ענקית הרכב האירופית מתקשה לפתח באופן עצמאי פלטפורמות. תסתמך על שותפתה האסטרטגית ריביאן האמריקאית לפיתוח פלטפורמות מחשוב למכוניות מבוססות תוכנה. התוצר הראשון: כבר בשנה הבאה
פולקסווגן וריביאן הודיעו על התקדמות בפיתוח המשותף של פלטפורמות טכנולוגיות, למכוניות מבוססות תוכנה. היוזמה, עליה הוכרז אשתקד, כוללת השקעה של 5.8 מיליארד דולר בפיתוח תוכנות ניהול למכוניות חכמות, שיוכלו להתחרות במכוניות המתקדמות שמיוצרות בשנים האחרונות בסין, כמו גם בחלוצת התחום, טסלה.
בהודעה משותפת של שתי היצרניות נמסר כי 1,500 עובדים בארה"ב, קנדה, גרמניה, סרביה ושוודיה, עסוקים בימים אלה בפיתוח הפלטפורמות, שישמשו בעתיד את כל דגמי ריביאן וקבוצת פולקסווגן. כלומר את כל מותגי ענקית הרכב האירופית, בהם פולקסווגן, אודי, סקודה, קופרה, פורשה, בנטלי ועוד.
מטרת המיזם, שמובל על-ידי ריביאן ומכונה RV-טק (קיצור של ריביאן פולקסווגן טכנולוגיות), היא לפתח פלטפורמת מחשוב מתקדמת ויעילה מזו שפולקסווגן ניסתה לפתח בעצמה, באמצעות חטיבת קאריאד הפנימית. זו האחרונה ספגה ביקורת על פיתוח מערכות מחשוב ותוכנות עמוסות באגים, וב-RV טק מעוניינים לפתח מערכי ניהול (ECU) פשוטים יותר, עם פחות מחשבים ובהתאם פחות חיווט וסיבוכים בייצור, אחזקה ותקלות.
ובמילים אחרות, בפולקסווגן מקווים להדביק את הפער מבחינת תכונות, יכולות ואמינות בהשוואה למערכות שמוצעות בתוצרת סין ומאת טסלה, ולהציע ללקוחות מערכות מתקדמות יותר שגם עולות פחות לייצור. לצורך כך, מהנדסי הקבוצה, יחד עם ריביאן, בוחנים בימים אלה מספר דגמים בשלבי אב-טיפוס מוקדמים במגוון תנאי נהיגה. ניסוי נרחב בתנאי חורף צפוי להתבצע ברבעון הראשון של 2026.
"המיזם המשותף מפתח במהירות את הבסיס למכוניות מבוססות תוכנה שלנו. בסיס טכנולוגי שנוצר ב-12 חודשים בלבד, ויאפשר חווית נהיגה דיגיטלית ללקוחות במחירים נגישים", כך על-פי אוליבר בלום, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, ששוחח עם אתר "אינסיידאיוויז".
ביצרניות הוסיפו כי הפלטפורמות החדשות יאפשרו הוזלת מערכות מחשוב באמצעות ריכוזיות של יחידות עיבוד במקום פיזורן, הפחתת הצורך בחיווט ועיצוב פלטפורמה פשוט יותר, שגם יתרום לאמינות משופרת וקלות רבה יותר במקרה של צורך לתקן תקלות.
דגמים ראשונים שיעשו שימוש הם הגרסה הסדרתית של ה-ID.1 (או בשמה המלא ID. Every1), כמו גם מכוניות חדשות של אודי (כנראה ה-A2 החשמלית החדשה) וסקאוט, מותג השטח החדש של פולקסווגן לאמריקה. דגמי היוקרה יעשו שימוש בשלוש יחידות עיבוד, בעוד ה-ID.1 הפשוטה וזולה יותר תסתפק באחת. מכונית זו צפויה להגיח לאוויר העולם ב-2027.
ריביאן תשיק רכב ראשון עם פירות השת"פ כבר במחצית הראשונה של 2026, דגם ה-R2 (רכב פנאי שיתחרה בטסלה מודל Y).
VW הצליחה לבזבז 6 מיליארד יורו בנסיון כושל לפתח תוכנה. היא פיטרה 15,000 גאוני מיחשוב גרמנים והשקיעה 700 מיליון $ עבור 5% משי פונג כדי שיהיה מי שיספק לה בסין תוכנה. אגב זאת תוכנה שנגנבה מטסלה ( לפחות חלק מהתוכנה של טסלה שעליה שילמה שי פונג בבית המשפט 500 מליון$). כרגע VW מתחילה למכור בסין רכב שלמעט הפחים הוא שי פונג בתחפושת. וזאת אחרי נפילת מכירות דרמטית בסין שהביאה לסגירת 3 מפעלים באירופה ופשיטת רגל של אאודי בסין שגם היא החלה למכור רכב סיני עם הכיתוב AUDI במקום סמל העיגולים.
Sik Gloria transit mundi
יופי! ריביאן היא יצרן מעולה לרכבי שטח חשמליים (ולא רק) . מהרכבים היותר נחשקים בתחום.
אה, בישראל לא מכירים את ריביאן, אין יבוא סדיר - אז מי בכלל סופר אותם.
אז תלמדו קצת ותהיה לכם הארה...
למגיב2: ניהול טוב הוא גם להודות בשגיאות או שפרוייקט אינו מוצלח. כל מי שעוסק בפיתוח בהיקף גדול, או בתוכנה חדשה רחבת היקף - מכיר מצבים כאלו : המוצר פשוט אינו מספיק טוב, וצריך משהו אחר או שיתף פעולה עם מי שכבר התקדם בתחום.
איני בטווח שהמספרים שרשמת נכונים אבל רק מראים שבשוק הסיני, כמו גם האמריקאי- כללי המשחק שונים ואינם כמו באירופה. חייבים שותפות עם יצרן /מקדם מכירות מקומי כדי לקדם את המוצרים שלך.
שמח שהסיניים יקבלו פייט רציני מיצרני רכב אירופאי עם טכנולוגיה מתקדמת. מצד שני נראה מה טווח הבטריה ואיזה חידושים יהיו. מצד שלישי האם המוסכים בישראל מסוגלים להתמודד עם בעיות חשמליות אלקטרוניות? האם הוכשרו מכונאים שהם חשמלאים אלקטרונאים, לא ולא.