דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לזהם או להיעלם? אבארט שוקלת חזרה לבנזין

Getting your Trinity Audio player ready...

אבארט, חטיבת הביצועים של פיאט, ניצבת בפני החלטה קשה. הדגמים החשמליים שהציגה בשנתיים האחרונות, ה-500e ואחותה הגדולה ה-600e, נחלו כשלון צורב באולמות התצוגה. למעשה, המספרים כל-כך נמוכים, עד שנראה שהדילמה שנותרה היא לחזור לבנזין או להוציא את המותג כולו לגמלאות.

אבארט 500e

לפי הערכות בתעשייה, אבארט תסיים את השנה עם מכירות של פחות מ-2,000 יחידות בכל אירופה ויפן, השווקים העיקריים שלה. לשם השוואה, בשנות השיא 2019-2017, נמכרו מדי שנה למעלה מ-20,000 יחידות בשנה עם דגם בודד של ה-500 בנזין היוצאת. קריסה מדהימה של 90%, למרות הוספת דגם גדול ושימושי יותר שעשוי היה דווקא לפנות לקהל מגוון יותר.

כעת, בפיאט שוקלים להחזיר את אבארט לשורשי הבנזין. מנהל פיאט באירופה גאטנו טורל אישר בראיון ל"אוטוקאר" הבריטי כי ביצרנית מנסים למצוא דרך להעביר את אבארט 500e מהנעה חשמלית לבנזין, בדומה למעבר שביצעה ה-500 הנוכחית מחשמל לבנזין. "הלקוחות רוצים מנוע בעירה פנימית לא רק בגלל הכוח, אלא בגלל שהם מעוניינים במכונית שהם יכולים לשפר בעצמם", מסביר טורל. "מועדון אבארט לא מרוצה מאיתנו".

אלא שלדבריו, זה יותר מסובך משנדמה. ה-500 הרגילה קיבלה כאמור מנוע בנזין זעיר וחלש עם 64 כ"ס בלבד. בהתאם, הוא מאיץ את העירונית הקטנה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 16.2 שניות, ויותר מ-17 בגרסת הקבריולה, ביצועים שרחוקים מאוד מהמצופה מאבארט ועצלים אפילו ביחס למכונית מיני מודרנית.

לפי טורל, בגלל שה-500 החדשה תוכננה כמכונית חשמלית טהורה, אין מספיק מקום למנוע גדול ולקירור שנדרש עבורו בחרטום. לדבריו, המנוע שנבחר ל-500 הייבריד לא מציע את האופי הנדרש, בגלל שהוא מספק את הכוח בסל"ד נמוך ולא מעודד את הנהג להגיע לסל"ד גבוה, כפי שהיה באבארט 500 בנזין.

בכל מקרה, עבור מי שמתגעגע לאבארט הצעקניות של העשור הקודם, נראה שבפיאט מכינים משהו מעניין. העובדה שטורל מדבר על כך רשמית, מעידה על סיכוי גבוה לא רק שזה יקרה עם ה-500, אלא שגם דגמים נוספים של אבארט עם מנוע בנזין יוצגו בהמשך. ואלו, לדעתנו לפחות, חדשות חיוביות.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה