דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אסטון מרטין שמה S: גרסת (יותר) ביצועים ל-DB12

Getting your Trinity Audio player ready...

אסטון מרטין חשפה גרסה ספורטיבית ל-DB12, שמכונה כמקובל ביצרנית "S". היא תמוצב באמצע הדרך בין ה-DB12 הרגילה, הספורטיבית ממילא, לבין גרסת העל שלה שמכונה וואנקוויש ומצוידת, בניגוד למנוע ה-V8 של ה-DB12, במנוע V12.

ה-DB12 S מציעה כאמור מנוע טווין-טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר עם שמונה צילינדרים, עם כיול שונה שמעלה את ההספק ב-20 כ"ס ל-700 בדיוק באותו סל"ד כמו הדגם הרגיל, 6,000. נתון המומנט לא השתנה ועומד עדיין על 81.5 קג"מ בין 2,750 ל-6,000 סל"ד. יחד עם עדכון לתוכנת בקרת השיגור ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית משודרגת - כולל יכולת העברת הילוכים מהירה ב-50%, כך על-פי אסטון מרטין - ה-DB12 S מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות, 0.1 מהר מ-DB12 רגילה. המהירות המרבית לא השתנתה – 325 קמ"ש.

מלבד תוספת הכוח, אסטון מרטין מבטיחה שדרוג ליכולת הדינמית. בין היתר שודרגו ההיגוי, כיול תוכנת בולמי הזעזועים האדפטיביים (בילשטיין DTX), הותקן מוט מייצב אחורי קשיח יותר ותוכנת הניהול של הבלמים תציע תגובה עדיפה שאמורה לצמצם החלקת גלגל חיצוני ותת-היגוי. בסך הכל ביצרנית הבריטית מבטיחים שיפור לתחושת הבטחון בנהיגה גם בתנאי קיצון.

מבחינת העיצוב אין בשורה גדולה, כאשר ההבדלים נעוצים בתגי S על המרכב ובתא, מסיט רוח חדש מלפנים וספויילר קבוע מאחור ופתחי אוורור במכסה המנוע שניתן להזמין גם מסיבי פחמן. בתא הנוסעים תמצאו גם נגיעות "ספורטיביות", כמו למשל מתג לבחירת מצבי נהיגה בצבע אדום.

ה-S תציע בנוסף חמישה מצבי נהיגה מוגדרים מראש – כביש רטוב, מצב שיוט ("GT"), ספורט וספורט+ - לצד מצב התאמה אישית בו הנהג יכול לבחור בשילוב הגדרות שונות להיגוי, תגובת המנוע והשלדה. כמו ה-DB12 הרגילה, ה-S מוצעת כקופה או קבריולה ("וולנטה").

שיווק הגרסה החדשה יתחיל בישראל ברבעון הראשון של 2026. בשלב זה לא פורסם מחירה אצלנו, וגם באירופה – שם השיווק יחל אף הוא בשנה הבאה – המחיר לא ידוע. צפו עם זאת למחיר שיעמוד בין ה-DB12 הרגילה, שעולה החל מ-2.15 מיליון שקל, לוואנקוויש שעולה החל מ-3.5 מיליון.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה