בקצרה:
- לינק אנד קו 08 הוצג לפני שנתיים, וכעת מגיע לישראל
- עם ממדים נדיבים והנעה היברידית עם טווח חשמלי עצום
- תחילת שיווק מתוכננת לחודש ספטמבר הקרוב

חשמל ובנזין: אחרי ה-01 ההיברידי-נטען שלא זכה כאן להצלחה, וה-02 החשמלי שהגיע אחריו ונהנה מביקושים גבוהים, לינק אנד קו השייכת לקונצרן ג'ילי תתחיל בקרוב לשווק כאן דגם שלישי. זהו ה-08 ההיברידי-נטען שהוצג בסין כבר לפני שנתיים, אך רק כעת מגיע לאירופה ואלינו.
הרכב שנתפס חונה ברחוב במרכז הארץ עוטה הסוואה חלקית, שכן הוא מגיע אלינו אחרי מתיחת פנים קלה, שעדיין לא נחשפה. ל-iCar נודע כי בימים אלו הוא מבצע ניסויים על ידי חברה חיצונית (שנשכרה על ידי היצרנית הסינית), במטרה לבדוק את תפקודו בתנאי מזג אוויר וכבישים מקומיים.
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה ל-01 המוכר הוא יהיה גדול משמעותית, עם תוספת של 28 ס"מ לאורך (482 ס"מ) ו-11.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (285 ס"מ). הוא גם גדול ממכוניות כמו יונדאי סנטה פה או קיה סורנטו, אך בניגוד אליהן יציע 5 מושבים בלבד.

הוא ישווק כאן עם מערכת הנעה הכוללת מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים, ולצדו מנוע חשמלי. ההספק המשולב עומד על 382 כ"ס והכוח ירד אל הגלגלים הקדמיים דרך תמסורת ייחודית עם שלושה יחסי העברה, כאשר הזינוק ל-100 קמ"ש ימשך 6.5 שניות.
סוללת 39.6 קוט"ש תספק טווח נסיעה חשמלי יוצא דופן של 205 ק"מ, ותאפשר גם טעינה מהירה בקצב של 85 קילוואט, עם מילוי מ-10% ל-80% בתוך 33 דקות בלבד. באופן חריג, היצרנית מכריזה על נתון צריכת הדלק גם במצב שבו הסוללה איננה טעונה - 18.2 ק"מ לליטר.
סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגטלי ("12.3) ומסך מגע גדול ("15.4) האחראי על שליטה במרבית המערכות, בנוסף לתצוגת נתונים עילית במציאות רבודה.

מה אנחנו חושבים: לינק אנד קו הגיעה לישראל לפני כשנתיים, אך הניסיון הראשון שלה עם ה-01 לא עלה יפה, בעיקר בשל מחירים גבוהים מדי. בתחילת השנה הנוכחית הצטרפה ה-02 החשמלית שבתוך זמן קצר הפכה ללהיט מכירות, עם יותר מ-1,500 יחידות על הכביש בתוך פחות מחצי שנה. היא גם הפכה את לינק אנד קו למותג המוביל של היבואנית מאיר (גם וולוו, הונדה), עם יותר מכירות משתיהן גם יחד.
ה-08 ישתלב בקטגוריה הצומחת של רכבי הפנאי ההיברידיים-נטענים, אך יהיה גדול משמעותית מלהיטים עכשויים כמו ג'אקו 7 או MG HS - ולכן גם יקר מהם. המשמעות: אם לא תהיה הפתעה בתמחור, ספק אם יצליח ליאיים על מובילי השוק המוכר, למרות יתרון עצום בטווח החשמלי. אם היבואנית כן תפתיע עם מחיר נגיש, הוא עשוי להתגלות כלהיט חדש.