בקצרה:
- ב.מ.וו הנחיתה גרסאות עדכניות ל-2 ול-i4
- שינוי העיצוב צנועים, מערכות ההנעה דומות
- אבל המחיר התייקר בעשרות אלפי שקלים

יקר, יקר, התייקר: ב.מ.וו החלה לשווק את סדרה 2 גראן קופה שעברה לאחרונה מתיחת פנים, עם תג-מחיר שמתחיל ב-295 אלף שקל והתייקרות של 26 אלף שקל. ה-M235 הבכירה תעלה מעתה 460 אלף שקל, התייקרות של לא פחות מ-48 אלף שקל.
שינויי המראה מתמקדים בחרטום, עם סבכת כליות, יחידות תאורה ופגוש עדכניים, בעוד בגרסת הביצועים יש כעת רביעיית מפלטים במקום צמד פתחי מפלט בדגם היוצא. סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים ("10.25) ומסך מגע ("10.7) מחוברים, וכן את מערכת ההפעלה החדשה של היצרנית שמייתרת את חוגת iDrive הארכאית. בורר ההילוכים המסורתי הוחלף במתג צנוע.

למרות תג-מחיר הנושק ל-300 אלף שקל, רשימת האבזור של גרסת הבסיס נעדרת פריטים סטנדרטיים במכוניות זולות משמעותית, כמו מפתח חכם, פתחי מיזוג לנוסעים מאחור או הגה מצופה עור. אין בה גם אפשרות לשליטה ידנית בהילוכים, אבזר בעל השלכות נוחות ובטיחות.
מערך הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.
רק בנזין: סדרה 2 תוצע עם אפשרות בחירה בין כמה מנועי בנזין מוגדשים, עם 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ו-122 כ"ס ב-216, או עם 170 כ"ס הודות למערכת היברידית-מתונה (48V) המשלבת מנוע חשמלי צנוע (20 כ"ס) ב-220.

ל-M235 ישנו מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 300 כ"ס. כל המנועים מחוברים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד עם הנעה קדמית בגרסאות הבסיס, או כפולה-קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן) מלפנים בגרסה החזקה.
חשמל יקר: ב.מ.וו תשווק בנוסף גם את ה-i4 החשמלית הוותיקה לאחר עדכון עיצובי קל. תג המחיר במקרה שלה מתחיל ב-400 אלף שקל לגרסת הבסיס ועד 610 אלף שקל לגרסה הבכירה, התייקרות שנעה בין 10,000 ל-20 אלף שקל.

השינויים העיצוביים מינוריים, כאשר מבחוץ יש סבכה ויחידות תאורה עדכניות, ובסביבת הנהג תצוגה שונה ללוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ולמסך המגע ("14.9), כמו גם גלגל הגה שונה ומתג צנוע למצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) במקום ידית בעבר.
היא תוצע עם אפשרות בחירה בין אותן שלוש מערכות הנעה מוכרות. עם הנעה אחורית ו-286 כ"ס עם סוללת 70.3 קוט"ש וטווח נסיעה של 480 ק"מ ב-35e, או 340 כ"ס וסוללת 83.9 קוט"ש המאפשרת 576 ק"מ ב-40e.
גרסת M50 הבכירה מצוידת בסוללה הגדולה, אבל עם 544 כ"ס והנעה כפולה המאפשרת ביצועים טובים יותר (3.9 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, 1.7 שניות פחות מה-40e), על חשבון טווח נסיעה צנוע יותר (476 ק"מ) בגלל צריכת חשמל מוגברת.
טעינה מהירה (180 קילוואט לסוללה הקטנה, 200 קילוואט לגדולה) מאפשרת מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.

מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו אומנם הפכה השנה למותג היוקרה הנמכר ביותר בישראל, כשהיא מדיחה מהתואר את היריבה הגדולה מרצדס שהחזיקה בתואר שלוש שנים ברציפות (2022-2024). אבל שני הדגמים שהיא משיקה כעת בגרסאות מחודשות הם מהפחות פופולריים באולם התצוגה שלה. ה-i4 מסרה כ-110 יחידות בלבד בכל השנה שעברה, סדרה 2 גראן קופה מסרה כ-260 יחידות מאז הושקה כאן במרץ 2020.
במפתיע, למרות ריבוי מתחרים שהופכים את ההתמודדות לקשה מאי פעם, העדכון שעברו שתיהן צנוע למדי, מה שלא מנע מהן להתייקר משמעותית. כך שקשה לראות את צמד הסדרות המחודשות לוקחות חלק פעיל במיוחד בשימור המיקום הבכיר בטבלת המכירות. דגמים אחרים יעשו זאת במקומן.