דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

צרות בצרורות לטסלה: קריסה באירופה, התעלמות בהודו

Getting your Trinity Audio player ready...

קשה להפריז בחשיבותה של טסלה כמחוללת שינוי קיצוני בתעשיית הרכב, במסגרתו ויתרו רבים ברחבי העולם על בנזין מזהם לטובת מנוע חשמלי שקט ונקי - בזמן הנסיעה. יצרנית הרכב האמריקאית הובילה בגאון את המהפכה החשמלית בעשור הקודם ותחילת הנוכחי, אבל נראה שהתקופה האחרונה לא עושה עימה חסד. אחרי שנים של הובלה נוחה בשוק החשמליות האירופי, ואפילו התברגות לצמרת דירוג הדגמים עם המודל Y, נראה שההתנהלות האישית של מאסק, ארסנל דגמים מיושן ומלחמת הסחר, נתנו את אותותיהם.

מכירות טסלה באירופה קרסו בשווקים מרכזיים באוגוסט, חודש שמיני ברציפות של ירידות. בצרפת הן נחתכו כמעט במחצית לעומת אוגוסט 2024, זאת למרות ששוק החשמליות הכללי היה יציב וכלל שוק הרכב דווקא עלה ביותר משני אחוזים. בדנמרק הן ירדו ביותר מ-40%, ובשוודיה התקבלה המכה הכואבת ביותר: רק כ-200 יחידות נמכרו, צניחה של יותר מ-80%. השווקים הגדולים באירופה, גרמניה ובריטניה, עוד לא דיווחו את נתוני אוגוסט, אך גם שם טסלה צפויה להציג ירידה בהמשך למגמה השלילית השנה.

לירידות החדות, שעה שממשלות ברחבי אירופה מנסות לתמרץ קניית חשמליות בדרכים שונות כדי להילחם בהתחממות הגלובלית, אחראים שורה של גורמים. אחד הבולטים שבהם הוא מנכ"ל טסלה בעצמו, אילון מאסק, שהשתתפותו בממשל טראמפ בתחילת השנה ושורת התבטאויות אומללות, הובילה לזעם בקרב הציבור הליברלי יותר באירופה - קהל יעד ברור של מכונית חשמלית. מלחמת הסחר שבה פתח טראמפ ומעורבותו של מאסק במערכות הבחירות באירופה, תוך שהוא תומך במפלגות ימין קיצוני, לבטח לא עזרו.

אלא שאנליסטים מעריכים כי לקריסה, שנובעת ללא ספק מהפגיעה התדמיתית, יש גם סיבות "מסורתיות" יותר: צמיחת המתחרות. ובפרט, מבחר גדול יותר של מכוניות חשמליות מייצור אירופאי ויותר מכך, מייצור סיני. לכך לא עזר גם תדרוך שעשה מאסק לאנליסטים בחודש יולי האחרון, שבו אמר כי לטסלה אין כלל בעיה במכירות באירופה. "הוא נשמע הזוי כשאמר שלטסלה אין בעיית מכירות", מסביר מתיאס שמידט, אנליסט בשמידט אוטומוטיב, לאחר שמאסק התעלם מכך שנתח השוק של טסלה נחתך ב-40% השנה מ-2.5% ל-1.7% בלבד.

בטסלה ניסו מוקדם יותר השנה לתרץ את הקריסה באירופה בעובדה שהמודל Y, הדגם הנמכר ביותר של היצרנית, עבר מתיחת פנים וכתוצאה מכך הייצור המקומי בגרמניה ירד. אלא שנתוני המכירות של אוגוסט, חודשיים אחרי תחילת שיווק מתיחת הפנים, לא מעודדים יותר: מכירות המודל Y קרסו בדנמרק באוגוסט ב-46.5% ובשוודיה ב-87%.

ואם בכל זאת צריך נקודת אור קטנה באירופה, כרגיל מספקת אותה נורבגיה. במדינה הצפונית, שעברה לשיווק מכוניות חשמליות בלבד בשטחה, טסלה רשמה דווקא עלייה במסירות באוגוסט בשיעור של כ-22%. זהו השוק המערב אירופאי היחיד, כך נראה, בו מעללי מאסק לא גרמו לנזק משמעותי, לפחות לא ארוך טווח לאחר ההלם הראשוני בתחילת השנה.

ובינתיים, כישלון מוקדם בהודו

עוד בשנת 2017, מאסק הבטיח כי טסלה תיכנס לשוק ההודי. המדינה המיושבת ביותר בעולם כבר מספר שנים, עם אוכלוסייה של 1.438 מיליארד נכון ל-2023, הייתה מאז חור שחור לא אופייני במערך השיווק של היצרנית. לאורך השנים שחלפו מאסק ניסה לשכנע מספר פעמים את נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו, להפחית את המכסים המוטלים על מכוניות מיובאות, ללא הצלחה. לכך לבטח לא עזרה מלחמת הסחר של טראמפ, שהטיל על הודו מכסים כבדים, שגרמו למודי לפנות לסין ורוסיה כשותפות אסטרטגיות.

בחודש יוני האחרון, טסלה השיקה סוף-סוף פעילות בהודו, עדיין ללא בסיס ייצור מקומי. התוצאות, כך נראה, לא מעודדות: לעומת יעד פנימי צנוע יחסית שעמד על 2,500 הזמנות בלבד, טסלה הצליחה לרשום פחות מרבע: רק 600. כתוצאה מכך, טסלה מתכננת לשלוח להודו השנה רק בין 350 ל-500 מכוניות ממפעלה בסין, זאת בהתאם למספר ההזמנות שיהפכו לרכישה בפועל.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. לדעתי הטרנד של אייפון  
    דן, 02-09-2025

    על גלגלים יחלוף מתישהו אם לא מתחיל כבר לחלוף. מאסק משך את העולם אל הקצה וקצה זה מקום מסוכן.

    סגור תגובה

  • 2. מצוין. חדשות מעולות כי.... 
    אסטרה, 02-09-2025

    זה עוד שלב שבו יצרני המכוניות החשמליות הולכים לסגור כמעט את כל מפעלי היצור של הקופסאות האלה על 4 שמטגנים לנהג ולמי שנוסע אתו את כל הגוף. הקרינה המסוכנת + חוסר ביקוש בשוק + בטריה שעולה אלפים+ ירידת ערך מטורפת + מחירי ביטוח גבוהים ישימו סוף לבדיחה הזאת הנקראת מכונית חשמלית. רק בנזין. +גלגל רזרבי.

    סגור תגובה

  • 3. טסלה תמציא את עצמה, שוב  
    יקיר, 02-09-2025

    הסינים הם המובילים בעולם במיוחד : byd ששברה שיא גינס במכירות מכוניות . 4.2 מיליון בשנה !!!! טסלה היתה חלוצת החשמליות משנת 2012 ונשארה על אותו קו ללא שינוי. רק הסברטראק המכוער שהוא לא כל כך צלח כמי שרצו. שילמדו מהסינים !!!!

    סגור תגובה

  • 4. טסלה ושאר חשמליות 
    קביבו, 02-09-2025

    עולם האנרגיה יתפתח בעתיד ,כל אמצעי התחבורה בעתיד הרחוק יהיו חשמליים,כולל מטוסים.
    אנו חיים בהווה ולא כדאי להיות הראשונים שקונים חשמליות סיניות ואמריקאיות. אני עדיין נהנה מנהימת מנוע בנזין.
    -דני טורונטו אתה חייב להגיב בנושא
    -דני ישראל אתה לא חייב להגיב,ואם אתה מגיב, תגיב חכם.

    סגור תגובה

  • 5. גד 
    הנתונים לא מדויקים, 02-09-2025

    הסיבה לקריסה של טבלה ושל כלי רכב חשמליים זו הסוללה. הקונים הבינו שאין טעם לקנות מוצר שבעוד 3-4 לא יהיה שווה כלום בגלל הסוללה. רכב זו השקעה לטווח ארוך (עשרות שנים).

    סגור תגובה

  • 6. היכן אתה גר אדון צוקרמן? 
    אישימוטו, 02-09-2025

    בטח לא על פני כדוה"א. רוב יצרניות הרכב עדין עם מנוע בעירה. רוב הקונים לא רוצים לשמוע על רכב חשמלי מלא. מקסימום היברידי. מי שמוביל את נושא החשמל הם הסינים שהמכוניות שלהם באיכות סינית כלומר תת רמה. בעולם הבינו כי חשמל זה מקור לבעיות לא פחותות מאשר רכב עם מנוע בעירה. אחרון, טסלה זה זבל אמריקני בכל הדרו.

    סגור תגובה

  • 7. טסלה ושאר חשמליות 
    מתחזה לדני טורונטו, 02-09-2025

    כשהבת שלי למדה באוניברסיטה עם אילון מאסק אף אחד לא חלם שהבחורצ'יק הזה יהיה עשיר העולם וימכור מכוניות. היום כבר כולם מכירים אותו.

    חבל שהוא מוכר רכבים שמפיקים כמות גדולה של מיליגאוס והורג אנשים! אצלנו בטורונטו לא אוהבים רכבים חשמליים אלא רכבי בנזין. אם אילון מאסק יוציא מכונית בנזין אני אקנה.

    סגור תגובה

  • 8. למתחזה לדני טורונטו- הפתעה מדהימה 
    קביבו, 02-09-2025

    גם אני למדתי עם אלון מאסק באוניברסיטה הכרתי את הבת שלך שהייתה שרלילה לא קטנה,היא נשנשה כמעט את כל הפקולטה כולל אותי במרפסת של מגורי הסטודנטים, אחרי לונג גו'ינט.הסיפור שלה עם אלון מאסק היה צורם במיוחד ולא אמשיך מטעמי כבוד.רק שתדע שיש לך נכד סודי מאלון

    סגור תגובה

  • 9. חמוצי 
    שוק חופשי, 02-09-2025

    שיתנו לכבשים מוזרקי פייזר וקפלניסטים פרוגרסיבים לקנות חשמלי אבל לא להמית את הבנזין- הסיבה היא הכל חוץ מדאגה לזיהום אוויר

    סגור תגובה

  • 10. הסיבה לצניחה במכירות הרבה יותר פשוטה 
    אוהב מכוניות, 02-09-2025

    לא סיפורים של מאסק וטראמפ ולא קשקושים,
    המכוניות פשוט לא מספיק טובות.
    אם המכוניות היו טובות לא היה צריך לתת להן מיסוי נמוך, הנהגים היו קונים חשמלי כי יותר טוב.
    הנהגים קונים בנזין כי בנזין יותר טוב, למרות המיסוי ההרבה יותר גבוה

    סגור תגובה

  • 11. מי שניסה חשמלי - לא חוזר לבנזין 
    נהג ID4, 02-09-2025

    לכל המתלהמים. מי שניסה פעם רכב חשמלי מבין את היתרונות העצומים. אין טיפולים, יעילות מקסימלית = פחות הוצאות אנרגיה, טווח מלא מתחיל כל בוקר לאחר טעינה בלי להיכנס לתחנות דלק. שקט בתא הנהג. תאוצות מטורפות בלי רעש וצלצולים. שלא לדבר על נהיגה כמעט אוטונומית שמקלה מאד על הנהג.
    כל החסרונות שציינתם כבר לא קיימים. הסוללות הולכות ומוזלות. האמינות שלהן מצויינת ואין צורך להחליף גם אחרי מאות אלפי ק״מ. אין שום קרינה מזרם ישר. זה הכל אגדות.

    בקיצור, ממליץ מאד.

    סגור תגובה

  • 12. יש פה ברברנים רבים 
    משה, 02-09-2025

    מי שרוכש חשמלי לא יחזור לבנזין.

    יש לי יונדאי יוניק. רחוק ממושלם. אבל טוב בהרבה מכל רכב מקביל בנזין אחר. מנסיון אישי

    זו חווית נסיעה אחרת לחלוטין. נסעו ותהנו

    סגור תגובה

  • 13. טסלה 
    מתחזה לדני טורונטו , 02-09-2025

    שימו לב: תגובה מס' 7 מתחזה! אני הוא מתחזה לדני טורונטו והוא סתם מתחזה! אמנם הטקסט הוא שלי שכתבתי במקום אחר והוא הועתק במרמה לכאן. אני לא חוזר על דברי פעמיים.

    לדעתי קביבו הוא המתחזה משום שבאופן מקרי מיד לאחר מכן הופיעה התגובה שלו שאגב מצחיקה לחצאין.

    בנוסף, המתחזה בתגובה 7 שם כותרת הדומה משום מה בדיוק לכותרת של קביבו בתגובה 4...

    סגור תגובה

  • 14. טסלה זה כ"כ פח שאפילו הסינים עקפו אותם 
    S1, 02-09-2025

    מדורגים תמיד בין אחרונים באיכות ובאמינות. והטבלט המגודל ששולט על הכל זה בכלל טמטום

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה