דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הדרך החדשה שלה: ב.מ.וו חשפה iX3, ראשון במהפכת הדגמים

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו חשפה את הדור החדש של ה-X3, רכב הפנאי בגודל בינוני ואחד ממנועי הרווח העיקריים של המותג. זהו דגם ראשון במהפכת המיתוג עליה הכריזה היצרנית לפני ארבע שנים, שתכלול 40 דגמים חדשים עד 2027. הוא צפוי להגיע ארצה בסביבות אמצע השנה הבאה.

המשפחה החדשה מכונה בשם "הסדרה החדשה" (Neue Klasse), שם שמקורו בסדרת דגמים שהפכו את היצרנית לשחקנית מיינסטרים משמעותית בשנות ה-60 של המאה הקודמת.

ה-X3 נחשף תחילה בגרסה החשמלית iX3, עם פלטפורמת 800 וולט ומצברי ליתיום יון בעלי קיבולת של 108.7 קוט"ש. טווח הנסיעה החשמלי אמור להגיע לפי היצרנית ל-805 ק"מ בתקן WLTP המחמיר יחסית, עם טווח ריאלי של בין 679 ל-805 ק"מ.

ה-iX3 יציע אפשרות לטעינה מהירה של עד 400 קילוואט (DC), כך שניתן יהיה להוסיף טווח של בין 309 ל-372 ק"מ בתוך 10 דקות. טעינת המצברים מ-10 ל-80 אחוזים באמצעות עמדה מהירה תארוך 21 דקות בלבד. ה-iX3 יוצע עם יכולת טעינה של 11 קילוואט בעמדת AC רגילה, או 22 קילוואט בתוספת תשלום.

ה-iX3 יוצע בתחילה בגרסת "50 xDrive", עם מנוע חשמלי א-סינכרוני מלפנים וסינכרוני מאחור, עם 167 ו-326 כ"ס בהתאמה. יחד הם מספקים 469 כ"ס ו-65.7 קג"מ ומניעים את כל הגלגלים. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות ומגיע למהירות מרבית של 210 קמ"ש, עם צריכת אנרגיה ממוצעת של בין 5.6 ל-6.6 ק"מ לקוט"ש.

רכב הפנאי לחמישה החדש, מממש את הבטחת ב.מ.וו לעיצוב משפחת דגמי הסדרה החדשה, קרוב למדי לרכב התצוגה "נויה קלאסה X" שנחשף באביב אשתקד. בין היתר מודה כאן ב.מ.וו - בעקיפין כמובן - בכישלונה השיווקי של סבכת הכליות הענקית ברכבי הפנאי האחרונים של ב.מ.וו, לטובת אחת קטנה בהרבה. היא מוגדרת הפעם על-ידי תאורת לד שתדלק באופן קבוע (תאורת יום), וממשיכה גם לסבכה בפסים אופקיים ועד ליחידות תאורה צרות.

למרכב מראה שרירי עם בתי גלגלים בולטים, ומאחור יש יחידות תאורה אופקיות צרות-ארוכות המגיעות כמעט עד לסמל ב.מ.וו במרכז הדלת האחורית. לדגם החדש שני תאי מטען: 58 ליטר מלפנים ו-520 מאחור.

בתא הנוסעים

ואם כבר נכנסנו פנימה, פה ב.מ.וו מבטיחה מהפכה לא רק בעיצוב, אלא גם בטכנולוגיה. ה-iX3 החדש משנה לחלוטין את סביבת הנהג והנוסעים של היצרנית, מוותר בין היתר על חוגת iDrive הארכאית. במקומה תמצאו מסך מגע ענקי בו תוכלו לשלוט במרבית מאפייני הרכב, לנהל שיחות זום בווידאו וגם לצפות בתכנים של דיסני פלוס ויוטיוב. בזמן חנייה, כמובן.

למסך המולטימדיה מצטרפת תצוגה עילית חדשנית, הפרוסה לאורך כל תחתית השמשה הקדמית. תצוגה זו כוללת מידע לשימוש הנהג והנוסע לצידו, כולל למשל מזג האוויר, תצוגת מדיה, נתונים שונים לגבי הנסיעה כמו מהירות ומרחק ועוד.

מה עוד? לראשונה בתולדותיה, ב.מ.וו פיתחה עצמאית מערכת מחשוב לניהול מאפיינים דינמיים. זו תתאם בין הבלמים, מערכת אגירת האנרגיה (בלימה רגנרטיבית), ההיגוי ומערכת ההנעה, וביצרנית מבטיחים מהירות תגובה גבוהה פי 10 ממערכת נפרדת שהוצעה בעבר.

מחשב נפרד ומשודרג, עם כוח מחשוב גדול פי 20 מבעבר, יאפשר נהיגה אוטונומית משופרת. בין היתר עם התרעה וסיוע במצבי סיכון במעבר נתיב, התחלת נסיעה עצמאית כשהרמזור מתחלף לירוק, סיוע במסלול נסיעה צר, כיכרות, צמתים מורכבים ובנתיבי כניסה ויציאה מכביש מהיר.

כמו כן, המערכת החדשה תסייע בהתחמקות ממכשול בתוך הנתיב, למשל במקרה בו רכב עצר או חפץ נפל לכביש, וגם בבלימה במצבי חירום.

יותר ירוק

ב.מ.וו גם עונה לביקורת שנשמעת כלפי מכוניות חשמליות, ובפרט הפחות ירוקות מכפי שניתן לחשוב – בעיקר בגלל הזיהום הנפלט במהלך תהליך הייצור. לפי היצרנית, בייצור הדגם החדש נעשה שימוש בחומרים ממוחזרים לכשליש מחלקי הרכב. כתוצאה מכך, ה-iX3 יגיע לאיזון מבחינת היקף הזיהום שנפלט לאורך חייו מוקדם משמעותית ממתחריו – בתוך 21,500 ק"מ בלבד בהשוואה לרכב בנזין מקביל. אם החשמל הנצרך על-ידי הרכב מגיע מתחנת כוח ירוקה (כלומר, לא פחמית או הצורכת גז טבעי), איזון זה נרשם כבר ב-17,500 ק"מ.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה