דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו קליאו RS צפויה לחזור, אבל עכשיו כהיברידית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רנו שוקלת להחזיר את תג ה-RS לקליאו
  • עם הנעה היברידית ויותר מ-200 כ"ס
  • עדיין לא נקבע לוח זמנים למהלך

ה-RS חוזר: שנתיים בדיוק חלפו מאז הורידה רנו את השאלטר על חטיבת הספורט שלה, "רנו-ספורט", לטובת דגמי ביצועים חשמליים שמשווקים כיום תחת מותג אלפין. כעת מדווחים ב"אוטו אקספרס" הבריטי כי היצרנית שוקלת קאמבק מהיר, אולי כבר בקליאו החדשה.

מנהל המכירות הגלובלי של רנו, ברונו ואנל, אמר בראיון כי "יש לנו את הידע הפנימי הדרוש כדי לייצר מכונית כזו. יש לנו גם מערכות הנעה היברידיות שמאפשרות להשיג הספק גבוה עם פליטות מזהמים נמוכות, וזה חשוב עכשיו כאשר אנחנו מתמודדים עם יותר ויותר אתגרים של פליטות CO2". ואנל הוסיף ואמר כי "אם יהיה מספיק עניין, אולי נשקול זאת. נחכה כמה חודשים ובינתיים נחשוב על זה".

קאמבק ירוק: על פי הדיווחים, הקליאו RS העתידית עשויה להשתמש ביחידת ההנעה ההיברידית העדכנית של היצרנית, המבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים - אך בגרסה מחוזקת כמובן. עם יותר מ-200 כ"ס, לעומת 160 כ"ס בקליאו הרגילה.

הקליאו היוצאת מהדור החמישי (2019-2025) היתה הראשונה בשושלת שלא שווקה גם בגרסה ספורטיבית. זו שקדמה לה צוידה במנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק של 200 כ"ס בגרסה הרגילה או 220 כ"ס בטרופי - נתונים שרנו כנראה לא תרצה להציג נמוכים מהם בדור הבא.

מה אנחנו חושבים: סגמנט הקטנות-ספורטיביות היה פעם מקור לגאווה עבור תעשיית הרכב האירופית, עם דגמים כמו פיג'ו 208GTI (וקודמותיה בשושלת), פולקסווגן פולו GTI, אופל קורסה OPC, סיאט איביזה קופרה ורנו קליאו RS. כולן הוסרו מפס הייצור בשנים האחרונות, חלקן הוחלפו ביורשות חשמליות.

לשמחתנו, רנו לא מסתפקת רק בתחלופה של אלפין (המצוינת לכשעצמה) ורוצה להחזיר את האקשן גם בסיוע הבנזין. התוספת ההיברידית היא כנראה גזירה שאין ברירה אלא להתמודד איתה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
לייעוץ חינם חזור למעלה
AIAI
iCar AI
אני אבי היועץ החכם של iCar, במה אוכל לסייע לך?

* אני עדיין בתקופת למידה של התוכן באתר וייתכנו טעויות