דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בנזין וגם חשמל: אודי משווקת Q5 היברידי נטען

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אודי משווקת Q5 היברידי נטען
  • עם יותר מ-85 ק"מ ללא זיהום
  • המחיר: מ-520 אלף שקל

מתחבר לשקע: יבואנית אודי מתחילה לשווק כאן גרסאות היברידיות נטענות ל-Q5. תג המחיר מתחיל ב-520 אלף שקל (540 אלף שקל לספורטבק), שהם 115 אלף שקל יותר מגרסת הבנזין, אבל בהשוואה למתחרים הגרמניים עם מערכת הנעה דומה הוא דווקא זול יותר -  ב-60 אלף שקל מב.מ.וו X3 וב-130 אלף שקל ממרצדס GLC.

מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ומנוע חשמלי בשתי רמות הספק: 299 כ"ס בגרסת הבסיס ו-367 כ"ס בגרסה הבכירה (ב-560 אלף שקל או 575 אלף שקל לספורטבק). בשני המקרים בחיבור לתיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד ולהנעה כפולה-קבועה.

חיזוק חשמלי: הביצועים טובים משל גרסת הבנזין עם זינוק ל-100 קמ"ש שאורך 6.2 שניות בגרסה המוחלשת (שניה פחות) בעוד הגרסה החזקה תסיים את המיאוץ הקלאסי ב-5.1 שניות. סוללה בקיבולת 20.7 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי שנע בין 85 ל-92 ק"מ, נתון דומה ל-X3 אבל צנוע מה-GLC שנוסע על החשמל למרחק של 113 ק"מ וגם תומך בטעינה מהירה (DC).

הסוללה גם גוזלת כ-80 ליטר מנפח תא המטען (438 ליטר לרגיל ו-433 ליטר לספורטבק) בהשוואה לגרסאות הבנזין. מערכת הבלימה הרגנרטיבית דומה לדגמים חשמליים של אודי ומאפשרת לשלוט ידנית במצבי עוצמה קבועים מראש (שלושה במספר), או מצב אוטומטי המתאים את העוצמה בהתאם לנתונים מהרדאר (קרבה לרכבים אחרים) וממערכת הניווט (שיפוע הכביש, פניות, מגבלות מהירות וכו').

מה עוד צריך לדעת: רשימת האבזור כוללת כציוד תקני לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9), תצוגת נתונים עילית, מסך מגע גדול במרכז הקונסולה ("14.5) עם מצלמות היקפיות ומסך מגע נוסף עבור הנוסע מלפנים ("10.9) לשליטה במערכת הנוחות-בידור. עוד כוללת הרשימה ריפודים משולבי עור עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור לקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש.

הגרסה הבכירה מוסיפה כיוון חשמלי להגה, חימום למושבים האחוריים, חישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "19) ומתלי אוויר אדפטיביים.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת. הגרסה הבכירה מוסיפה גם כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע להפחתת פגיעה במקרה של תאונה צידית.

מה אנחנו חושבים: הנחתת גרסה היברידית נטענת ל-Q5 החדש הייתה עניין מתבקש, שכן מדובר במערכת הנעה הזוכה לפופולאריות רבה בשוק הרכב ובעיקר בדגמי היוקרה. היא אומנם יקרה משמעותית מגרסת הבנזין הרגילה, אבל זולה מהמתחרים הישירים מגרמניה מה שמציב אותה בעמדת יתרון לא מבוטלת. לדעתנו, יש סיכוי לא רע שהגרסה הזו תחזיר את ה-Q5 למעמדו כרב המכר של הקטגוריה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה