בפיג'ו-סיטרואן מעוניינים להחזיר את המכוניות הקטנות בארסנל, בעבר חלק משיתוף הפעולה בין קונצרן PSA לטויוטה. אבל הפעם, כחשמליות עירוניות קטנות וזולות. זה יקרה, אבל רק אם האיחוד האירופי יעזור
פיג'ו וסיטרואן, המהוות כיום חלק מקונצרן סטלנטיס, שוקלות להחזיר לחיים את מכוניות המיני 108 ו-C1. התאומות, שתוכננו ויוצרו יחד עם טויוטה (אייגו), עברו לעולם שכולו טוב ב-2022, לאחר שהצרפתים החליטו ששיווקן אינו כלכלי.
כעת מדווחים בבריטניה כי ביצרנית שוקלים להחזיר אותן לשוק, הפעם כחשמליות קטנות תחת תקינה מיוחדת שנשקלת באיחוד האירופי, אך עדיין לא עברה אישור סופי. התקינה תעניק הקלות בדרישות הבטיחות למכוניות חשמליות קטנות, במטרה לאפשר ליצרניות האירופיות להציע מכוניות פשוטות וזולות יותר, כמענה לפלישה הסינית.
אם תאושר, בסטלנטיס מעוניינים להתחרות בה עם דור חדש של התאומות הקטנות. ביצרנית הציעו מכונית מיני מאז אמצע שנות ה-80, תחילה עם סיטרואן AX, ומתחילת שנות ה-90 עם פיז'ו 106 ותאומתה סיטרואן סקסו. בהמשך הוצעה פיז'ו 107 (ומחליפתה ה-108) ותאומותיה, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו.
עם הפסקת שיתוף הפעולה עם טויוטה, סטלנטיס עזבה למעשה את הקטגוריה, בעוד טויוטה ממשיכה לשווק בה את האייגו X, הפעם על בסיס פלטפורמה ומכלולים בפיתוח עצמי.
אם הקטגוריה החדשה תמוסד על-ידי האיחוד האירופאי, סטלנטיס צפויה להתחרות בה. מנכ"ל פיג'ו, אלאן פאבי, אישר זאת: "הייתה 108, הייתה 107 והייתה 106 בעבר. מכרנו יותר ממיליון מכוניות בקטגוריית המיני בעבר הלא כל-כך רחוק. אז בהחלט, אם תהיה קטגוריה חדשה שמאפשרת לנו לייצר מכוניות קטנות ברווח, אז כמובן שיהיה מקום לפיג'ו בתחום הזה, כפי שהיה בעבר", כך מסר.
נכון לעתה, תוכניות הייצור עדיין לא בתוקף, וביצרנית ממתינים למפרט הסופי שיאפשרו התקנות. אלו צפויות כפי הנראה לאפשר שיווק מכוניות עם פחות מערכות בטיחות מתקדמות, כדי להוזיל את הפיתוח והייצור. בתמורה, סביר כי על המפרט יוטלו הגבלות, למשל המהירות המרבית, הספק המנוע וגם מידות הרכב. בהתאם, נראה שאם אתם כבר חולמים על יורשת מודרנית ל-106 ראלי או GTi האהובות, זה לא יקרה.