הצעה חדשה ומפתיעה במיוחד מגיעה דווקא מיצרניות הרכב הגרמניות: הגבלת כוח למכוניות היברידיות נטענות (PHEV), כאמצעי ענישה למי שלא יקפיד על טעינת הסוללות. כן, היצרניות מהמדינה שנודעה באוטובאנים חסרי הגבלת מהירות, רוצות להעניש צרכנים שלא דואגים מספיק לזיהום האוויר.

בראיון ל"פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג", הסבירה הילדגארד מולר, יו"ר התאחדות יצרניות הרכב הגרמניות (ה-VDA), כי לדעתה יש מקום לתמרץ נהגים להשתמש יותר ביכולת הנסיעה החשמלית של מכוניות היברידיות נטענות, על חשבון מנוע הבנזין. הדברים נאמרו בעקבות דו"ח שפורסם לאחרונה, לפיו מכוניות שמשלבות מנוע בנזין, מנוע חשמלי ומצברים גדולים יחסית, מזהמות בפועל עד פי 5 מנתון המעבדה. לכך אחראית בעיקר העובדה שנהגים רבים לא טורחים להטעין את הסוללות לפני כל נסיעה, כך שמנוע הבנזין נדרש לפעול זמן רב יותר.
הדו"ח, כמו גם ממצאים דומים שפורסמו בעבר, הובילו לסערה בתעשיית הרכב ובקרב בכירים באיחוד האירופאי, שמחפשים דרכים לעודד את הציבור לעבור למכוניות ידידותיות יותר לסביבה. זאת, לקראת החלת איסור מכירת מכוניות הפולטות פחמן דו-חמצני בזמן הנסיעה ביבשת החל מ-2035. ב-VDA העלו את ההצעה בתקווה ליצור אלטרנטיבה לאיסור המוחלט: ליצור תמריצים לשימוש מוגבר בכושר הנסיעה החשמלי של דגמי PHEV, ובכך לאפשר המשך מכירת דגמים כאלה גם מעבר ל-2035.
לפי מולר, "בעתיד מכוניות היברידיות נטענות יכולות להיות מתוכננות כך שטעינת הסוללות תהיה חובה" לצורך התפעול שלהן בכוח המלא. אי טעינת הסוללות תוביל לא רק לירידת הכוח החשמלי, כפי שכבר קיים כיום בהיברידיות רבות, אלא גם להגבלת כוח מנוע הבנזין, זאת באמצעות שינויים למפת ניהול המנוע על-ידי מחשב הרכב.

מיותר כמעט לציין כי הגבלה שכזו כפי הנראה לא תתקבל באהדה רבה מצד נהגים בגרמניה, שלאורך שנים הביעו הסתייגות מכל הגבלת מהירות שהוצעה במדינה – גם משיקולי איכות סביבה. הגבלות דומות גם במדינות שכנות בהן יש הגבלת מהירות, למשל הפחתת המהירות המרבית בהולנד לפני מספר שנים כדי לצמצם את זיהום האוויר, הובילו למחאה ציבורית ובוטלו בחלק מהמקרים.
ההגבלה הזו, אם תיושם, ככל הנראה לא תעזור לתעשיית הרכב הגרמנית: בעוד ב-VDA מקווים שזה יאפשר להמשיך למכור מכוניות עם מנוע בעירה פנימית, שם יש להם יתרון יחסי מול הסינים – שחודרים ליבשת בעיקר עם חשמליות – הצצה לנתוני המכירות בשוק הרכב הגדול באירופה מגלה תמונה מפתיעה: כבר היום הרכב הנמכר ביותר עם הנעה היברידית נטענת הוא BYD סיל U המיוצר בסין.