכל לא רע בכלל, למרות צבע לבן משמים.

סביבת הנהג משלבת לוח מחוונים דיגיטלי צר ("8.8) ומסך אנכי גדול ("13.2) האחראי על תפעול מרבית המערכות. איכות החומרים אינה אחידה, ולצד דיפון נאה דמוי עור יש פלסטיקה שחורה פשוטה מדי וקודרת. לשמחתנו, ובשונה מהמקובל בחשמליות סיניות רבות, נמנעו כאן מהתחכמות מיותרת ושמרו על מתגים סטנדרטיים לפתיחת חלונות וכיוון מראות, כיוון ידני לפתחי המיזוג וכיסוי בד אוטם לגג הזכוכית הגדול.

ועדיין. משטחי המגע על ההגה ועומס מערכות המופעלות מתפריטים רבים במסך המרכזי, פוגעים בנוחות התפעול. לוח המחוונים עמוס במידע ותצוגה בסגנונות שונים, עם כיתוב קטן מדי שמקשה על הקריאה בזמן נהיגה. מחשב הדרך מאפשר איפוס של המרחק בלבד, בעוד זמן הנסיעה וצריכת החשמל מתאפסים בכל תחילת נסיעה. וגם, התרגום לעברית רחוק מלהיות מלוטש.

תנוחת הישיבה גבוהה ושלטת עם שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים, אבל היינו שמחים ליותר תמיכה. כמעט כרגיל בסיניות, טווח הכיוון של ההגה מוגבל למרחק ולא כולם ימצאו בקלות תנוחת נהיגה מתאימה.

בהשוואה ל-7 הוא קצר ב-12 ס"מ (438 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-5 ס"מ (262 ס"מ), ממדים כמעט זהים לאחיו מבית - צ'רי FX. בכל זאת הוא מעניק מרחב מחייה סביר לשני נוסעים בוגרים, גם הודות לרצפה שטוחה לגמרי. לנוסע השלישי יהיה צפוף הרבה יותר. ובכל מקרה היושבים מאחור יהנו מפתחי מיזוג נפרדים, שקע טעינה ומשטחי חלונות גדולים שיהפכו את הנסיעה עבור הדור הצעיר לקצת יותר מעניינת.

למרות שהיצרנית מצהירה על נפח תא מטען של 480 ליטר, יש לזכור כי נתון זה מתייחס עד גובה התקרה, בעוד המדידה המקובלת באירופה היא עד גובה המדף, כך שבפועל הנפח צנוע יותר, גם אם מספק. מתחת לרצפה ישנו חלל גדול וייעודי לטובת גלגל חלופי, אך באופן תמוה, אחד כזה לא מסופק עם הרכב.

רשימת האבזור בגרסת המבחן הבכירה כוללת ריפודים דמויי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות, טעינה אלחוטית לסלולארי ודלת תא מטען חשמלית. מערך הבטיחות - שעבד היטב ולא הטריד יתר על המידה עם התרעות מוגזמות - כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

איך נוסע: מנוע חשמלי קדמי מפיק 211 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות - בדומה למתחרים הישירים - ומספק תאוצות ביניים טובות. כיול מצבי הרגנרציה אינו משכנע. כך למשל, החלש ביותר מתגלה כחזק מדי לנסיעה בין עירונית מהירה, בעוד החזק ביותר מותאם לנסיעה בעיר. ובכל מקרה, בכל תחילת נסיעה עובר הרכב מחדש לרגנרציה מינימלית - ומכיוון שבחירת המצבים מתבצעת באופן מסורבל דרך המסך, בפועל מרבית הנהגים פשוט יישארו במצב ברירת המחדל.

סוללת 58.9 קוט"ש מבטיחה טווח צנוע של 402 ק"מ, בפועל הוא צנוע יותר ועמד על 320 ק"מ בלבד בנהיגה מתונה למדי. אל תצפו ליותר מכך בתנאי אמת. היצרנית מבטיחה טעינה מהירה בקצב של 80 קילוואט עם מילוי מ-10% ל-80% בתוך כ-40 דקות, אך במפתיע הגענו ל-95 קילוואט ו-32 דקות מ-10% ל-80%. הפתעה לטובה.

נוחות הנסיעה אינה מרשימה, עם מהלך מתלה קצר מדי שאינו סופג כראוי שיבושים עירוניים במהירות נמוכה, ושיכוך נרפה שמנדנד את המרכב במהירות גבוהה יותר - או שיבושים גדולים יותר, בשני המקרים כאשר הבולם עמוס במשקל. גם בידוד הרעשים אינו משכנע, עם רעשי דרך בולטים גם במהירויות נמוכות יחסית.

בשונה מחלק מהמתחרים, ג'אקו מציידת את ה-5 החשמלי בצמיגי קונטיננטל אקו-קונטקט 7 איכותיים, בעלי אחיזה טובה יחסית. אבל ההגה חסר תחושה במצב רגיל (וקל מדי עם מרכוז אגרסיבי) או במצב "ספורט" הנוקשה יותר. לדוושת הבלם פעולה נקודתית המקשה לגלוש בעדינות לקראת עצירה מלאה.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 58.9 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 211 כ"ס / 29.4 קג"מ
  • הנעה: קדמית
  • אורך: 438 ס"מ
  • רוחב: 186 ס"מ
  • גובה: 165 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 262 ס"מ
  • משקל: 1,710 ק"ג
  • נפח תא מטען: 480 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 7.7 שניות
  • מהירות מרבית: 175 קמ"ש
  • כריות אוויר: 7
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 160 אלף שקל (151 אלף שקל)

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 24 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה