דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם מקום לשבעה ובלי בנזין: וולוו ישראל משווקת EX90 חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • וולוו EX90 נוחת באולמות התצוגה בישראל
  • עם הנעה כפולה, טווח מוצהר וכושר גרירה מרשימים
  • המחיר מתחיל ב-740 אלף שקל
  • מתחרים אפשריים: ניו EL8, קיה EV9, יונדאי איוניק 9 (בקרוב)

הגיע הזמן: לא פחות משלוש שנים לאחר שנחשף בעולם, ולמעלה מחצי שנה אחרי שהגיע לראשונה לישראל, מתחילה יבואנית וולוו לשווק את ה-EX90. רכב הפנאי הגדול מצויד בהנעה חשמלית ומקום לשבעה נוסעים, ותוכנן במקור כיורש מיידי ל-XC90 הוותיק.

בינתיים זוכה האחרון לעדנה מחודשת לאחר האטת הדהירה של התעשייה לחשמל וחשמל בלבד. ובכל מקרה, החשמלי יקר ממנו בלא פחות מ-220 אלף שקל, עם תג-מחיר התחלתי של 740 אלף שקל. לשם השוואה, מחיר גבוה בלמעלה מ-300 אלף שקלים מקיה EV9, ב-145 אלף שקלים מניו EL8.

ה-EX90 מבוסס על פלטפורמת SPA2 של החברה האם ג'ילי, המשותפת גם לפולסטאר 3 ולמכונית הסאלון וולוו ES90. בהשוואה ל-XC90 הוא ארוך ב-8 ס"מ (504 ס"מ) עם בסיס גלגלים זהה (298.5 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 324 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש (22+), ומלפנים ישנו תא אחסון נוסף בנפח 32 ליטרים. כושר הגרירה מרשים עבור חשמליות עם 2,200 ק"ג, נמוך ב-200 ק"ג מזה של ה-XC90.

וולוו EX90

מה עוד צריך לדעת: מערך יחידות ההנעה יכלול שתי גרסאות כפולות הנעה, עם 408 כ"ס ו-5.9 שניות ל-100 קמ"ש, או עם 517 כ"ס ושניה אחת פחות במיאוץ הקלאסי לגרסת הביצועים (755 אלף שקל). סוללת 111 קוט"ש תספק טווח נסיעה תיאורטי של 611 ק"מ, עם קצב טעינה מרבי של 250 קילוואט ומילוי מ-10% ל-80% בתוך כחצי שעה.

המפרט יכלול מסך מגע מרכזי ("14.5) ולוח מחוונים דיגיטלי ("8), תצוגה עילית, טעינה אלחוטית לסלולרי, מצלמות היקפיות, מושבים דמויי עור עם כיוון חשמלי ועיסוי לקדמיים וחימום גם לאחוריים, גלגל הגה מחומם, חלון שמש, דלת תא מטען חשמלית, מתלי אוויר אדפטיביים וחישוקי "21.

מערך הבטיחות כולל לראשונה בוולוו רדאר-לייזר (LiDAR) עם יכולות זיהוי גם בתנאי חשיכה ובמזג אוויר בעייתי. רשימת המערכות כוללת בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, התרעת שטחים מתים כולל על פתיחת דלת, התחמקות ממכשול, זיהוי תנועה חוצה בצמתים ובנסיעה לאחור ובקרת שיוט אדפטיבית.

מה אנחנו חושבים: בחסות הפלטפורמות המתקדמות של ג'ילי צועדת וולוו אל עתיד חשמלי שנראה מבטיח, וה-EX90, לפחות על הנייר, לא נופל בהרבה ממתחרים מוערכים כמו ניו EL8, קיה EV9 או מרצדס EQS SUV. אבל תג המחיר הגבוה יקשה עליו לשחזר את הפופולריות שצבר ה-XC90 בשנותיו היפות, ויהפוך אותו למחזה נדיר על כבישי ישראל. חבל.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 28 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה