טויוטה קורולה (מבחן בזק) - פחות אירופית, יותר אמריקאית
טויוטה קורולה (מבחן בזק) - פחות אירופית, יותר אמריקאית
אחרי שנה וחצי של היעדרות בגלל החרם הטורקי, טויוטה קורולה חוזרת לישראל בייצור יפני ובמתכון אמריקאי. אבל ההבדלים הם לא רק בחותמת על הדרכון. מבחן מקומי ראשון
טויוטה קורולה היא המכונית הנמכרת אי פעם, עם למעלה מ-50 מיליון יחידות שיוצרו במשך קרוב ל-60 שנה. גם בישראל מדובר בלהיט מכירות ותיק, כך שהחרם שהטיל הנשיא ארדואן על ייצוא מוצרים שיוצרו בטורקיה, משם היא הגיעה אלינו בשנים האחרונות, יצר בשנה וחצי האחרונות בעיה של ממש ליבואנית.
כעת נפתר סוף סוף האתגר באמצעות יבוא הקורולה ישירות מיפן, אם כי לא במהדורה המוכרת שמיועדת לאירופה, אלא כזו שמיועדת ללקוחות אמריקאיים. נהגנו בה לאורך יותר מ-600 ק"מ ואנחנו יכולים לדווח מיידית - ההבדלים בין הקורולה שהכרתם לזו שתגיע מעתה, אינם זניחים.
סיכום: על פניו, מדובר באותה קורולה מוכרת - שימושית, חסכונית, עם נוחות נסיעה טובה רוב הזמן והנדסת אנוש מצוינת. מכונית אולד-סקול שמאפשרת לכל נהג להתיישב מאחורי ההגה ולהרגיש בבית בתוך שניות. אבל זה רק חלק קטן מהסיפור.
שכן המעבר לתקינה אמריקאית ובחירה ברמת גימור בסיסית מבעבר, הביאו עמם לא מעט פשרות. ובמילים ברורות יותר, ירידה באיכות החומרים ובאבזור, הגבלה על בחירת תחנות ברדיו וצמיגים שפוגעים בבידוד הרעשים ובהתנהגות הכביש. ולזה צריך להוסיף מושב אחורי צנוע יחסית למובילות הקטגוריה (סקודה אוקטביה למשל) וביצועים פושרים.
וכמובן, גם את החדירה העכשווית לשוק של מתחרות היברידיות-נטענות מתוצרת סין, שמשפרות באופן דרמטי את משוואת התמורה-למחיר ונהנות על הדרך גם מהטבת שווי שימוש נדיבה עבור מקבלי רכב צמוד - אחוז לא קטן מאלה שינהגו יום יום בקורולה החדשה. ובתנאים אלה, למרות מחיר נמוך מבעבר, חייה של הקורולה צפויים להיות לא קלים.
כן, היא תימכר במספרים נאים, אין לנו ספק. חברות ליסינג מאוהבות במכונית ששומרת מצוין על ערכה, נהנית ממוניטין אמינות יוצא דופן ותימכר בלי בעיות מיוחדות הלאה. ואגב, לא מעט לקוחות פרטיים מעריכים את אותן איכויות. אבל קשה להאמין שתצליח לשחזר את הצלחות הדורות הקודמים.
מה שונה: המראה הפך עגלגל יותר, עם יחידות תאורה שונות, פגושים אחרים וגם עם לוחיות רישוי בפורמט אמריקאי-מוקטן, לצד חישוקי "15 שנראים לפתע קטנים - והם אכן צנועים משמעותית מהמקובל כיום.
סביבת הנהג נבדלת במסך מגע שהוקטן ("8 במקום "9 או "10.5) ולוח מחוונים דיגיטלי רק בחלקו וקטן יותר ("7), לעומת מלא בעבר ("12.3). אין תמיכה בעברית והרדיו קולט תדרים אי-זוגיים בלבד - כך שלא ניתן למשל האזין לתחנות כמו גלגל"צ (91.8), גלי-צה"ל (96.6) או 99FM.
ובעיקר, איכות החומרים נמוכה יותר, עם פלסטיקה בסיסית על הדשבורד והדלתות, ואפילו עם הגה מפלסטיק במקום עור בעבר. חובה לציין כי שנים שלא נתקלנו בכך במכוניות חדשות.
בהתאם לייעוד לאמריקה, למושבים הקדמיים תמיכה צידית לא מרשימה שפוגעת בנוחות הישיבה בנסיעות ארוכות. גם מראות הצד קטנות מהמקובל - מתאימות לתקן אמריקאי - ולכן מכילות שטחים מתים גדולים יותר.
מפרט האבזור צומצם, עם בקרת אקלים חד-אזורית ללא פתחי מיזוג למושב האחורי, ואלה חדשות לא טובות עבור נוסעים מאחור בקיץ מקומי. וגם ללא טעינה אלחוטית לסלולרי וללא קיפול מראות חשמלי. ובהיעדר הבהוב כלשהו של האורות בפתיחת הרכב או בנעילה, קשה לדעת אם הרכב אכן ננעל וגם כמעט בלתי אפשרי לאתר אותו בחניון עמוס.
עם זאת, מפרט הבטיחות דווקא שודרג עם 10 כריות אוויר (7 בעבר) ותוספת של התרעת שטח מת כציוד תקני, בנוסף לבלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית שהוצעו בעבר.
השינוי היחיד במערכת ההנעה הוא לבלימה הרגנרטיבית, שכעת מקבלת נתונים מהרדאר ואמורה להתאים את העוצמה לכלי הרכב מלפנים, אך היא מייצרת האטה חזקה מדי שמטלטלת באגרסיביות וללא צורך את הנוסעים. ניתוק של הפונקציה הזו מתאפשר רק עם נטרול מלא של בקרת השיוט האדפטיבית, מחדש בכל תחילת נסיעה.
כיול המתלים מרגיש רך יותר, ויחד עם צמיגים בחתך גבוה יותר מתקבלת נוחות נסיעה טובה בתוואי העירוני, אך לא כל הבוחנים אהבו את אופי הריסון במהירויות גבוהות. בידוד הרעשים אף הוא אינו מוצלח, בין היתר בשל בחירה מיותרת בצמיגים רב-עונתיים (M+S) המותאמים לאקלים חורפי. הצמיגים האלו והכיול הרך יותר של המתלים גם פוגעים באחיזת הכביש, ובהתאם פוגעים בתחושת הביטחון של הנהג.
מה דומה: השימושיות נותרה זהה לקורולה המוכרת. מלפנים ישנו שדה ראיה טוב לצד היצע צנוע של תאי אחסון. הנדסת האנוש נותרה אחת מנקודות החוזקה שלה, הודות לשימוש במתגים פיזיים עבור מערכת המיזוג ומצבי הנהיגה, ועם תצוגות ברורות של המידע על גבי מסך המגע ולוח המחוונים. לסינים יש בהחלט מה ללמוד ממנה.
במושב האחורי המרווח ממוצע לרגליים, אך תקרה נמוכה פוגעת במרווח הראש ומקשה גם על חגירת ילדים במושבי הבטיחות. הקטלוג מדווח גם על צמצום של 100 ליטרים בנפח תא המטען, ל-371 ליטר בלבד, אך זהו שינוי שנובע רק משיטת המדידה האמריקאית - בעוד הנפח בפועל לא השתנה.
גם מערכת ההנעה ההיברידית נותרה דומה, עם מנוע בנזין (4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטר) ומנוע חשמלי בהספק משולב של 138 כ"ס. תוספת 0.7 שניות לזמן התאוצה ל-100 קמ"ש (10 שניות כעת) נובעת אף היא משיטת המדידה. בפועל הביצועים סבירים, ונדרשת לחיצה עמוקה על המצערת על מנת להשיג תאוצה זריזה. וזה גם מלווה בשאון מנוע ניכר שכן הוא מזנק לסל"ד גבוה וקבוע מצידה של תיבת ההילוכים הרציפה. צריכת הדלק נותרה חסכונית עם 18.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
מנוע: בנזין, 4 צילינדרים, 1.8 ליטר וחשמל
הספק מנוע בנזין: 98 כ"ס ב-5,200 סל"ד
מומנט מנוע בנזין: 14.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד
הספק / מומנט מנוע חשמלי: 95 כ"ס / 18.9 קג"מ
הספק משולב: 138 כ"ס
תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
אורך: 463 ס"מ
רוחב: 178 ס"מ
גובה: 143.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 270 ס"מ
משקל עצמי: 1,385 ק"ג
נפח תא מטען: 371 ליטר
זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 10 שניות, 180 קמ"ש
צריכת דלק, פליטת מזהמים: 21.3 ק"מ לליטר, 105 גרם CO2 לק"מ
בישראל, אחרי מיסים, אחרי רווח של היבואן. אני משער הרווח הנקי עליו של היבואן למעלה מ50,000 שח. הפריארים הישראלים יקחו משכנתא וירוצו לקנות. עוד שנתיים ערגילו אותם שמשפחתית סדן לא מאובזרת החל מ200,000. רצו לעשות את זה כבר ב2026 אבל לא הלך כי אין כסף אפילו לפריארים
אין מצב שזה רכב אמרקאי שוב היבואן החזיר הביא רכב שכנראה מיועד לברזיל או למדינה מתפתחת אחרת אמריקאי לא יקנה את האוטו הזה בחיים ומוכר לנו אותו במחיר של מכונית רגילה מעניין כמה כסף היבואן גוזר על הרכב הזה ? לגבי הרדיו זה עניין של קינפוג הם לא מייצרים רדיו שונה זה לא משתלם
להביא ממקום למקום, להניע כל יום, לא לבזבז ימים וכסף בתיקונים אינסופיים, בלי ממשקי משתמש מפוקפקים על מסך ענק, בלי משחקים. מניעה בבוקר, נוסעת ומגיעה. שנה אחר שנה אחר שנה. לי זה מתאים, זה תפקידו של רכב. יש כאלו שיעדיפו שהרכב יפנק אותם. לא מפנק - לא קונים. זכותם וזו דעה לגיטימית. אני מעדיף שרכב ישרת את צרכי ההתניידות שלי באמינות, ואם הוא גם סחיר ושומר על הערך - בכלל מצוין.
פעם שהיו אומרים "אמריקאי" זה היה תג-איכות. אחרי שנים שהאמריקאים מתרכזים במקסום רווחים על חשבון איכות אנחנו רואים את התוצאות. אמנם הטיוטה יפנית אבל הבניה לפי התקן האמריקאי: יותר פלסטיק, איכות נמוכה של חומרים, ומקסום רווחים.
מיושנת? לך תקנה פרארי. עלק "בארץ קטנה....חצי סיכה על מפת העולם", מה אתה מחפש. אם אני רק רוצה אני יכול מחר לקנות מרצדס. אבל מה עם ביטוח רישוי וגנבים וכו'. קניתי לפני שנה קורולה 2021מליסינג(בטרייד) 95K ק"מ. עברתי מ I20. הבדל גדול. לא נוהג הרבה, אבל נהנה מאוד. עד עכשיו ללא שום תקלה. ב100K אכנס למוסך מורשה לעשות טיפול. שבת שלום ושבוע טוב. וחודש טוב.
אני מזמן מחרים מוצרים טורקיים, אלא אם זה משהו שמאוד נחוץ לי ואין תחליף. ראיתי צנצנת חציל קלוי במחיר טוב. מטורקיה. לא קניתי. אקנה אחלה או צבר!! גם החרמת טורקיה וגם ציונות!
רכב מיותר. סליחה אבל מרווח גחון עלוב שגורם לדפיקות בכל מדרכה, הרכב לא סוחב ועכשיו הוא גם לא נח בנסיעות ארוכות. תודה לבאבא גנוש אני מוותר על הסמל של טויוטה. תפסיקו לעקוץ אותנו. 120 אלף זה הטופ לעגלה הזו.
אתם יכולים להגיד מה שבא לכם מיושן , לא יודע מה לא יודע מה, טויוטה רכב שאתה שם דלק ונוסע , תעשה טיפולים לפי זמנים וזהו. רכב שלא מאבד ערך כמו כל השאר
יש לי כבר 6 שנים קאמרי אוטו הכי טוב שהיה , אמין נוח חסכוני
קניתי ב 210 כעבור 6 שנים עדיין שווה 140
לכו לקנות סיני ואז תבכו