בקצרה:
- ג'אקו 5 מקבל יחידת הנעה שלישית
- עם 221 כ"ס והבטחה לכמעט 19 ק"מ לליטר
- המחיר: מ-155 אלף שקל

היברידי, בלי כבל: ג'אקו מתחילה לשווק גרסה היברידית ל-5, שתצטרף לגרסאות הבנזין והחשמל שנחתו כאן לפני כארבעה חודשים. המחיר מתחיל ב-155 אלף שקל, יקר ב-7,000 שקל מגרסת הבנזין וב-4,000 שקל מהחשמלית.
מערכת ההנעה כוללת מנוע חשמלי קדמי (201 כ"ס) המשמש כאחראי העיקרי על ההנעה, ולצידו מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטרים (141 כ"ס). בדומה למערכות הנעה חשמליות, גם כאן אין תיבת הילוכים ובמקומה יש תיבת הפחתה עם הילוך יחיד.
ההספק המשולב עומד 221 כ"ס, תוספת של 74 כ"ס לגרסת הבנזין, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות (2.4 שניות פחות). צריכת הדלק המוצהרת היא 18.8 ק"מ לליטר, שיפור של 32%.

מה עוד צריך לדעת: המראה החיצוני זהה לגרסת הבנזין, עם סבכת הפסים המוכרת של המותג מלפנים, בניגוד לסבכה האטומה-למחצה של הגרסה החשמלית. נפח תא המטען עומד על 410 ליטרים, קטן ב-70 ליטרים מגרסאות ההנעה האחרות.
רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס ("פרימיום") לוח מחוונים דיגיטלי ("8.8), מסך מגע ("13.2), מפתח חכם (כולל הנעה מרחוק), מצלמות היקפיות וחישוקי "18. הגרסה הבכירה ("לקשרי", 164 אלף שקל) מוסיפה ריפודים דמויי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.
מערך הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים כולל על תנועה חוצה מלפנים ומאחור ועל פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: ג'אקו 5 עדיין לא מתקרב להצלחה ההיסטרית של אחיו הגדול, ה-7, בעיקר מכיוון שהוא שווק עד כה עם יחידות הנעה פחות פופולריות - האחת עם מנוע בנזין בזבזן, השניה עם חשמל ומגבלת טווח. כעת הוא סוף סוף מקבל גרסה היברידית, לה פוטנציאל להפוך לנמכרת ביותר כשהיא מאתגרת מתחרים ותיקים כמו טויוטה יאריס קרוס, ניסאן ג'וק ויונדאי קונה. נחכה לתגובה מצידם.