למכירה, מקונצרן מאוכזב? סטלנטיס שוקלת למכור את מזראטי
למכירה, מקונצרן מאוכזב? סטלנטיס שוקלת למכור את מזראטי
יצרנית מכוניות היוקרה היחידה בקונצרן הענק בדרך לבעלות סינית? מכירות המותג צנחו, תוכניות לדגמים חדשים הוכנסו להקפאה. מה יקרה למותג האיטלקי הנחשק? בסטלנטיס מכחישים, לפחות רשמית
האם סטלנטיס מתכננת למכור את מותג היוקרה האיטלקי מזראטי? עשור אחרי שנפרדה מפרארי, שהפכה לחברה עצמאית הנסחרת בבורסה, סטלנטיס בוחנים את עתידה של מזראטי, מי שהייתה לאורך שנים שותפתה לייצור של פרארי. בקונצרן הענק, שכולל בין היתר מותגים כמו פיאט, פיג'ו, סיטרואן, אופל, קרייזלר, ראם ודודג', שוקלים להיפרד ממזראטי בעקבות צניחה במכירות, כך על-פי שני מקורות בקונצרן ששוחחו בעילום שם עם סוכנות הידיעות רויטרס.
מכירות מזראטי צנחו בשנה שעברה ביותר ממחצית ל-11,300 יחידות בלבד, וגררו את המותג להפסדים של קרוב ל-260 מיליון אירו (יותר ממיליארד שקל). בסטלנטיס הקפיאו תוכניות להשקת דגמים חדשים ואת תוכנית החומש של המותג ועובדים על תוכנית חדשה. גם השקת מכונית ספורט חשמלית המבוססת על ה-MC20 בוטלה, לאחר שביצרנית גילו שהביקוש לה קטן בהרבה משציפו.
על-פי אחד המקורות, בסטלנטיס הגיעו למסקנה שבאורווה שלהם יש פשוט יותר מדי סוסים. לדבריו, בקונצרן סבורים שעליהם למקד פעילות במותגים עממיים או לכל הפחות רווחיים יותר, כאלו המאפשרים גם חלוקה טובה יותר של משאבי פיתוח.
בעוד דגמי מזראטי מכוונים לקהל המעוניין במכוניות ייחודיות עם ביצועים וטכנולוגיה שלא משותפת לדגמים אחרים, מרבית מותגי סטלנטיס עושים שימוש בפלטפורמות משותפות, כולל חלקים רבים שאינם נראים לעין (חשמל, תוכנה, מנועים ועוד).
לפי המקורות, "כל האפשרויות (למזראטי) על השולחן". הם הוסיפו כי חבר המנהלים של סטלנטיס חלוק עדיין בדעתו בנוגע לעתיד מזראטי: חלק מהמנהלים סבורים שלא ניתן להשיק מחדש את המותג באופן רווחי וכי מכירתו תהיה האפשרות המועדפת. אחרים סבורים שלמותג עדיין יש ערך, וכי מכירת מותג היוקרה היחיד של הקונצרן תהווה מכה תדמיתית משמעותית.
בסטלנטיס שכרו באפריל האחרון את חברת הייעוץ מקנזי, שקיבלה מנדט לבחון את יעילות הקונצרן בכל השווקים, אך עם דגש על השפעת מלחמת הסחר שיזם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על מותגים כמו מזראטי ואלפא רומיאו. תוכניות החומש של שני המותגים האיטלקיים, שמיובאים לארה"ב מאירופה, נמצאות תחת בחינה מעמיקה נוכח המצב.
על-פי הדיווח של רויטרס, עתידה של מזראטי נמצא בבחינה עוד לפני שמונה לסטלנטיס מנכ"ל חדש, אנטוניו פילוזה. פילוזה צפוי להיכנס לתפקיד ב-23 ביוני, ומיד יידרש למצוא דרכים לייעל את היצרנית, לבנות לה תוכנית להשקת דגמים חדשים – או להוביל תוכנית להיפרדות מסטלנטיס. גם מכירת המותג נמצאת על הפרק, כך על-פי המקורות.
השמועות על האפשרות למכירת מזראטי החלו עוד בימי קרלוס טאווארס, מנכ"ל סטלנטיס היוצא. טאווארס, שהתפטר בדצמבר בעקבות אכזבה מביצועי הקונצרן בארה"ב, הודיע באוקטובר כי יבחן את מקומם של כל מותגי הקונצרן עד 2026.
מסטלנטיס נמסר בתגובה לפניית רויטרס כי "עם כל הכבוד, מזראטי לא למכירה".
אף אחד לא קונה מזארטי בהתאם למחיר הטיפולים. הרכב לא מעניק חוויית נהיגה עדיפה, המחיר שלו בין הגבוהים בקטגוריה, המיסוי באמריקה מסיט את הלקוחות לקורבט ולכן צניחה חזקה במסירות שלהם
לפני שנים החלום שלי היה מזראטי אבל אחרי זמן מה זה הפך לבנטלי. בשנה שעברה קניתי בנטלי ברוקלנדס משנת 1997. שלוש המכוניות שלנו נוסעות בבנזין. אני ואשתי לא אוהבים מכוניות חשמליות. לכל אחד בשכונה שלנו יש מכוניות בנזין.
המנכל שפוטר קרלוס לקח מותגים רבים והרס אותם אחד לאחר השני, למעט פאררי שהצליחו לחמוק מידיו הפושעות.
חתיכת טינופת שהיה גרוע יותר מהטרוריסט קרלוס, נכנס ברעש וצלצולים ל]טר עשרות אלפי עובדים, להוריד בעלויות ח"ג ולחסל את איכות המכוניות , אפילו ג'יפ שהיו סמל לרכב העמיד ביותר הפך לשבר כלי מתפרק בידיו.
כל זה בכדי לייצר עליה במחיר המניה בכל רבעון ע"ח השמדת החברה בטווח הבינוני
לקח לסטלנטיס כנראה הרבה זמן להבין את מה שהאיטלקים הבינו מזמן שמזראטי זה פרארי לעניים
חוץ מזה אם מדברים על ה"סוסים" של סטלנטיס אז צריך לדייק מדובר בעגלות כמו פיג'ו סיטרואן ופיאט
כולכם יודעים שיש לנו 3 מכוניות אבל יש לי גם Citroen SM משנת 1972 . Maserati היה בבעלות Citroen משנת 1968 עד 1975. Citroen השתמש במנוע Maserati של 6 צילינדרים. Citroen הסיר שני צילינדרים משמונה צילינדרים של מנוע Maserati. למנוע היו שלושה קרבורטורים. ל-SM היו 240 כ"ס. לוח המכשירים הארוך הקדמי של מכונית זו היה מ-Citroen. ה- SM נמצא באחד משלושת המוסכים בבית הענק שלנו. הסיבה שאני לא יכול לנהוג ב- SM היא בגלל שיש בעיה עם הסנכרון בין ההילוכים.