בקצרה:
- ה-ET5 המחודשת נראית כמעט זהה לקודמתה
- תגיע עם שבב ניהול חדש, מערך מתלים עדכני ומסך גדול
- עוד לא ברור מתי היא צפויה לנחות באירופה ואצלנו

למצוא את ההבדלים: ניו חשפה מתיחת פנים קלה ל-ET5 המשפחתית, שתוצע כבעבר בגרסת סדאן המשווקת כאן וסטיישן שעוד לא עשתה עליה. יבואנית המותג לא יודעת לנקוב בתאריך הגעה מקומי, שכן העדכון מיועד כרגע רק עבור השוק הסיני.
בשינויים העיצוביים כמעט בלתי ניתן להבחין, והם מסתכמים ביחידות תאורה קדמיות עדכניות (מטריקס-לד) וחישוקים שונים, בעוד שבתא הנוסעים יש מסך מגע מרכזי גדול יותר ("15.6 לעומת "12.8) ותצוגת נתונים עלית. בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) עבר מימין להגה מפנה בכך מקום לצמד משטחי טעינה בקונסולה המרכזית. המושבים הקדמיים והאחוריים תוכננו מחדש לשיפור הנוחות.

מוח חדש: ה-ET5 מקבלת את השבב המתקדם למערכת הסיוע לנהיגה שפותח עצמאית על ידה (מכונה NX9031) והוצג לראשונה ב-ET9. הוא נחשב לאחד המתקדמים בעולם הרכב, עם יכולת עיבוד מידע משורת חיישנים האמורים להעניק תמונה מדויקת של הסביבה לטובת נהיגה אוטונומית. זאת על בסיס הגדרת יעד למערכת הניווט ובתנאי ראות מוגבלים (ערפל, גשם ושלג כבדים), באזורים עירוניים מורכבים (לרבות רמזורים ותמרורים) ותוך זיהוי והתחמקות ממכשולים, לצד חניה אוטונומית.
מערכת ההנעה הכפולה נותרה ללא שינוי (489 כ"ס) עם אפשרות בחירה כבעבר בין שלושה מארזי סוללה – 75 או 100 קוט"ש וטווח נסיעה של בין 450 ל-590 ק"מ בהתאמה (תקן WLTP), או 150 קוט"ש בסין הניתנת להשכרה לזמן קצר (לצורך נסיעות ארוכות) באמצעות תחנות החלפת סוללה הייחודית של ניו, עם טווח של כ-800 ק"מ.
לדברי היצרנית בוצעו שינויים גם במערכת המיתלים, עם גיאומטריה שונה בולמי זעזועים אדפטיביים בעלי שיכוך משתנה בהתאם לתוואי הדרך, תוך שימוש בנתונים המתקבלים מחיישני סריקה לפנים וממערכת הניווט. בנוסף ניתן לקבוע ידנית אחד מתוך 11 מצבי קשיחות.

מה אנחנו חושבים: ה-ET5 הייתה אמורה להיות תשובה מבטיחה מסין לטסלה מודל 3 הפופולרית, אבל בפועל התקשתה לעמוד בצפיות הגבוהות. עם תג-מחיר גבוה מהמתחרה האמריקאית מצד אחד וללא יתרונות משמעותיים מצד שני.
העדכון שעברה כעת מציב אותה בעמדת פתיחה טובה יותר, אבל חבל שניו מתמקדת עדיין בשוק הביתי, בו היא בכל מקרה זוכה לאהדת הקהל והצלחה יחסית, ופחות בשווקים מחוץ לסין.