האיחוד האירופי שוקל לדחות את יעד איסור שיווק מכוניות הבנזין, בחמש שנים לפחות. פרטים שדלפו לסוכנות הידיעות בלומברג מגלים כי באיחוד עובדים על תוכנית לדחיית היעד לשנת 2040 לכל המוקדם.
בתוכנית הקיימת, כל המכוניות שישווקו באירופה החל מ-2035, יהיו חייבות לפעול מבלי לזהם. פירוש הדבר שגם מכוניות היברידיות או חשמליות עם מאריך טווח לא יעמדו בדרישות התקינה, שכן הן עדיין פולטות פחמן דו-חמצני בזמן הנסיעה.

כעת, אל מול לחץ חסר תקדים מצד מספר מדינות ביבשת, לובי יצרניות הרכב, חשש מפיטורי ענק בתעשייה ומשבר כלכלי, בנציבות האיחוד שוקלים לדחות את התוכנית בחמש שנים.
לפי מקורות באיחוד, בנציבות שוקלים להתנות את הקלת התקנות בכך שמכוניות הבנזין יתודלקו בדלקים "ירוקים", שמיוצרים באמצעות מחזור פחמן דו-חמצני וחשמל ממקורות מתחדשים. בייצור המכוניות יידרש שימוש ב"פלדה ירוקה", המיוצרת אף היא בשיטות מזהמות פחות.
בשלב זה לא ברור גם מה שיעור ההיברידיות וחשמליות עם מאריך טווח שיורשו להימכר מתוך סך המכוניות החדשות, אך ההנחה היא שרובן עדיין יהיו צריכות להיות עם הנעה חשמלית מלאה.