ג'יפ מחזירה גרנד ואגוניר למשפחה, ומחשמלת אותו לראשונה
ג'יפ מחזירה גרנד ואגוניר למשפחה, ומחשמלת אותו לראשונה
רכב הפנאי-שטח המאסיבי עונד לראשונה בדור הנוכחי את תג "ג'יפ", לאחר שניסיון להפוך את "וואגוניר" למותג יוקרה עצמאי לא צלח. באותה הזדמנות, הוא גם מקבל גרסה חשמלית עם מאריך טווח
ג'יפ מחזירה לאורווה את הגרנד וואגוניר, רכב הפנאי-שטח הענקי שהוצג בתחילת 2021. מתיחת הפנים שהדגם עובר כעת מכניסה אותו רשמית להיצע הדגמים של יצרנית רכבי השטח, כולל המיתוג "ג'יפ" שמופיע לראשונה בחרטום. נזכיר כי ביצרנית ביקשו להפוך את "ואגוניר" לשם מותג עצמאי לדגמי שטח יוקרתיים, בדומה לאסקלייד של קדילאק למשל.
מתיחת הפנים מביאה איתה לא רק את המיתוג החדש-ישן, אלא גם עדכון מראה קל. בין היתר יש יחידות תאורה מעודכנות, סבכת ג'יפ אופיינית עם שבעה פתחים - לראשונה בתאורת לד - וגם תאורת יום בעיצוב חדש. לאלה נוספו חישוקי "18 עד "22 חדשים ועדכון קליל לאחוריים.
בגזרת המידות אין חדש: האורך 549 ס"מ (579 בגרסת בסיס הגלגלים הארוך, "L"), הרוחב 212, הגובה 196.5 ובסיס הגלגלים (312 ס"מ, 330 ס"מ ב-L) נותרו כשהיו.
כבעבר, בתא הנוסעים יש שבעה מושבים (2+2 ושלושה בשורה האחורית) או שמונה (שני קדמיים ו-3+3 מאחור). מבחינת עיצוב ואבזור אין כמעט שינוי, למעט עדכון לרמות הגימור מבחינת אבזור המוצע בכל אחת ותצוגה עילית מוגדלת לנהג.
את החידוש המשמעותי באמת בג'יפ שומרים למפרט הטכני. החל מהשנה הבאה הגרנד ואגוניר יוצע גם בגרסה חשמלית עם מאריך טווח (REEV). לזו הנעה חשמלית עם 647 כ"ס ו-86 קג"מ, שנתמכת על-ידי מצברי 92 קוט"ש ומאיצה את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כחמש שניות. מנוע 3.6 ליטר בנזין אטמוספרי (V6) ישמש כמאריך טווח לטעינת המצברים ולא יניע ישירות את הגלגלים. בג'יפ מבטיחים טווח של כ-805 ק"מ בין טעינות יחד עם סיוע הבנזין. נתון תצרוכת בנזין וחשמל לא פורסם.
לצד גרסת ה-REEV, ג'יפ תציע את מנוע ההוריקן המוכר, יחידת טווין-טורבו בנזין עם שישה צילינדרים בטור, נפח של 3.0 ליטר והספק מרבי של 420 כ"ס. מנוע המי V8, שהוצע בשנת השיווק הראשונה ועשה קאמבק לאחרונה באח לפלטפורמה, ראם 1500, לא חוזר בינתיים בגרנד ואגוניר. גם דגם הוואגוניר ה"רגיל", הגרסה המעט פחות מהודרת של הגרנד, לא ישוב לשוק וייצורו יופסק השנה.
נכון לעתה ג'יפ גרנד וואגוניר לא משווק על-ידי היבואנית הרשמית בישראל, חברת סמלת. החלטה זו לא צפויה להשתנות גם אחרי מתיחת הפנים.
לא יודעת מי אימץ את העיצוב הזה ראשון. הטורס משווק בעולם כבר משנת 2022 והמנוע עצמו זה מנוע מוכח שיש גם בקורנדו. אכן המנוע הכי אמין שיש עם גיר אוטומטי רגיל. למעשה השלדה גם כן קשיחה. למרות שהרכב קשוח בשטח, בפנים התחושה היא של רכות מפנקת אמריקאית).
אם נחזור לעניין העיצוב -זה סוג של טרנד.