בקצרה:
- ראם עידכנה את הטנדר הגדול שלה, ושלחה אותו ארצה
- יצויד מעתה במנוע מחוזק ותיבת הילוכים חדשה
- המחיר מתחיל ב-283 אלף שקל

מתעדכן: ראם מתחילה לשווק בישראל את גרסתו עדכנית של הטנדר הגדול שלה, שיוצע כבעבר בגרסאות 2500HD ו-3500HD עם משקל העמסה גבוה יותר. תג המחיר מתחיל ב-283 אלף שקל (לא כולל מע"מ), התייקרות של 8,000 שקל.
השינויים העיצוביים צנועים ומתמקדים ביחידות תאורה ובסבכה שונים. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) במקום היחידה האנלוגית כציוד תקני בכל הגרסאות, ומסך מגע גדול יותר ("12 בלראמי הבסיסי, "14.5 בלימיטיד היקר יותר) עם מצלמות HD היקפיות כציוד תקני. הגרסה הבכירה מוסיפה גם מסך מגע ("10.25) עבור הנוסע מלפנים.

מתחזק: מנוע קאמינס (6 צילינדרים טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר) מקבל רכיבים מחודשים (סעפת יניקה, מגדש, שסתומים, בוכנות והזרקת דלק) שמסייעים לו להפיק 430 כ"ס, 60 כ"ס יותר מבעבר. עם זאת, מספר זה עדיין צנוע ממנועי V8 של המתחרים האמריקאים: שברולט סילברדו (470 כ"ס) ופורד F250 (475 או 500 כ"ס בהתאם לגרסה).
שינוי נוסף הוא תיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה של ZF (6 יחסים בעבר), בעוד תיבת ההעברה נותרה ללא שינוי - אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.
בעתיד תשווק גם גרסת ריבל המשפרת את יכולת השטח, אך היא מוצעת רק עם מנוע בנזין, V8 המי בנפח 6.4 ליטר עם 405 כ"ס. היא נבדלת מהגרסאות הרגילות בבולמי זעזועים של בילשטיין, צמיגים גדולים יותר ("33) ואגרסיביים יותר של גודייר דורטראק, עם שיפור קל בזוויות הגישה-נטישה ומרווח הגחון. עוד באבזור הייחודי: מיגון מקורי לחלקי המרכב התחתון ונעילה לדיפרנציאל האחורי.

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור בגרסת הבסיס (עם חמישה או שישה מושבים) כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי למושב נהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מפתח חכם עם הנעה מרחוק, צמד משטחי טעינה אלחוטית, צמד תאי אחסון בארגז (RamBox) ודלת ארגז נפתחת חשמלית. גרסת חמישה מושבים מוסיפה גם צמד משטחי טעינה אלחוטית וחימום למושבים האחוריים.
הגרסה הבכירה (320 אלף שקל) תוצע רק בגרסת חמישה מושבים, ומוסיפה מדרגות צד מתקפלות חשמלית, חלון שמש ומערכת שמע משודרגת (הרמן קרדון עם 17 רמקולים). מערך הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

מה אנחנו חושבים: הטנדר של ראם נחשב מאז נחת כאן לפני חמש שנים לטוב בקטגוריה, וגם ניצח לראשונה בהיסטוריה את מתחריו האמריקאים במבחן השוואתי. אלא שמאז המתחרות פורד ושברולט הציגו גרסאות עדכניות ומשובחות.
אז כן, השינויים שעבר הראם ישפרו את הביצועים שהיו מנקודות החולשה המעטות שלו, אבל, הדרך היחידה לגלות עד כמה הוא טוב מולם תהיה במבחן השוואתי מקיף. שיבוצע כמובן בזמן הקרוב.