בקצרה:
- פורשה חשפה גרסת GTS למקאן החשמלי
- אמור למלא את החלל שבין ה-4S לטורבו
- אצלנו בתחילת השנה, החל מ-874 אלף שקל

אמצע הדרך: פורשה הציגה גרסת GTS למקאן EV, האמורה למלא את החלל בין ה-4S לטורבו החזק מכולם. בישראל הוא צפוי לנחות בתחילת השנה עם תג-מחיר שיתחיל ב-874 אלף שקל.
מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם 571 כ"ס (55 כ"ס יותר מה-4S, ו-68 כ"ס פחות מהטורבו) המזניקים אותו מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות - 0.3 שניות פחות מה-4S ו-0.6 שניות יותר מהטורבו - בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.
הסוללה נותרה בקיבולת זהה (100 קוט"ש) ומאפשרת טווח נסיעה דומה (614 ק"מ). ארכיטקטורת מתח גבוה (800V) מאפשרת טעינה מהירה (270 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-21 דקות.

מה עוד צריך לדעת: בדומה לטורבו, גם ל-GTS דיפרנציאל מוגבל החלקה המשולב במנוע האחורי ומסייע להורדת הכוח, בעוד היגוי אחורי אקטיבי מוצע כאופציה. מערך מתלי אוויר בכיול ייחודי, יחד עם בולמים זעזועים ומוטות מייצבים שונים והנמכת מרכב קלה (כס"מ) אמורים לסיע ליכולת הדינמית.
ה-GTS מצויד בחבילת ספורט כרונו כציוד תקני הכוללת בקרת שיגור ומצב 'מסלול' בבורר הנהיגה המקרר עוד יותר את הסוללה ומאפשר כך ביצועים מיטביים ללא אובדן כוח בעומס גבוה.
מבחינה ויזואלית ה-GTS נושא מסיטי אוויר נוספים בפגושים מלפנים ומאחור ובצדי המרכב,עם אופציה לחישוקי "22 ייחודיים. בתא הנוסעים יש מושבים עם תמיכה משופרת מלפנים והגה מצופה אלקנטרה.

מה אנחנו חושבים: הרחבת היצע הגרסאות היא גישה נפוצה בפורשה, שכן היא מאפשרת התאמה למגוון רחב של לקוחות, אבל בשונה בדגמים אחרים, הפעם אנחנו כלל לא בטוחים שאכן קיים חלל שמחייב מילוי בין ה-4S לטורבו - בעיקר מכיוון שהפערים קטנים למדי.
נדמה שמדובר בחידוש לצורך תשומת לב ויח"צ המאפשרים לשמור את הדגם באור הזרקורים. לא שזה מפתיע, שכן המקאן שיחד עם אחיו לבית – אודי Q6 – נהנו עד כה ממיעוט מתחרים בקטגוריה, יאלץ בקרוב להתמודד עם שני דגמים חדשים בדמות ב.מ.וו iX3 ומרצדס GLC EV.