מי שהובילה עד השנה בנחת את מכירות החשמליות באירופה, ואפילו הצליחה להתברג לרגע להובלה הכללית, סובלת השנה מקריסה מוחלטת בשווקים מרכזיים. מזל שיש לה את נורווגיה
קשה להפריז בחשיבותה של טסלה כמחוללת שינוי קיצוני בתעשיית הרכב, במסגרתו ויתרו רבים ברחבי העולם על בנזין מזהם לטובת מנוע חשמלי שקט ונקי - בזמן הנסיעה. יצרנית הרכב האמריקאית הובילה בגאון את המהפכה החשמלית בעשור הקודם ותחילת הנוכחי, אבל נראה שהתקופה האחרונה לא עושה עימה חסד. אחרי שנים של הובלה נוחה בשוק החשמליות האירופי, ואפילו התברגות לצמרת דירוג הדגמים עם המודל Y, נראה שההתנהלות האישית של מאסק, ארסנל דגמים מיושן ומלחמת הסחר, נתנו את אותותיהם.
מכירות טסלה באירופה קרסו בשווקים מרכזיים באוגוסט, חודש שמיני ברציפות של ירידות. בצרפת הן נחתכו כמעט במחצית לעומת אוגוסט 2024, זאת למרות ששוק החשמליות הכללי היה יציב וכלל שוק הרכב דווקא עלה ביותר משני אחוזים. בדנמרק הן ירדו ביותר מ-40%, ובשוודיה התקבלה המכה הכואבת ביותר: רק כ-200 יחידות נמכרו, צניחה של יותר מ-80%. השווקים הגדולים באירופה, גרמניה ובריטניה, עוד לא דיווחו את נתוני אוגוסט, אך גם שם טסלה צפויה להציג ירידה בהמשך למגמה השלילית השנה.
לירידות החדות, שעה שממשלות ברחבי אירופה מנסות לתמרץ קניית חשמליות בדרכים שונות כדי להילחם בהתחממות הגלובלית, אחראים שורה של גורמים. אחד הבולטים שבהם הוא מנכ"ל טסלה בעצמו, אילון מאסק, שהשתתפותו בממשל טראמפ בתחילת השנה ושורת התבטאויות אומללות, הובילה לזעם בקרב הציבור הליברלי יותר באירופה - קהל יעד ברור של מכונית חשמלית. מלחמת הסחר שבה פתח טראמפ ומעורבותו של מאסק במערכות הבחירות באירופה, תוך שהוא תומך במפלגות ימין קיצוני, לבטח לא עזרו.
אלא שאנליסטים מעריכים כי לקריסה, שנובעת ללא ספק מהפגיעה התדמיתית, יש גם סיבות "מסורתיות" יותר: צמיחת המתחרות. ובפרט, מבחר גדול יותר של מכוניות חשמליות מייצור אירופאי ויותר מכך, מייצור סיני. לכך לא עזר גם תדרוך שעשה מאסק לאנליסטים בחודש יולי האחרון, שבו אמר כי לטסלה אין כלל בעיה במכירות באירופה. "הוא נשמע הזוי כשאמר שלטסלה אין בעיית מכירות", מסביר מתיאס שמידט, אנליסט בשמידט אוטומוטיב, לאחר שמאסק התעלם מכך שנתח השוק של טסלה נחתך ב-40% השנה מ-2.5% ל-1.7% בלבד.
בטסלה ניסו מוקדם יותר השנה לתרץ את הקריסה באירופה בעובדה שהמודל Y, הדגם הנמכר ביותר של היצרנית, עבר מתיחת פנים וכתוצאה מכך הייצור המקומי בגרמניה ירד. אלא שנתוני המכירות של אוגוסט, חודשיים אחרי תחילת שיווק מתיחת הפנים, לא מעודדים יותר: מכירות המודל Y קרסו בדנמרק באוגוסט ב-46.5% ובשוודיה ב-87%.
ואם בכל זאת צריך נקודת אור קטנה באירופה, כרגיל מספקת אותה נורבגיה. במדינה הצפונית, שעברה לשיווק מכוניות חשמליות בלבד בשטחה, טסלה רשמה דווקא עלייה במסירות באוגוסט בשיעור של כ-22%. זהו השוק המערב אירופאי היחיד, כך נראה, בו מעללי מאסק לא גרמו לנזק משמעותי, לפחות לא ארוך טווח לאחר ההלם הראשוני בתחילת השנה.
ובינתיים, כישלון מוקדם בהודו
עוד בשנת 2017, מאסק הבטיח כי טסלה תיכנס לשוק ההודי. המדינה המיושבת ביותר בעולם כבר מספר שנים, עם אוכלוסייה של 1.438 מיליארד נכון ל-2023, הייתה מאז חור שחור לא אופייני במערך השיווק של היצרנית. לאורך השנים שחלפו מאסק ניסה לשכנע מספר פעמים את נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו, להפחית את המכסים המוטלים על מכוניות מיובאות, ללא הצלחה. לכך לבטח לא עזרה מלחמת הסחר של טראמפ, שהטיל על הודו מכסים כבדים, שגרמו למודי לפנות לסין ורוסיה כשותפות אסטרטגיות.
בחודש יוני האחרון, טסלה השיקה סוף-סוף פעילות בהודו, עדיין ללא בסיס ייצור מקומי. התוצאות, כך נראה, לא מעודדות: לעומת יעד פנימי צנוע יחסית שעמד על 2,500 הזמנות בלבד, טסלה הצליחה לרשום פחות מרבע: רק 600. כתוצאה מכך, טסלה מתכננת לשלוח להודו השנה רק בין 350 ל-500 מכוניות ממפעלה בסין, זאת בהתאם למספר ההזמנות שיהפכו לרכישה בפועל.
זה עוד שלב שבו יצרני המכוניות החשמליות הולכים לסגור כמעט את כל מפעלי היצור של הקופסאות האלה על 4 שמטגנים לנהג ולמי שנוסע אתו את כל הגוף. הקרינה המסוכנת + חוסר ביקוש בשוק + בטריה שעולה אלפים+ ירידת ערך מטורפת + מחירי ביטוח גבוהים ישימו סוף לבדיחה הזאת הנקראת מכונית חשמלית. רק בנזין. +גלגל רזרבי.
הסינים הם המובילים בעולם במיוחד : byd ששברה שיא גינס במכירות מכוניות . 4.2 מיליון בשנה !!!! טסלה היתה חלוצת החשמליות משנת 2012 ונשארה על אותו קו ללא שינוי. רק הסברטראק המכוער שהוא לא כל כך צלח כמי שרצו. שילמדו מהסינים !!!!
עולם האנרגיה יתפתח בעתיד ,כל אמצעי התחבורה בעתיד הרחוק יהיו חשמליים,כולל מטוסים.
אנו חיים בהווה ולא כדאי להיות הראשונים שקונים חשמליות סיניות ואמריקאיות. אני עדיין נהנה מנהימת מנוע בנזין.
-דני טורונטו אתה חייב להגיב בנושא
-דני ישראל אתה לא חייב להגיב,ואם אתה מגיב, תגיב חכם.
הסיבה לקריסה של טבלה ושל כלי רכב חשמליים זו הסוללה. הקונים הבינו שאין טעם לקנות מוצר שבעוד 3-4 לא יהיה שווה כלום בגלל הסוללה. רכב זו השקעה לטווח ארוך (עשרות שנים).
בטח לא על פני כדוה"א. רוב יצרניות הרכב עדין עם מנוע בעירה. רוב הקונים לא רוצים לשמוע על רכב חשמלי מלא. מקסימום היברידי. מי שמוביל את נושא החשמל הם הסינים שהמכוניות שלהם באיכות סינית כלומר תת רמה. בעולם הבינו כי חשמל זה מקור לבעיות לא פחותות מאשר רכב עם מנוע בעירה. אחרון, טסלה זה זבל אמריקני בכל הדרו.
כשהבת שלי למדה באוניברסיטה עם אילון מאסק אף אחד לא חלם שהבחורצ'יק הזה יהיה עשיר העולם וימכור מכוניות. היום כבר כולם מכירים אותו.
חבל שהוא מוכר רכבים שמפיקים כמות גדולה של מיליגאוס והורג אנשים! אצלנו בטורונטו לא אוהבים רכבים חשמליים אלא רכבי בנזין. אם אילון מאסק יוציא מכונית בנזין אני אקנה.
גם אני למדתי עם אלון מאסק באוניברסיטה הכרתי את הבת שלך שהייתה שרלילה לא קטנה,היא נשנשה כמעט את כל הפקולטה כולל אותי במרפסת של מגורי הסטודנטים, אחרי לונג גו'ינט.הסיפור שלה עם אלון מאסק היה צורם במיוחד ולא אמשיך מטעמי כבוד.רק שתדע שיש לך נכד סודי מאלון
לא סיפורים של מאסק וטראמפ ולא קשקושים,
המכוניות פשוט לא מספיק טובות.
אם המכוניות היו טובות לא היה צריך לתת להן מיסוי נמוך, הנהגים היו קונים חשמלי כי יותר טוב.
הנהגים קונים בנזין כי בנזין יותר טוב, למרות המיסוי ההרבה יותר גבוה
לכל המתלהמים. מי שניסה פעם רכב חשמלי מבין את היתרונות העצומים. אין טיפולים, יעילות מקסימלית = פחות הוצאות אנרגיה, טווח מלא מתחיל כל בוקר לאחר טעינה בלי להיכנס לתחנות דלק. שקט בתא הנהג. תאוצות מטורפות בלי רעש וצלצולים. שלא לדבר על נהיגה כמעט אוטונומית שמקלה מאד על הנהג.
כל החסרונות שציינתם כבר לא קיימים. הסוללות הולכות ומוזלות. האמינות שלהן מצויינת ואין צורך להחליף גם אחרי מאות אלפי ק״מ. אין שום קרינה מזרם ישר. זה הכל אגדות.
שימו לב: תגובה מס' 7 מתחזה! אני הוא מתחזה לדני טורונטו והוא סתם מתחזה! אמנם הטקסט הוא שלי שכתבתי במקום אחר והוא הועתק במרמה לכאן. אני לא חוזר על דברי פעמיים.
לדעתי קביבו הוא המתחזה משום שבאופן מקרי מיד לאחר מכן הופיעה התגובה שלו שאגב מצחיקה לחצאין.
בנוסף, המתחזה בתגובה 7 שם כותרת הדומה משום מה בדיוק לכותרת של קביבו בתגובה 4...